Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-07-2018, 11:30   

Nie pamiętam szerokości i grubości tasmy, ale wiem że kupowałem tutaj https://allegro.pl/uzytkownik/Grupa_PPM_SA?order=m

Szerkosc i grubosc tasmy sobie bez problemu ogarniesz bo suwmiarka zapewne poslugiwac sie umiesz, wiec zmierzysz glebokosc korytka gdzie sie umieszcza tasme , doliczysz odrobine i masz wymiar grubosci, ja wtedy kupowalem pod inne auto wiec w kontekscie wymiarów jedynie tyle moge pomoc

Hugo napisał/a:
Nacz napisał/a:
Od sedana czymś się różnią?
Tak, od sedana ładnie komponują się ze zderzakiem, tzn. łączą się z nim tworząc jakby przedłużenie dolnej dokładki zderzaka na błotniki.

P.S. Wczoraj po raz 3 w tym roku umyłem Gala :mrgreen:


Szczegól taki, że dokładki od sedana nie pasuja do kombiaka, bo sedan ma szerszy zderzak i inna dlugosc dolna blotnika, w rezultacie wygladaloby to fatalnie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-08-2018, 22:07   Koniec remontu, przegląd techniczny

robertdg, brałem z tego samego miejsca i wziąłem mniej więcej taką jak podawali w manualu czyli szeroka na 6mm i gruba na 1,1mm. Teraz to chyba jednak wziąłbym grubszą i szerszą, zawsze to większa powierzchnia styku.

Po zamontowaniu pakietu Avance zostały mi jeszcze jakieś pierdoły:


^ Od początku nie działało podświetlenie podgrzewania foteli. Jak zwykle przy robieniu czegoś pierwszy raz było trochę zabawy z rozebraniem przełącznika, ale udało się niczego nie połamać i nie zgubić. Wymieniłem obydwie żarówki i zrobiło mi się jakoś tak świątecznie, pewnie to połączenie czerwonego i zielonego.


^ Ramiona wycieraczek to ostatnie elementy po piaskowaniu i malowaniu proszkowym, które zostały do przykręcenia. Wjechały też nowe pióra.


^ Jakoś nigdzie nie szło dostać wypukłych kapsli na przednie piasty do Japan Racingów, więc przy pomocy innych pasujących, kleju dwuskładnikowego, pilników, flexa i sprayu dorobiłem je sobie sam.


^ Schowek wykleiłem samoprzylepną folią welurową: + 10 do luksusu 8) Obklejanie wypukłych elementów to jakiś kosmicznie mały pikuś przy wyklejaniu wklęsłych, zeszło mi na to grube parę godzin a i tak efekt nie jest taki jak bym sobie życzył.


^ Auto pojechało na geometrię, a właściwie to zbieżność z przodu i z tyłu i zaraz po niej na przegląd, który przeszło bez żadnych uwag.


^ I w końcu zaparkowane pod domem!!! W tym miejscu kończy się mniej więcej rok wycięty z życiorysu, spokojnie kilkaset godzin spędzonych w garażu (łącznie, ze świętami, sylwestrem i grubo ponad połową urlopu wypoczynkowego). Fota może nie oddaje, ale zajawa, że Galant z lakierem jak w nowym aucie i w super stanie technicznym (czyli na chwilę obecną nie ma totalnie nic do zrobienia a całe zawieszenie jest praktycznie nowe) nie do opisania! Mega duże podziękowania dla Hugo, Raddexa, Marcino, Krzyżaka za pomoc przez telefon, sms itp oraz za wsparcie dobrym słowem i radami dla mkm, robertdg i dla wszystkich, którzy udzielali się w temacie. Panowie bez Was nie dałbym rady, albo trwałoby to dłużej i kosztowało więcej :) Dzięki!!!
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 22-12-2019, 00:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 07-08-2018, 22:31   

Nie wiem czy to złudzenie ale masz lakier w jakimś kosmicznym stanie. Genialnie wygląda - nawet jako kombi.
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-08-2018, 22:46   

Nacz napisał/a:
brałem z tego samego miejsca i wziąłem mniej więcej taką jak podawali w manualu czyli szeroka na 6mm i gruba na 1,1mm.
Z wymiarami nie ma co przesadzac, szersza jak nie ma oparcia to nic nie daje a za gruba zas moze dac zbyt spora dylatacje, najlepiej samemu wziac suwmiarke i pomierzyc korytko uszczelki ;-)

Teraz sprzedajesz i nastepny projekt :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5353
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-08-2018, 06:44   

Robi robotę teraz bryka. Zdaje się miałeś zdjęcie w tych krzakach jak kupiłeś go? Byłoby dobrze wkleić je obok ostatniego tak dla porównania. ;-)

Gratulacje za projekt, nic tak nie cieszy jak jazda i świadomość że ma się takiego cukiera pod domem. Mam nadzieję że dasz go obejrzeć z bliska.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-08-2018, 08:36   

Przepraszam, ze przywaliłem młotem w podłużnicę - uwierz mi, starałem się ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-08-2018, 10:47   

Krzyzak napisał/a:
Przepraszam, ze przywaliłem młotem w podłużnicę - uwierz mi, starałem się ;)

