Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-08-2018, 22:04   

Moim zdaniem zrobiłeś błąd obniżając tył, w Galantach obniża się tylko przód, szczególnie w kombi po II lifcie. Teraz tył wygląda jak zarwany.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-08-2018, 15:15   

Kombi z obniżonym tylko przodem fajnie wygląda, robi się klin :)
_________________


 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-08-2018, 00:09   

Widziałem na żywo. Jest dobrze...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-09-2018, 02:18   Bilstein B8

Panowie, ale tu nie chodzi o wygląd tylko o prowadzenie i trakcję. No dobra, o wygląd trochę też :roll: ale trakcja ważniejsza. Nigdy nie byłem zwolennikiem mieszania w setupie przód - tył i zakładania czego innego na każdej osi, bo to zmienia charakterystykę auta. Podniesiony tyłek może i wygląda fajnie u fit lasek i w amerykańskich muscle carach, ale wszyscy wiedzą jak one się prowadzą... dobra, z tym porównaniem to trochę przesadziłem, ale wg mnie zawias powinien mieć tą samą twardość z przodu i z tyłu i ten sam skok i charakterystykę pracy. No i dlatego wybór padł na Bilstein B8.


^ Jak się okazało na tylnym amortyzatorze przy pomocy pierścienia Siegera można sobie regulować naprężenie wstępne, czyli twardość/wysokość... prawie jak gwint :P Z tego co widziałem w instrukcji B6 z przodu ma 5 nacięć, czyli jeszcze więcej regulacji. Trochę się też zawiodłem, bo liczyłem na większą średnicę tłoka, przynajmniej z przodu. Gdzie ta słynna "gruba laga"??


^ Kilka fotek dla porównania serii KYB z Bilstein B8 (tu i tu sprężyny H&R).


^ Kolumny poskładane i gotowe do montażu. Tu miłe zaskoczenie, dolny talerz jest obrotowy i totalnie odpadają problemy z ustawieniem osi widelca z przodu i gumowej tulei z tyłu względem śrub w górnym mocowaniu.


^ Przód przed/po.


^ Tył przed/po.


^ Galant świeżo po montażu.


^ Pierwszy zlot MM zaliczony, w końcu udało się poznać na żywo Marcino i Krzyżaka :)


^ Testy obciążeniowe, czyli: "ile dupa usiądzie jak wrzucimy na pakę 3 rowery + sprzęt, ciuchy, żarcie na tydzień (tak, na tych dwóch fotach paka jest zapakowana tym wszystkim co napisałem) i zrobimy sobie 1600 km tripa z Gdyni na Rychlebské Stezky w Czechach połączonego z kawalerskim kumpla" też zaliczone pozytywnie :D Dupa średnio siadła a auto stoi bez pasażerów, którzy pewnie bardziej dociążyliby przód.


^ Tu mały offtopik z Czech, żeby nie było, że jestem nolifem co cały wolny czas siedzi w garażu ...choć ubiegły rok trochę tak wyglądał :o


^ Ciąg dalszy wożonka po spotach. #datass #wlegnumiejednaklepszy


^ Sweetfocia ze starszym bratem.


^ Hugo, tu stoi na pusto, no zarwany to on chyba nie jest? Chociaż do ideału przydałoby się te 10 mm różnicy między przodem a tyłem :)

_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 22-12-2019, 01:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-09-2018, 08:27   

Nacz napisał/a:
Pierwszy zlot MM zaliczony, w końcu udało się poznać na żywo Marcino i Krzyżaka


Również było fajnie poznać i zobaczyć się na żywo.

Wracajać do amorków - sciskając wstępnie sprężynię obniżamy i utwardzamy za jednym razem?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5353
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 04-09-2018, 08:34   

Nigdy samochody tego koncernu nie budziły we mnie jakiś większych emocji, jednak Twoja Skoda Galant* jest na prawdę zadbanym okazem. Miałem przyjemność widzieć na żywo i dotknąć. Włożone kawał roboty a komorę silnika do dzisiaj mam przed oczami. Teraz Panie za kilka tygodni na kobyłki i nie dotykać do maja ;-) trzymaj fason!





* pozdrowienia dla bawiących się pod domkiem nr11 w Firleju, kto wie o co chodzi to wie :-D :-D :-D
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-09-2018, 07:52   

Nacz napisał/a:
Trochę się też zawiodłem, bo liczyłem na większą średnicę tłoka, przynajmniej z przodu. Gdzie ta słynna "gruba laga"??


