Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] [EA2A] Nowy Galanciarz ma kilka pytań
Autor Wiadomość
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 23-09-2018, 00:07   [EA2A/W 2.0] [EA2A] Nowy Galanciarz ma kilka pytań

Witam Panie i Panowie.
Niedawno zakupiłem Mitsu Galant 1998r. 2.0 benzyna Sport Edition. Z racji że nie dałem dużo więc auto ma kilka mankamentów o których wiedziałem i jestem w trakcie ich usuwania.
Ale pojawiły się też nowe mankamenty i pytania odnośnie tego co zauważyłem w aucie przez ostatnie kilka tyg użytkowania. W związku z tym mam kilka pytań.

1. Jakie są objawy że coś dzieje się niedobrego ze skrzynią biegów(manual). Zauważyłem że po dodaniu gazu zaczyna coś lekko wyć/buczeć, najgłośniej w okolicach 3k obr./min. Dodam że biegi wchodzą lekko a buczenie ustaje po odpuszczeniu gazu czyli jak hamuje silnikiem jest cisza.
Czy wymiana oleju w skrzyni może coś na to pomóc?? czy to objawy że coś w skrzyni się kończy. Gdzieś czytałem że padają w niej łożyska.

2. Niedawno miałem przeboje z przewodem ciś. pompy wspomagania. Rozszczelniła się końcówka która nachodzi na pompę. W miejscu gdzie ta "fajka" łączy się z tulejką którą przykręcamy do króćca wychodzącego z pompy. Żeby było mi łatwiej sięgnąć za silnik gdzie przewód gumowy łączy się z rurką metalową, zdemontowałem filtr powietrza, przewód powietrza do przepustnicy i taką plastikową czarną część z boku przepustnicy. Po odkręceniu i ogarnięciu problemu z przewodem (obspawanie końcówki) pojawiło się coś takiego. Mianowicie kiedy odpuszczam gaz po około 3-4 sek. czasem szybciej, zapala się kontrolka check engine i gaśnie jak tylko dotknę pedału gazu. Ale jak dodaje go minimalnie (np żeby utrzymywać stałą prędkość ) to nie ma żadnego efektu, dopiero jak dodam więcej jest efekt ale wtedy silnik szarpie , tak jakby był przeskok i silnik nagle dostaje kopa i szarpie. Co ciekawsze wydaje mi się (ale muszę to sprwadzić dokładniej jeszcze) że na 1 biegu podczas ruszania nie ma tego efektu szarpania, ale nadal jest problem z pojawiającą się i gasnącą kontrolką check engine.
Czy ta część z boku przepustnicy to jakiś czujnik przepustnicy i go jakoś źle zamontowałem z powrotem ? albo coś uszkodziłem ?

3. Miałem dwa razy takie zdarzenie że podczas jazdy zapaliła się kontrolka check engine i nie gasła. Po zgaszeniu silnika i próbie ponownego odpalenia, silnik odpalał ale po kilku sek check engine powracał i silnik gasnął. Dopiero kiedy odczekałem minutke czy dwie odpalił normalnie i później już nic sie nie zapalało przez dłuższy czas. Miał ktoś takie objawy może ??

4. Mam uszkodzony przewód od klimatyzacji, ten cienki , cały metalowy. Jest zagięty i 3/4 długości po prostu nie ma. Nawet nie wiem jak on w całości wygląda żeby coś dobrać. Może mi ktoś podesłać zdj. komory silnika gdzie widać ten przewód ?? albo może pasuje od innego Mitsu ten przewód? Jakby co mogę jutto zrobić zdj. żeby było wiadomo o co dokładnie się rozchodzi.

Z góry dzięki za jakieś info.
Pozdro :supz:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-09-2018, 02:32   

3. Sprawdź metodą błyskową błędy.
4. Pewnie można dorobić, bo oryginał będzie pewnie miał diamentową cenę :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-09-2018, 09:05   

Podobno dorobienie tego przewodu do klimy miało kosztować 250 zł. Takie info mi dał były właściciel. Dlatego wolałbym używkę gdzieś dorwać ;]
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-09-2018, 09:40   

Nowy przewód od klimy w ASO ok. 400 zł.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 23-09-2018, 09:41   

A jak chodzi to nie przerywa? Może świece trzeba zmienic.
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-09-2018, 10:04   

Wymrugalem bledy metoda na kabelek w obd2
Ce: 11, 14, 23
Abs: 11, 22
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-09-2018, 10:17   

Vego napisał/a:
Czy wymiana oleju w skrzyni może coś na to pomóc?? czy to objawy że coś w skrzyni się kończy. Gdzieś czytałem że padają w niej łożyska

Trzeba sprawdzic stan oleju i najlepiej wymienić jesli łozyska padaja słychać terkot itp ale nie koniecznie
Vego napisał/a:
jak dodam więcej jest efekt ale wtedy silnik szarpie , tak jakby był przeskok i silnik nagle dostaje kopa i szarpie.