I co wypadła dziura...?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-08-2018, 21:32   

WreX, wiesz to tylko fota, chciałbym wierzyć, że na żywo też jest taki efekt, ale wydaje mi się, że mogę być mało obiektywny ;) I w ogóle o co chodzi z tymi wrzutami na kombi?? Mam wrażenie, że na forum wszyscy jeżdżą sedanami :roll:

robertdg, każdy dzień zaczynam od kawy i wizyty na j-spec.com ;)

Bzyk_R1, dzięki, dokładnie tak jak mówisz, zawsze po zaparkowaniu oglądam się za siebie! Tru lov :oops: a zestawienie zdjęć w krzakach wrzucę, ale jeszcze nie teraz. Mam nadzieję, że widzimy się w Firleju, ciągle wisisz mi browar za zapewnianie spokoju w domu ;)

Krzyzak, przepraszam, że klima zlała Ci się na podjazd :) Jeszcze raz dzięki za pomoc przy altku! poszukiwania kondensatora w trakcie.

Aha i to nie jest koniec projektu, tylko remontu. Projekt dopiero się zaczyna.
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5353
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 09-08-2018, 21:47   

Nacz, piwko masz u mnie na pewno! Nie tylko za spokój ;-) do zobaczenia na Firleju ;-)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-08-2018, 09:53   

Nacz napisał/a:
klima zlała Ci się na podjazd
miło było gościć... bardziej bałem się, że sam się zlejesz bo chyba ani razu z kibelka nie skorzystałeś... :lol:
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 11-08-2018, 10:39   

Nacz, raczej chciałem podkreślić jaką robotę robi - przynajmniej na zdjęciu, bo zwyczajnie nie podobają mi się kombi i tyle to kwestia gustu i trudno z tym polemizować, a Twój pomimo, że kombi robi na mnie duże wrażenie i tyle, żadne wyrzuty, że kombi :)
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
axim 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 206
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 12 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: polska
Wysłany: 13-08-2018, 09:55   

edit
Ostatnio zmieniony przez mkm 26-08-2018, 18:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-08-2018, 08:04   

Bzyk_R1, ustawieni!

Krzyzak, 2.5 l pod maską zobowiązuje.

WreX, spoko, po prostu często słyszę, "fajny, fajny, szkoda, że kombi". Tym bardziej się cieszę, że nawet gościom od sedanów się podoba :D peace!

axim, dzięki! Do pełnego wypasu jeszcze trochę brakuje, ale pracujemy nad tym, stay tuned ;)
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-08-2018, 01:51   Sprężyny obniżające H&R

Bzyk_R1, ustawieni!

Krzyzak, 2.5 l pod maską zobowiązuje.

WreX, spoko, po prostu często słyszę, "fajny, fajny, szkoda, że kombi". Tym bardziej się cieszę, że nawet gościom od sedanów się podoba :D peace!

axim, dzięki! Do pełnego wypasu jeszcze trochę brakuje, ale pracujemy nad tym, stay tuned ;)

Wracając do tematu, jestem trochę zawiedziony, że nikt się nie przyczepił, że koza. Oprócz tego, że koza to jeszcze jeździ jak kanapa. Eibach do kombi niedostępny a podobno oprócz obniżenia i tak nie utwardza zawieszenia, więc wybór padł na H&R -45/-30






^ Sory, że taki brudny, ale przynajmniej nikt nie zarzuci, że tylko stoi w garażu pod kocykiem. Ten seryjny przód w Galancie to jakaś porażka :doubt:


^ Auto znowu wylądowało na podnośniku, na którym wisiało parę ładnych miesięcy. Rozkręcanie zawiasu i demontaż kolumn amortyzatorów to była czysta przyjemność, wszystkie śrubki puszczały od razu aż miło. Smar miedziowy na każdym gwincie zawsze spoko :D


^ Porównanie tylnej seryjnej sprężyny i H&R, jakiejś kolosalnej różnicy to tu nie było.


^ Z przodu była już znacznie większa, ale czas gonił i foty brak.


^ Fota świeżo po montażu. Siadło całkiem spoko, chociaż z przodu mogłoby pójść jeszcze z 10 mm w dół. Generalnie po jakichś dwóch, trzech tygodniach jeżdżenia sprężyny trochę się skompresowały i auto poszło jeszcze minimalnie w doł.


^ Tu jeden z powodów dlaczego #wagonlife, no i testy obciążeniowe zaliczone bez obcierania: 5 osób w środku + zapakowany bagażnik.

Wstydu już nie ma to zaczęło się wożonko po spotach:








Galant w końcu zaczął wyglądać tak jak chciałem (no jest jeszcze kilka rzeczy do wymiany). Teraz pora zająć się zawiasem bo same sprężyny oprócz wyglądu szału w prowadzeniu nie zrobiły a tylko spotęgowały minusy zawieszenia.
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 22-12-2019, 00:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-08-2018, 10:53   

Nacz napisał/a:
Teraz pora zająć się zawiasem bo same sprężyny oprócz wyglądu szału w prowadzeniu nie zrobiły a tylko spotęgowały minusy zawieszenia.

Jest dobrze.... poli też masz... to co będzie dalej???
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.