W Bilsteinie B6, który zdaje się nie jest dostępny w grubej wersji do Galanta :roll:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 05-09-2018, 08:32   

przyznaj sie ile Cię te amorki wyszły za sztuke^^
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-05-2019, 22:06   Testy zawieszenia na Torze Pszczółki

Tego tematu to chyba nigdy nie uda mi sie prowadzić na bieżąco i jeszcze żeby szukać go na 3 stronie.. no nic, witam po przerwie :D To po kolei:

Marcino napisał/a:
Wracając do amorków - ściskając wstępnie sprężynę obniżamy i utwardzamy za jednym razem?
Ściskając sprężynę bez zmiany długości montażowej amortyzatora auto pójdzie do góry i je utwardzisz, ale nie obniżysz. Jak chcesz obniżyć zakładasz krótsze sprężyny, ale przy obniżeniu większym niż -30 warto założyć też amortyzator z krótszym skokiem i z dopasowaną do krótszej sprężyny charakterystyką pracy, głównie tłumienia. U mnie H&R z seryjnym amortyzatorem średnio działał.
Gwint z kolei ma regulowaną długość montażową i twardość sprężyny. Lepsze modele mają też regulację tłumienia co jest błędnie nazywane regulacją twardości - za twardość odpowiada sprężyna i jej napięcie wstępne. Im bardziej skręcasz gwint tym bardziej powinieneś utwardzić sprężynę i podkręcić tłumienie.

Bzyk_R1, haha, jak widać na Skodę wieczorem też można poderwać a zdziwienie następnym razem w dzień + tekst: "to Twój??" też trochę bezcenne :mrgreen:
A tak na poważnie to bardzo fajnie było poznać Ciebie, Pawła i Wasze drugie połówki :) Specjalnie dla Ciebie wrzucę osobnego posta z ogarniania komory, a na kobyłki w garażu poszedł w listopadzie i kiblował tam do kwietnia, to była ciężka zima!

Fragu, B6 i B8 to konstrukcyjnie te same amortyzatory, różnią się tylko skokiem, obydwa mają sportową charakterystykę, B6 jest do seryjnych sprężyn a B8 do skróconych. Lipa, że do Galanta laga jest tylko trochę grubsza niż w seryjnym.

vrangsinn, katalogowo niecałe 2200 za komplet (kolega załatwił mi je trochę taniej) + 800 za sprężyny, ale warto było. Teraz auto idzie w zakrętach jak po szynach, jest twardo ale zawieszenie ciągle wybiera i pracuje a nie odbija się od drogi jak na tanich gwintach. Sporą rolę odgrywa chyba też to, że B8 są typu montotube a nie twintube jak w KYB.

A tu kilka zaległych fotek z zeszłorocznego testowania zawieszenia:





_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 22-12-2019, 01:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5353
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-05-2019, 22:31   

Wrzucaj wrzucaj! Opuściłeś się w aktualizacjach tematu a jest sporo ludzi zainteresowanych więc czekamy :wink:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
oszitrek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Hungary
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Hungary
Wysłany: 20-10-2019, 10:33   

Witam Nacz,
Gdzie poszły zdjęcia??? :shock: :shock: :shock:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-10-2019, 18:24   

Hostingi zdjęć działają w zmowie z popularnymi portalami społecznościowymi i zabijają fora...

Nacz, ja zacząłem robić pokaz slajdów ze zdjęć, które wygasły w tematach na YT, bo przeładować zdjęcia, a potem podmienić kody to syzyfowa praca...
 
 
oszitrek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Hungary
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Hungary
  Wysłany: 25-10-2019, 22:44   

mkm napisał/a:
Hostingi zdjęć działają w zmowie z popularnymi portalami społecznościowymi i zabijają fora...

Nacz, ja zacząłem robić pokaz slajdów ze zdjęć, które wygasły w tematach na YT, bo przeładować zdjęcia, a potem podmienić kody to syzyfowa praca...


Sorry my polish language terrible.
Now the pictures still not available ??? Nowhere? :(
I need it with my car assembly.
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-12-2019, 21:52   

Hey Oszitrek :) No problem mate! I guess most people here will understand english. Looks like Picassa Web Albums was finally shut down by Google. Fortunately all the pictures are still in Google Photos, sad news is that there are more than 500 of them and they had to be relinked manually which took me "some" time. Most of them should work by now, hope they help. Just need to fix list of topics on the first page ;) How did you get here anyway??

Mkm, wszyscy wynoszą się na fb, ale idzie to w parze z dramatycznym obniżeniem poziomu, nie tylko technicznego :doubt:
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-03-2020, 00:33   

Nacz napisał/a:
Mkm, wszyscy wynoszą się na fb

Wszyscy to nie MY! :D
Nic nie szkodzi być i tam i tu.

Ja czekam na dalsze foto (i akcje 8) ) i wiedz, że ktoś Cię będzie gonił 8)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.