Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Słabe napiecie dochodzące do pompy paliwa
Autor Wiadomość
repet 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: KRK
Wysłany: 11-01-2010, 18:18   [Cari 1.6] Słabe napiecie dochodzące do pompy paliwa

Witam gdzie znajduja się przekaźniki pompy paliwa ?pytam ponieważ napiecie które dochodzi do mojej pompy to 5V a powinno być 12 jak i w całym samochodzie tak mi się wydaje.Co może być przyczyna takiego niskiego napiecia oprócz przekaźników ?
W schematach w postach podpietych jest tylko przekaźnik podgrzewacza pompy a nic ani o bezpiecznikach ani przekaźnikach do pompy nie mogę znaleść
Pozdr
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-01-2010, 19:46   

repet, przyczyna moze byc np slaba masa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-01-2010, 16:46   

a czasmi 5 v to nie idzie na pływak ??
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
chmielu115 
Forumowicz

Auto: vw. passat b5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 104
Skąd: DZG (ZGORZELEC)
Wysłany: 12-01-2010, 17:29   

Witam, przekażnik znajduje się przy lewej nodze pasażera za tą osłonką plastikową, są tam dwa razem zamocowane na takiej blaszce, jeden z nich jest od pompy. Pozdrawiam.
 
 
repet 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: KRK
Wysłany: 12-01-2010, 18:28   

5v idzie na plywak dziś podpielem pompe na krótko i smiga ladnie
Szukam własnie tego przekaźnika i nie do końca wiem który to;/
Mozecie panowanie mnie pokierowac ktory to przekaźnik ?
Dołączam zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pok...fd009bf70b.html
http://www.fotosik.pl/pok...7511c091b8.html
Wszystkie jakie są pod kierownica
Pozdr
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-01-2010, 22:33   

kurcze nie wiem który ale może sprawdź bezpieczniki któryś odpowiada za pompę
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 19-09-2018, 15:19   

Podpinam się pod temat bo chyba powiązany...
Dziś jechałem sobie autem przed światłami stanąłem silnik mi zgasł (nie ustawiłem komputera po spawaniu jeszcze wiec czasem się zdarza) próbuję odpalić i cisza :|
Mam Carismę 98r w niej instalację LPG automat pełny odpala na benzynie i po nagrzaniu sama na LPG przełącza.
Jak się okazuje nie dostaje paliwa wcale, odpalenie w trybie awaryjnym na LPG bez problemu.
Zdjąłem pokrywę pod siedzeniami tylnymi jest złącze z 4ma kablami który jest do pompy w zbiorniku aby sprawdzić na krótko jej działanie?
Po przekręceni stacyjki nie słychać tego dźwięku pracy pompy podającej paliwo. Nie mam pojecia co gdzie jest potrzebuje to do konca tygodnia jakoś ogarnąć! :( Dodam że paliwo w zbiorniku mam nawet dolałem awaryjne 5l na wszelki wypadek pomimo iż kontrolka się nie świeciła ;)
Wygląda to tak jakby brakowało zasilania pompy albo padła :|
Potem nagram i wrzucę kody checka w razie czego miałem 2 od czujnika licznika bo nie założony jeszcze i sondy lambda bo nieszczelny tłumik (jedno zrobiłem pada elastyczny łącznik :| ) tylko muszę odświeżyć info sobie gdzie zworkę ze spinacza się daje ;)
Ostatnio zmieniony przez koniszua 19-09-2018, 17:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-09-2018, 16:37   

Cytat:
tylko muszę odświeżyć info sobie gdzie zworkę ze spinacza się daje ;)

Tutaj masz fotkę poprawnej zworki w obd :wink: .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 19-09-2018, 17:12   

Dzięki za podpowiedz info znalazłem już ale teraz mam pewność ;)

Zmierzyłem napięcia na wtyczce nad bakiem mam 4kable czarno-czerwony, żółty i 2x czarny (masa normalka) na czarno-czerwonym 0V na żółtym mam 4,6/8V czyli to będzie od czujnika poziomu paliwa.
Brak zasilania pompy paliwa wychodzi, gdzie i co dalej szukać?
Przekaźniki z fot gdzieś wcześniej mam po stronie kierowcy koło słupka i bezpieczniki kolejne.
Od pompy nic nie widzę w opisie.

PS.
Awaryjne odpalenie na gazie po uruchomieniu silnika pojawia się napięcie :O Czyli sa 2 sekcje zasilania pompy 1 zimny start czyli rozruch a druga odpalony silnik. W instalacji nic nie grzebane było od kiedy mam auto czyli od prawie roku.

PS2.
Czy w cari 98 sa 2 pompy paliwa jedna w baku podająca a druga koło silnika cisnieniowa do zasilania silnika, czy tylko ta w baku?
W alfie 33 sa 2 jedna tylko 'pompuje z baku' podając pompie ciśnieniowej do zasilania silnika.
A czasem tylko 1 w baku do zasilania całosci.

[ Dodano: 19-09-2018, 19:38 ]
kody checka (znowu mam problem z ich odczytaniem :| ):
https://youtu.be/Nw8Zz0wi-Yg
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-09-2018, 20:31   

11 i 24.
Pompę masz tylko jedną w zbiorniku, dwie są w silniku 1.8 GDI.
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 20-09-2018, 04:43   

Czyli dalej te co miałem czujnik licznika i sonda, czujnik bo niazałozony a sonda świruje przez brak ciśnienia spalin prawdopodobnie dalej.
Ogólnie sprawdziłem napięcia na kostce zasilania pompy, na jednym zasilającym mam +/- 4,5V na drugim 0V, napięcie 12V pojawia się dopiero po odpaleniu w trybie awaryjnym na samym gazie.
Nawet gdy próbuję odpalić na benzynie samej napięcie 0V, czyli wychodzi na to że brak zasilania pompy.
Jutro sprawdzę ja na krótko czy działa tak dla pewności.

