Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero 5D - opony na zimę na asfalt
Autor Wiadomość
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-09-2018, 22:29   Pajero 5D - opony na zimę na asfalt

Witam,
nie chcę wywołać dyskusji "chwalimy swoje", niemniej zapytam :) czy ktoś poleci opony do PII na zimę?
Przede wszystkim kryterium jest przyczepność - mają być pewne do ciężkiego auta i zapewnić max możliwe bezpieczeństwo i ochronę przed poślizgiem na jesiennych mokrych i zimowych śliskich drogach.
Dwa: teren. Dobrze było by jeśli połączyły by ze sobą niewielkie właściwości terenowe. Nie chodzi tu o kopanie się w błocie ale, powiedzmy "rolnicze" i "leśnicze" zastosowanie auta. Mokre koleinowe zabłocone drogi.
Trzy: jeśli były by mało ścieralne - dobrze. Zostawił bym je na lato. Przeżyją kilka sezonów mniej to trudno.
Reszta typu hałas, opory toczenia itp nie są aż tak istotne. Pewnie, jeśli można aż tak wybrzydzać, czemu nie. Ale wątpię.
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-09-2018, 11:54   

Goodyear Wrangler Duratrac
_________________
Artur
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 29-09-2018, 14:52   

U-96 napisał/a:
Goodyear Wrangler Duratrac


Duratrac to takie "prawie MT" - raczej błoto i trawa. Na śniegu kiepskie, na lodzie tym bardziej.
Do śniegu to raczej UltraGrip (o ile dobrze pamiętam - mogę jutro sprawdzić). Dużo lepsze niż Duratrac.
Wiem, bo jeżdżę na obu typach. A jeżdżę "prawie wszędzie". Może nie aż tak, jak Waldek
jawaldek ale trochę zjeździłem.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 30-09-2018, 13:15   

Ja kupuje teraz DFGOODRICH AT KO2 i zobacze co bedzie ale koledzy chwala.
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2018, 22:44   

Hmmm te Duratracki i AT KO2 to raczej mocno >50% teren. Patrząc na zdjęcia i kostkę na bieżniku nie napawa mnie pewnością do przyczepności na śliskim asfalcie...
Teraz mam Goodyear Wrangler AT/SA. Nie wiem jeszcze jak zima na nich wygląda bo auto mam je od marca. Ale i tak mało na nich mięsa - mają 5 lat.

Yokohama Geolandar A/T? Ma ktoś jakąś opinię?
 
 
myszakowaty 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-10-2018, 12:31   

Wszystkie wymienione powyżej opony to są modele letnie... czasem traktowane jako całoroczne ze względu na agresywny bieżnik i oznaczenie M&S ale to nie są opony zimowe.
Skoro priorytetem jest bezpieczeństwo na mokrym zimowym asfalcie i niewielkie właściwości terenowe to ja kupiłbym opony typowo zimowe, oczywiście dedykowane do auta 4x4. Zresztą sam jestem właśnie na etapie poszukiwań takich.
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2018, 13:38   

Przy okazji jeszcze jedno pytanie - jaki rozmiar opon jest standardem w PII?
Znalazłem w manualu do mojego 265/70/15. W manualu na rynek USA 215/75/15. W wyszukiwarce na www sprzedawcy opon 215/ Na aucie mam 245/75/15.

Co kupić? :)
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 02-10-2018, 10:59   

Kolego standard dla PII to 265/70R15 albo 31x10,5R15.
Opony jak chcesz na zimę typowo to kup zimówki i tyle a co sobie wybierzesz to zależy na co cię stać.
Jak dużo nie jeździsz to kup sobie bieżnikowane (nalewki) Colway NK2-NHK 31x10,5r15 - 350 zł na stronie www.opony-4x4.pl
Jak masz kasę to oryginał Yokohama GEOLANDAR I/T G071 265/70R15.
Zobacz sobie taki test na www.youtube.com/watch?v=fF8E3yMr0P0

Ja zdecydowałem na AT KO2 Bfgoodrich bo mało jeżdżę w zimie a i na lato będą dobre i w terenie też.

Jak policzysz a chcesz mieć fajne opony to za zimówki 2-3 tyś + lato 2-3 tyś i trochę się przykro robi.
Powodzenia w wyborze.
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2018, 11:55   

Test obejrzałem. Wynika z niego, że najlepsza opona to jednak AT i pomijając podjazd pod górkę to na białej drodze z ubitym śniego-lodem też lepiej hamuje. No i jest to zagwozdka :) Szkoda w takim razie, że sprzedałem te opony z XJotem wiosną. Tylko właśnie. Jak jeździłem XJ na nich to wcale nie czułem się bezpiecznie na drodze. W terenie OK, robiły co miały robić.

Na opony jestem w stanie wydać tyle $, żeby było bezpiecznie. Sceny jak z testu miałem na żywo tylko niestety nie w warunkach laboratoryjnych a na uczęszczanej drodze.
Wolę wydać 3k i mieć margines bezpieczeństwa niż cywieć na $ a potem zabraknie 2m... na bezpieczeństwie nie będę oszczędzał.

