[2.5 TD] kontrolki słabo świecą lub wcale |
Autor |
Wiadomość |
alexkrycek91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 29-08-2018, 20:46 [2.5 TD] kontrolki słabo świecą lub wcale
|
|
|
Witam serdecznie problem mój jest następujący: otóż doskwiera w moim Pajero brak kontrolki od tylnego napędu, który to jest przecież stałym napędem a przód jest dokładany w razie potrzeby, natomiast ledwie lub wcale nie świecą kontrolki po przekręceniu kluczyk na pozycje zapłonu od ładowania filtra paliwa natomiast od ciśnienia oleju świec żarowych i SRS działają normalnie. w czym upatrywać problem? |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 30-08-2018, 12:11
|
|
|
Sprawdzałeś kolego same lampki które to podświetlają te elementy "nie podświetlone" lub słabo widoczne? Może masz żarówki popalone lub zaśniedziałe i od tego bym zaczął. U mnie jak kupiłem Pajero też kilka było spalonych. Wyciągnij je i sprawdź tą sprawę na początek. |
|
|
|
 |
alexkrycek91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 30-08-2018, 17:34
|
|
|
nie sprawdzałem gdyż niewiem jak wymontować zegary od samego napędu może być jakiś czujnik? |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 30-08-2018, 21:13
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie a do samochodu nie chce mi się iść ale ściągnięcie zegarów jest bardzo proste ( jak wszystko w pajero). Z boku chyba dwie śrubki i od szyby jedna za taką plastikową zatyczką. Tam musisz chyba dojść grzechotką bo mało miejsca przy szybie. Zejdzie Ci ta obudowa zegarów, potem chyba 4 śrubki i zegary wychodzą. Odepnij potem kostki z kablami i wszystko masz na wierzchu. Wiem, że jedna kostka z lewej strony ciężko się wypina bo ma dosyć krótki kabel ale dasz radę. Następnie każda żarówkę po kolei wypinaj i sprawdzaj kablem z akumulatora czy świeci. Są dwa rodzaje żarówek (duze i małe) ale bez problemu do nabycia. Do napędów idą małe.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
alexkrycek91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 02-09-2018, 14:33 [2.5 TD] [2.5 TD]
|
|
|
a więc tak; od napędu tylnego faktycznie żarówki były spalone natomiast od kontrolek były ok. mimo tego po przeczyszczeniu gniazda chemia do elektryki ledwie świecą lub nieświecą wcale co może być przyczyną? kompletnie nie znam sie na elektryce i w tym temacie brakuje mi pomysłów:(  |
|
|
|
 |
seb100
Forumowicz
Auto: Pajero III 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2018 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2018, 08:15
|
|
|
Podłącze się pod temat czy możecie podać symbole żarówek które idą do zegarów i do podświetlenia nawiewów, bo chciałbym wymienić a najlepiej na ledowe jeśli się da. |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 15-09-2018, 09:00
|
|
|
Idą dwa rodzaje żarówek:
- małe do kontrolek na zegarach i oświetleń nawiewów itd. T5 np: 1,2W ja takie kupowałem
- duże T10 np: W5W do podświetlenia deski zegarów (nie kontrolek).
Kupowałem niektóre w kolorze np. niebieskie ale to bez sensu bo za 2 tyg i tak będą świecić na biało. No może jakby kupić dobrej jakości to trzymałyby kolor dłużej
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
galeo1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-10-2018, 12:40
|
|
|
Witam!
A może podpowiecie co u mnie szwankuje. Załączenie blokady tylnego mostu(tzn. tylko wtedy słyszę kompresor, bo czy blokada jest naprawdę to nie wiem) odbywa się tylko na 2H, każda zmiana położenia dźwigni powoduje od razu ciszę, a z tego co wyczytałem to blokada tylnego mostu (czyli i kompresor) zaczyna działać dopiero na blokadzie centralnego dyfra i dalej, na włączonym reduktorze. Jak ktoś coś wie, czekam. Pozdrawiam. Jary |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-10-2018, 21:05
|
|
|
Coś masz namieszane w instalacji elektrycznej
Prawidłowo powinna włączać się tylko na 4 HLC i 4 LLC
Masz oryginał czy ktoś dołożył ?
Oryginał z tego co pamiętam bierze sygnał zezwalający na włączenie kompresora
z centralki elektrycznej kontrolek napędu która mieszka sobie w konsoli środkowej poniżej radia
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
galeo1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23-10-2018, 16:42
|
|
|
Dzięki Artur za podpowiedź. Może i dobry trop, w wolnej chwili poszukam. Blokadę z tego co przeanalizowałem mam w oryginale, ale z tego co kto dołożył a co ujął w tym samochodzie przed moja kadencją, to tylko Pan Bóg raczy wiedzieć Pozdrawiam! Jary |
|
|
|
 |
|