koło pasowe wału |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-07-2018, 08:14
|
|
|
Osobiście mam dostęp do pewnych narzędzi więc może trochę inaczej patrzę na koszt takiej operacji bo sam mógł bym przygotować koło pod spawanie ale może faktycznie zlecając to komuś mogło by to kosztować podobnie jak kupno używki czy wykonanie nowego stałego. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2018, 09:51
|
|
|
pozostaje kwestia prawidłowego ustawienia koła by wskazywało znacznik T gdy silnik jest w TDC1 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-07-2018, 21:21
|
|
|
Cytat: | Osobiście mam dostęp do pewnych narzędzi więc może trochę inaczej patrzę na koszt takiej operacji bo sam mógł bym przygotować koło pod spawanie ale może faktycznie zlecając to komuś mogło by to kosztować podobnie jak kupno używki czy wykonanie nowego stałego.
| Nie zmierzam do mozliwosci bo jak weżmiesz kupe i zawiniesz w papierek to tez bedzie ladnie wygladac, ale zapachu nie zmienisz, proces spawania czegoś co ma dylatacje rzedu 4-5mm, i utrzymanie tego w osiowosci oraz jak wspomniał Krzyzak, własciwym ustawieniu znacznika, nie chce mi sie rozwijac tego tematu bo od strony wykonawczej mam głebszy w to wgląd. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 26-07-2018, 11:37
|
|
|
o czym ja tu w ogóle czytam.
MOD, może usuńmy temat, żeby jeszcze komuś nie przyszedł do głowy pomysł spawania... |
|
|
|
 |
Lucek_37
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 124 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 26-07-2018, 20:59
|
|
|
Z góry sorry za OT. Na naszej grupie na fejsie niektóre zapytania, odpowiedzi i dyskusje są na poziomie Wieśka Żurka z Heńkiem Szczotką przy naprawie Zaporożca, dlatego wolę nasze forum. Ale tak jak patrzę na ten temat to tak jak Tomasz87, napisał lepiej niektóre posty lepiej usunąć. |
|
|
|
 |
vrangsinn
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 522 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-08-2018, 09:22
|
|
|
Podłącze się do tematu...przy wymianie rozrządu rozsypało się koło pasowe wału...
generalnie dramat bo jestem bez auta...czy poza aso wie ktoś gdzie można takie koło dostać...bo do 2.5 jest jakiś dramat...na olx nic na allegro nic...iparts niedostępne... |
_________________ Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-08-2018, 09:26
|
|
|
czasem używane na wyprzedażach... ew. próbuj w firmach, które regenerują - chodzi o osiowość i bicie, bo po zrobieniu koło jest wyważane (stąd często powiercone dziury w różnych miejsach) |
|
|
|
 |
vrangsinn
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 522 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-08-2018, 16:15
|
|
|
niestety lub stety koło zakupione w ASO...koszt to 920 zl po zniżkach klubowych...dostępne u mnie w ciągu 2 dni...niestety auta potrzebuje na weekend więc nie miałem wyjscia....to takie info dla potomności, co ciekawe (choc wogole mnie to nie pociesza) koła pasowe na ipart'sie, intercars-ach i innych wahaja sie w granicach 1300zl i nie sa dostene od reki...wiec tu akurat ASO mnie zaskoczyło...choć to mała pociecha...to 1 tak poważna usterka w moim galu...teraz drań ma na bank dożywocie... |
_________________ Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-08-2018, 21:58
|
|
|
Może i faktycznie naprawić dobrze się tego nie da w podany prze ze mnie sposób (nie wiem, nigdy naprawiać takich nie próbowałem, spawałem z powodzeniem natomiast inne koła żeliwne o większych gabarytach do różnych maszyn) ale osobiście wolał bym zlecić zrobienie nowego stałego koła za około 400 - 500zł niż kupować nowe w ASO. |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 21-08-2018, 22:25
|
|
|
Jeździłem tydzień na starym rozwalonym kole, które mechanik w jednym miejscu "przyłapał" na spaw. Nic się nie urwało, silnik chodził ładnie ale go nie wkręcałem zbyt wysoko. Nie mówię że to dobre rozwiązanie ale uratowało mi tyłek. |
|
|
|
 |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23-08-2018, 08:25
|
|
|
Można dobrać z innego auta. U mnie siedzi ponoć z jakiegoś hyundaia. Trzeba tylko delikatnie podtoczyć. |
|
|
|
 |
|