Koniec końców kupię prawdopodobnie te Yokohamy. Trudno wezmę kredyt, a może używki. A dodatkowo łańcuchy. Jak się w puszczy zakopię, to zakładam i tyle. W ciągarka w garażu leży, może mnie coś zmotywuje do jej założenia.
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 02-10-2018, 17:51   

Kupiłem kiedyś na zimę komplet opon Bridgestone LM25 w rozmiarze 235/75/15.
Bardzo żałowałem tego czynu, bo auto stoi dużo niżej niż na standardowej oponie.
Nie wygląda to dobrze i jest przyczyną stresu, gdy muszę założyć przed zimą takie koła.
Oponę kupiłem taką gdyż w grudniu nie było już innego sensownego wyboru, a jadąc dzień wcześniej na AT cudem wyprowadziłem Pajero z poślizgu.
Dodatkowo wyobraźnia zmusiła mnie, do zakupienia piątej oponki w tym rozmiarze do koła zapasowego.
Na zimówkach jeździ się na białym asfalcie dużo pewniej niż na zwykłych AT.
Bridgestone LM25 w rozmiarze 235/75/15 również nie zachęcają aby zjechać z jakiekolwiek drogi.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 02-10-2018, 21:56   

Te AT ale bfgoodrich KO2 sa oznaczone na boku śnieżynka jako że nadają sie do zimy.
Już sam mam dylemat czy warto je kupić jako wielosezonowe wiec może koledzy ktoś napisze mi więcej o tych oponach a zwlaszcza czy w zimie sie na nich da bezpiecznie jezdzic.
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-10-2018, 12:57   

szofer33, nie zwracałem na to wcześniej uwagi ale odgrzebałem foty mojego XJ którego sprzedałem rok temu. Na nim miałem BFGoodrich, nowe, 225/70R16, All-Terrain T/A, ale KO, nie KO2 (nie wiem czy to różnica), również z oznaczeniem M+S i śnieżynką. I powiem tylko tyle, że NIE da się na nich bezpiecznie jeździć.
Co więcej bezpiecznie na nich to było tylko na suchym asfalcie latem i wiosną. Na mokrym "szzzzz". W zimie po mieście na dobrze nasolonych drogach było poprawnie w zakresie do prędkości legalnych, ale już kiedy mieliśmy mróz i suche lekko białe drogi, nawet główne arterie miejskie, czuć było mniej oporów kierownicy. Za miastem nawet nieodśnieżone dostatecznie pobocze z którego nawiało białym sprawiało, że czuło się, że auto walczy z poślizgiem. I tak przez zimę na drogach 40km/h i na d... ogon osobówek. Próba dodania gazu od razu kończyła się jego ujęciem i kontrą. Co działo się, jak zima zaskoczyła drogowców to szkoda gadać. Hamowanie wstecznym w korku przy podjeżdżaniu żabimi skokami m.in. Wg mnie to nie są w żadnym stopniu bezpieczne opony. Może KO vs KO2 ma jakieś inne lamelki, mieszankę... nie wiem.
XJ to oczywiście inne auto - puszka, lekka, mocna (4.0 185KM). XJ miałem w wersji SelecTrack więc od października do marca na stałe włączony był 4x4 FullTime.
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 03-10-2018, 13:53   

Dziękuję za cenne uwagi. Nie wiem też czy KO a KO2 to jakaś różnica ale pewnie niewielka.
Coraz bardziej mnie przekonuje (czytając różne opinie w necie) że lepiej chyba kupić zimówkę na zimę i letnia na lato. Mieszkam w Bieszczadach i śniegu przeważnie mam full, więc zimówka pewnie będzie bardziej rozsądnym pomysłem. W terenie bardzo mało jeżdżę a AT to bardziej chyba do terenu polecają niż po drodze.
Jeżdżę nie za wiele w zimie co dwa dni 20-30 km więc chyba zdecyduję się na tanią nalewkę/bieżnikowaną a na lato kupię coś z wyższej półki bo już wtedy zaczynam dłuższe trasy, wycieczki itd.
Bardzo dziękuję za cenne porady.
 
 
ZYZY91 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: 03-10-2018, 21:30   

Od ponad roku jeżdżę na BFG AT KO2, czyli jedna zima zaliczona i jak na razie nigdy mnie nie zawiodły, czy to na śniegu, czy na oblodzonej drodze. Na śliskiej nawierzchni dopiero przy naprawdę ostrym hamowaniu włącza się ABS, ogólnie nie odczułem różnicy w porównaniu do typowo zimowych opon. KO2 to następca KO i w porównaniu do KO trochę lepiej zachowują się na śliskiej nawierzchni, mój znajomy jeździ takim samym autem na oponach KO i subiektywnie KO2 wydają się bardziej przyklejone do drogi. No i KO2 są znacznie cichsze od KO, w danych technicznych to chyba 4 dB, podczas jazdy na trasie prawie ich nie słychać.
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 05-10-2018, 08:56   

No to mam zagwozdkę czy kupić BFG AT KO2 czy zwykłą zimówkę :)
Dużo nie jeżdżę i prawie wszystko po asfaltach, więc chyba opona całoroczna byłaby lepsza dla mnie i bardziej ekonomiczna niż dwa komplety (zima-lato).

Jak ktoś ma doświadczenia w zimie na BFG AT KO2 to proszę o info. czy ta opona daje sobie radę na ośnieżonych asfaltach w zimie.

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.