Kody błedów mowia za siebie co jest do sprawdzenia lub wymiany

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Vego napisał/a:
Abs: 11, 22

Procedura kasowania ABS od tego trzeba zacząc
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-09-2018, 18:26   

Wczoraj zamontowałem na nowo czujnik przepustnicy i problem z pyt. nr 2 zniknął. Nie zapala sie już kontrolka CE.
Mam też w związku z tym pytanie. Milo wspomniał o procedurze kasowania błędów ABS. Jest może jakiś poradnik jak to zrobić ?? i czy błędy związane z CE też trzeba wykasować? Bo chyba nawet jak teraz znów wymigam sobie kody błędów to będzie jeszcze ten stary w pamięci. Dobrze kombinuje ?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-09-2018, 19:19   

Vego napisał/a:
Milo wspomniał o procedurze kasowania błędów ABS. Jest może jakiś poradnik jak to zrobić ??

1. Zwieramy 1z4 pinem w gnieździe diagnostycznym.
2. Wciskamy hamulec.
3. Przekręcamy kluczyk na Zapłon, aż zapalą się kontrolki (nie odpalamy)
4. Puszczamy hamulec i wciskamy go 10 razy szybko
5. Gasimy zapłon.
6. Przekręcamy stacyjkę w pozycji ON kontrolka ABS powinna migać szybko bez przerw co oznacza zero błędów.
Vego napisał/a:
czy błędy związane z CE też trzeba wykasować?

Po odłaczeniu klemy z akumulatora błedy sie kasują
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-09-2018, 11:32   

Dzis probowalem skasowac te bledy abs. Zrobilem tak jak w instrukcji i nic. Chyba ze jakis szczegol zle robie. Czy hamulec puszczam zaraz jak sie zapala kontrolki czy troche pozniej?

[ Dodano: 27-09-2018, 12:53 ]
Do tego CE świeci mi sie teraz za każdym razem jak odpale silnik. Raz po minucie sie zapala raz po 5 min. I auto mi zgasło kilka razy podczas jazdy. To wszystko od wadliwej sondy lambda może być ??
 
 
karino 
Forumowicz
KARINO


Auto: ELIPSE CROSS, GALANT EA 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 75
Skąd: kraków
Wysłany: 27-09-2018, 14:38   

a co z błędem 23 ? od tego powinieneś zacząć......
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 27-09-2018, 15:13   

Vego napisał/a:
Czy hamulec puszczam zaraz jak sie zapala kontrolki czy troche pozniej?

Jak zapalą sie kontrolki około 3 sek po przekreceniu stacyjki tylko szybko trzeba wciskać hamulec powoli nic nie skasuje u mnie za pierwszym razem skasowałem błedy jest mozliwość ze masz uszkodzony czujnik abs i nie skasujesz
Vego napisał/a:
Do tego CE świeci mi sie teraz za każdym razem jak odpale silnik.

Sprawdz jakie masz błedy i bedziesz wiedział co masz do wymiany
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-09-2018, 07:50   

Vego napisał/a:
1. Jakie są objawy że coś dzieje się niedobrego ze skrzynią biegów(manual). Zauważyłem że po dodaniu gazu zaczyna coś lekko wyć/buczeć, najgłośniej w okolicach 3k obr./min. Dodam że biegi wchodzą lekko a buczenie ustaje po odpuszczeniu gazu czyli jak hamuje silnikiem jest cisza.
Czy wymiana oleju w skrzyni może coś na to pomóc?? czy to objawy że coś w skrzyni się kończy. Gdzieś czytałem że padają w niej łożyska.

Tylko wymiana łożysk, olej nie naprawi skrzyni.

Cienki przewód kllimy kupiłem ostatnio za 50zł.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-09-2018, 14:52   

Marcino napisał/a:
Tylko wymiana łożysk, olej nie naprawi skrzyni.

Nie zawsze winne sa łozyska ,podstawowa sprawa stan oleju i jakość
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-09-2018, 19:01   

karino napisał/a:
a co z błędem 23 ? od tego powinieneś zacząć......


No wlasnie wogole nie wiem o co z tym biega. Pierwsze slysze o czujniku TDC

[ Dodano: 28-09-2018, 19:44 ]
Czy chodzi o ten czujnik:

klik

czy o ten ??

klik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.