Pytanie techniczne w cari jest czujnik wstrząsowy/wypadkowy jak tak to gdzie się znajduje?
W wielu autach jest takie cudo które czasem potrafi się wyłączyć i wtedy są takie efekty właśnie że auto wygląda na sprawne nie ma komunikatu błędu rozrusznik kreci a auto nie odpala, bo odcięty jest układ zasilania paliwa.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-09-2018, 06:53   

Chyba takiego zabezpieczenia nie ma, na forum nigdy z takim info się nie spotkałem.
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 20-09-2018, 12:19   

Znajomy poradził sprawdzić obwód z wpiętą żarówką 55W na lini zasilającej pompę w celu wyeliminowania słabych połączeń nadpalonych styków, już w trakcie rozruchu żarówka ładnie świeci po odpaleniu na LPG jeszcze lepiej. Próba na krótko przez pompę i żarówkę 20W zero żarzenia czyli prąd nie idzie przez pompę wcale, najprawdopodobniej pompa end.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-09-2018, 17:34   

Na krótko jej nie sprawdzałeś?
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 20-09-2018, 23:56   

Była próba obwodu przez pompę na żarówce 0 reakcji żarówki to samo na drucie z aku + podany cisza. Jak zrobiłem jak mi znajomy poradził wpiąć w obwód zasilania pompy sama żarówkę zasilanie jest żarówka pięknie świeci w rozruchu słabiej po odpaleniu czyściutko jasno, czyli zasilanie dochodzi do pompy i jest masa przekaźnik też działa działa. Pompa offenda zrobiła :|
Na krótką metę mogę na gazie samym awaryjnie latać byle jak najmniej bo mi rozwali wtryski jak się doczytałem na necie i obdzwoniłem znajomych mechaników co temat znają to mi wyraźnie powiedzieli możesz latać na gazie ale pompa ma działać tak czy inaczej ona w trybie gaz robi za chłodzenie wtrysków żeby ich szlak nie trafił a są łebscy dość zwłaszcza od strony mechaniki silnika bo 2 z nich rozbiera go na części składa i działają ;)

[ Dodano: 28-09-2018, 05:19 ]
Problem rozwiązany, nowa pompa założona wszystko działa.
Podpowiadam innym jak szybko zdiagnozować co jest przyczyną w podobnej sytuacji (dotyczy carismy):
1. Podnosimy tylne siedzenie pod nim znajduje się klapka na 4 wkręty zdejmujemy ją.
2. Odpinamy kostkę zasilania pompy i pływaka.
3. Wyprowadzenie wtyczki 4piny, patrzac na nią od strony kabla zasilającego 1 po lewej +pompy 3 jej - (2+ pływaka 4 -)
4. W obwód pin 1 i 3 (od lewej jak wyżej patrząc) podpinamy żarówkę 12V 50-60W może być zwykła krótkie/długie byle 1włukno nie 2 na raz (uważać na + by nie miał zwarcia na masę jakakolwiek! coś sie spali albo przekaźnik albo bezpiecznik!)
5. Włączamy stacyjkę (wciskamy sprzęgło dla bezpieczeństwa pomimo iż auto powinno być na luzie!;)) i próbujemy odpalić auto obserwując żarówkę, jeśli świeci się jasno lekko mrużąc się znaczy ze zasilanie pompy jest prawidłowe! Kto ma instalację gazową może odpalić auto w trybie awaryjnym na samym gazie wtedy żarówka świeci jasnym światłem równomiernie (jak odpala się awaryjnie na samej instalacji to odsyłam do instrukcji sterownika)
6. Kolejnym krokiem potwierdzenia że pompa siadła jest połączenie wyżej opisanych pinów 3 na kostce i obudowie pompy (masa) i doprowadzenie na pin 1 obudowy pompy prosto z + akumulatora kablem napięcia 12V, jeśli pompa milczy znaczy ze offenda zrobiła :|
.
!!! UWAGA POMYLENIE PINÓW ZASILANIA POMPY Z CZUJNIKIEM POZIOMU PALIWA DOPROWADZI DO USZKODZEŃ CZUJNIKA A RACZEJ ELEKTRONIKI GO OBSŁUGUJĄCEJ! !!
Czujnik jest zasilany NAPIĘCIEM 5V a pompa NAPIĘCIEM 12V!!
Ja ustaliłem miernikiem napięcia które piny na kostce maja jakie napięcia!
Na kostce przyłączeniowej do pompy o lewej 2 kolorowe kable u mnie zasilanie pompy na pinie 1 po lewej 12V pin 2 około 5V, piny 3 i 4 kable czarne dopiero po wyjęciu całości z baku ustaliłem który jest do czego 3 masa pompy 4 masa czujnika.
Mo zna pokusić się o podanie zasilania i masy bezpośrednio na piny pompy tylko Koniecznie trzeba miernikiem ustalić który pin jest zasilany 5V i do niego nie PODPINAĆ 12V!
.
Powyższy opis pozwoli ustalić czy pompa otrzymuje zasilanie jeśli tak pompa padła jeśli brak zasilania przyczyny szukać wcześniej np. przekaźnik, bezpieczniki, sam kabel doprowadzający zasilanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.