[C62A 1.5] skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
adamski11 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2006, 21:11 [C62A 1.5] skrzynia biegów
|
|
|
Witam
Mam problem ze skrzynią biegów i chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej nim podejme się naprawy. Może ktoś miał podobne kłopoty i mógłby mi udzielić jakichś wskazówek.
Zaczeło się od wycieku oleju między półosią napędową a skrzynią biegów, myślałem że to simering więc go wymieniłem, ale nie pomogło, przy dokładniejszych oględzinach stwierdziłem wyczuwalny duży luz poprzeczny na półosi, trzymając za przegób przy skrzyni. Olej wycieka podczas obrotu ośki i ruchów poprzecznych.
Z manuali wywnioskowałem że to raczej nie łożyska na dyferencjale. Nie jestem pewien jak jest łożyskowana sama półoś w skrzyni.
Gdyby ktoś był lepiej zorientowany w temacie prosiłbym o pomoc
- co prawdopodobnie jest zużyte
- jakie koszty ewentualnej naprawy
lancer 90r 1,5 12V |
Ostatnio zmieniony przez akbi 30-05-2007, 16:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-08-2006, 22:17
|
|
|
Czy luz poprzeczny półosi, to kilka centymetrów i czy wysuwa się sama półoś? jeżeli tak to ścięło pierścień rozprężny na półosi. Jeżeli to nie sama półoś to źle, tam nie powinno być luzu. Przy montażu półosi pierścień zaskakuje w gnieździe i ewentyalny luz może być na osi nie poprzecznie. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
adamski11 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2006, 23:28
|
|
|
Pierścień jest w porządku, zaskoczył prawidłowo gdy wymieniałem simering, luzu wzdłuż osi nie ma, jest poprzeczny i to dosyć duży, co to może być. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-08-2006, 16:01
|
|
|
No to w takim razie wygląda na wyrobione gniazdo łożyska, nie hałasuje skrzynia podczas jazdy? (dźwięk może być podobny do dźwięku, szybko kręcącej, wibrującej ośki albo zatartego łożyska) |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
adamski11 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 22:16
|
|
|
Skrzynia według mnie pracuje dosyć cicho, jestem z jej pracy zadowolony, biegi wchodzą lekko i bez zgrzytów (przebieg 200 tkm), też wydaje mi się że to wyrobione gniazdo łożyska ślizgowego w dyferencjale, swoją drogą jest to chyba dość rzadki przypadek zużycia, ponieważ ruch obrotowy półosi względem dyferencjału jest niewielki (tylko podczas pokonywania łuków przez samochód), może się myle.
Chyba czeka mnie szukanie części z zdekompletowanej skrzyni biegów- może ktoś posiada takową.
Nie robiłem nic ze skrzynią biegów, może ktoś ma w tym doświadczenie czy warto próbować bez specjalnych narzędzi typu ściągacze do łożysk, będe wdzięczny za jakieś wskazówki. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 19-09-2006, 20:03
|
|
|
mam podobnego lancera z jakiej miejscowosci jestes ja z okolic Oswiecimia co do skrzyni to nie trzeba jakiegos wymyslnego oprzyrzadowania wszystkie lozyska oprocz lozyska walka atakujacego sa do dostania od reki . Jedyne zmartwienie to gniazdo lozyska wyrobione ale to sie powinno dac naprawic /np pasta alu technicola/. Istotna jest przyczyna usterki bo bardzo dziwna. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
adamski11 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2006, 22:37
|
|
|
witam
dzięki za odpowiedź
ja też jestem z okolic Oświęcimia tzn. ze Spytkowic koło Zatora
z treści twojego postu można wnioskować że taka naprawa jest dość prosta, byłoby super gdyby udało się to zrobić własnoręcznie, co do przyczyny tej usterki nie mam pomysłu co mogło być powodem tak dużego zużycia łożyska.
Gdybyś miał kiedyś chwile byłbym wdzięczny za jakąś konsultacje |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-09-2006, 17:40
|
|
|
No wrocillem z Sk. Ja takie rzeczy robie z kumplem z Chrzanowa on jest mechanikiem od przekladni itd.
poza tym handluje lozyskami / mam sklep przy dw pkp w Oswiecimiu a jestem z Piotrowic. Co do kosztow to po ogledzinach na kanale.Mozesz do mnie zadzwonic 604294014 i sie umowic. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2007, 13:16
|
|
|
Witam,
Dopisuje tutaj, nie chcę tworzyć nowego tematu.
Dzis zawiozlem auto do mechnika, obejrzelismy go na podnosniku, polos tlucze sie szczegolnie przy dodawaniu gazu, czy możliwe, że są to tylko luzy? ma to obejrzec blizej w ciagu kilku dni i podac mi orientacyjne koszta naprawy, czy szykować się na jakieś gigantyczne sumy? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-05-2007, 16:32
|
|
|
Filip_S napisał/a: | polos tlucze sie szczegolnie przy dodawaniu gazu, | Wskazuje to na uszkodzenie przegubu i to raczej wewnętrznego. Niestety jego koszt (nowy) to ok. 400 zł. Jednak lepiej kupić używkę z całą półosią. Koszt 150-200 zł. |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2007, 22:06
|
|
|
Dzieki serdeczne, chyba lepiej uzywkę, tak mi się wydaje.
Tzn. ja dokładnie nie znam konstrukcji półosi i przegubu wew. Rozumiem, że jeśli moge kupić sam nowy przegub, to uzywke tez moge sama? Czy lepiej kupic z poloska? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 15-05-2007, 14:44
|
|
|
Filip_S, po pierwsze dojedz na spota pod Plaze to sie obejzy. Co do konstrukcji przegubu wewnetrznego to ja robilem opis w http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11843 |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2007, 15:03
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | po pierwsze dojedz na spota pod Plaze to sie obejzy. |
Niestety autko stoi u mechanika, zreszta tłukło się to na tyle poważnie, że nie chciałbym jeździć. ma jutro go dokładnie obejrzeć i dać znać co jest z autkiem. podejrzewania padają na przegub wew.
dzieki, zabieram się do lektury. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 15-05-2007, 15:18
|
|
|
Filip_S, najlepiej sciagnij manual te moje wypociny to sugestje |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2007, 16:00
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | [najlepiej sciagnij manual te moje wypociny to sugestje |
Mam manuala, szkoda, że po niemiecku. |
|
|
|
 |
|