Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt Z30 1.3 allshift - automat czy warto
Autor Wiadomość
Zjebson 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt z30 1.3 allshift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: W-wa
Wysłany: 27-08-2018, 20:14   Colt Z30 1.3 allshift - automat czy warto

Witam,
Tak się złożyło że sąsiad sprzedaje Z30 1.3 w automacie , rocznik 2006, salon PL 1 wszy właściciel, cena 8000. Jako że znam historię auta i było serwisowane regularnie, to jest temat nad którym warto przysiąść. Natomiast jestem totalnym ignorantem jeśli chodzi o automaty, zawsze jeździłem manualem, więc na początku poczytałem że nie jest to typowy automat znany mi z aut z lat 90 tych hydrauliczny, a skrzynia manualna z automatycznym sprzęgłem. Pytanie skierowane bardziej do właścicieli takich zabaweczek, jak ta skrzynia się sprawuje oraz ile pali auto z tym silnikiem sprężone z automatem, głównie w trasie?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 28-08-2018, 18:23   

Jeździ jak burza, pali mało, na trasie bardzo oszczędne (do 100).
U mnie ponad 250tys - gra i buczy :D
Sprawdź linki z mojego podpisu.

[ Dodano: 29-08-2018, 17:13 ]
Generalnie system jest bezawaryjny, u mnie zepsuł się wysprzęglik, ale to przez zalanie (wjechałem w kałużę i zalało wtyczki, przez co zaśniedziały).
Jakiekolwiek szarpanie - może występować jedynie przy końcu sprzęgła, przy niedostatecznie wciśniętym pedale gazu.
U mnie objawia się to szczególnie podczas jazdy wstecz, gdy chcę jechać bardzo powoli. Jadę wtedy jakby na pół-sprzęgle, przy pewniejszym wciśnięciu gazu - sprzęgło zaskakuje i jedzie ok.
Spalanie
Kod:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/508323.html

Ja dojeżdżam około 30km.
Jestem dość oszczędny, nie jeżdżę za szybko, prędkość przelotowa to około 80km na liczniku - co daje spalanie chwilowe około 4-4,5l. Korzystam z grawitacji - wszystkie górki - bez gazu. Dojazdy do skrzyżowań, czy ograniczeń prędkości bez hamulca (odpowiednio wcześniej zdejmuję nogę z gazu). Trzymam dystans - więc gdy ktoś przede mną hamuje - też noga z gazu i dojeżdżam.
W tym momencie mam ponad 250tys i nie wymieniłem sprzęgła, oraz hamulce z przodu - też chyba nowe - nie zmieniałem. A jak przywiozłem go to miał około 130.

Możesz oczywiście zmieniać biegi ręcznie - przesuwasz dźwignię do przodu i zmienia o bieg wyżej. Co ciekawe - gdy zwalniasz - nie musisz zmieniać biegu na niższy - samo się zrobi.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Zjebson 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt z30 1.3 allshift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: W-wa
Wysłany: 29-08-2018, 20:43   

Dziękuję za odpowiedź , w której zostało zawartych bardzo dużo pomocnych dla mnie informacji.
Czy jest jakaś możliwość przeciwdziałania zamoczeniu kostek od skrzyni, patent który możesz polecić czy po prostu omijać szerokim łukiem większe kałuże?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.