 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
Outlander chęć kupna ale czy to auto dla mnie /???? |
Autor |
Wiadomość |
magicwojtek
Nowy Forumowicz
Auto: w210
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2018 Posty: 12 Skąd: Iława
|
Wysłany: 05-08-2018, 13:25
|
|
|
W210 tak..ale w wersji classic . Avantgarde na 18 jest bardzo twardy :-/
Bagażnik pewnie podobnej wielkości jest. |
|
|
|
 |
Murowaniec
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 + Vialle LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-09-2018, 08:08
|
|
|
Cześć wszystkim. Myślę o kupnie Mitsubishi Outlander 1. Rok 2007. Silnik 2,4 z MIVEC. Stałe 4WD. Fabryczna instalacja LPG. Przebieg ok 250 tys. Sprowadzony z Holandii dla siebie, nie na handel. Wymieniona skrzynia biegów (manual), rozrząd, olej w moście (?) na ceramiczny. Właściciela znam i wiem że nie ściemnia. Planuje wymienić wahacze. Rdzy na nadwoziu brak.
Moje przebiegi roczne to ok 20 tys, trasa i tryb mieszany, rzadko korki.
Na co patrzeć przy zakupie i czy taki zakup jest sensowny (szukam wozu dla małej rodziny na 4-5 lat)? Jeżdżę obecnie Focusem MK2. Jak tu wygląda awaryjnosc i koszty eksploatacji na jego tle? |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-09-2018, 09:28
|
|
|
Jeśli nie kupisz paździerza albo zapuszczonego auta, to awaryjność i koszty serwisowe raczej nie powinny Ci dokuczać. Także podstawa to jednak dać to auto do obejrzenia tam gdzie widzieli już inne takie i znają podstawowe bolączki.
Względem foki jak sam wiesz, takie auto to dość radykalna różnica. Także podstawowe pytanie, czy akurat takiego auta potrzebujesz. Do miasta może być momentami mniej praktyczne, ale dramatu nie ma. Za to rekreacyjnie, weekendowo - ten wóz sprawia dużą przyjemnośc. Skoro LPG i mało palenia w korkach, to koszty eksploatacyjne nie powinny być uciążliwe.
Jeśli masz przypadkiem focusa kombi, to niestety bagażnik w Outlanderze Cię rozczaruje. |
|
|
|
 |
kon_trojanski
Nowy Forumowicz
Auto: Focus/Mr2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-09-2018, 12:20
|
|
|
Cześć!
Poszukuję dla siebie O1T.
Przeszperałem już bardzo porządnie forum, ale wiecie jak to jest... jeden temat jest z poprzedniego roku, drugi z przed trzech lat, a trzeci jeszcze starszy itd.
W związku z tym miałbym kilka pytań, na które mam nadzieję znaleźć odpowiedź (chodzi mi o aktualniejsze dane i doświadczenia).
1. Jakiej firmy rozrząd i u kogo zakładać to w Łódzkim? Naczytałem się, że wielu mechaników nie ogarnia tematu w tym aucie. Może ASO? I czy to prawda, że mitsubishi ma jakieś promocje na części do starszych aut? (widziałem taki filmik z Lancerem u zacharOFF, kogoś kto tak twierdził i powoływał się że jest z tego forum). Jaki jest orientacyjny koszt dobrego rozrządu?
2. Co ile i najlepiej jakich firm wymieniać płyny w napędzie? Jak wygląda serwis 4x4? Jak ma się rzeczywistość do instrukcji?
3. Czy są jakieś bolączki typowe dla modelu o których wszyscy na forum już wiedzą, a nie podaje się tego w testach aut używanych, coś z serii "na pewno Ci wyjdzie jak kupisz i pojeździsz"?
4. Jak z poliuretanami do O1T? Ciężko znaleźć? Polecacie kogoś? Ktoś może montował i orientacyjnie zna koszta? I jak z gwintem?
5. Ile powinno wytrzymać fabryczne sprzęgło? Jakich ewentualnie szukać przy wymianie i jakie s jego koszta?
6. Czy w tym silniku jest hydraulika czy zawory trzeba regulować szklankami?
7. Być moze ktoś już oglądał bądź przewinął się na forum ten Outlander? https://www.otomoto.pl/of...html#4d517ece9e
trochę już stoi a po oglądaniu 7 sztuk w ostatnim czasie, coraz bardziej wątpię w znalezienie czegoś nadającego się, tak żeby przy rozsądnym wkładzie pojeździło to jeszcze z 5 lat.
Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 23-09-2018, 13:31
|
|
|
Ad1. Jak kupisz to dam Ci link do fajnego zestawu rozrządu. Za komplet i dodatkowo pasek osprzętu zapłacisz max do 700zł co do miejsca w łódzkim to nie mam pojęcia, zapytaj na regionalnym.
Ad2. Serwis wygląda tak że jak kupisz dobrą sztukę to kupujesz olej i nie zaglądasz tam przez 75.000km od wymiany. Olej wlejesz jaki uważasz za dobry, do skrzyni GL4, do dyfrów GL5.
Ad3. Skoro przeszukałeś "porządnie" forum to pewnie wiesz o pękających kolektorach, nadkolach, sankach, korozji itp.
Ad4. Poliuretany obowiązkowo do dyfra w turbo, są od ręki dostępne też do stabilizatorów tył i przód, resztę możesz zamówić wysyłając gumy na wzór do np. Deutera z Olkusza.
Ad5. Sprzęgło z moich obserwacji wytrzymuje 100-150kkm. Ja jeżdżę na nowym zestawie OEM i wytrzymuje 500Nm, wszyscy wrzucają raczej Excedy. Kosztuje ok 1200-1300 plus robocizna
Ad6. Hydraulika, gaz łyka aż miło.
Ad7. Szwajcaria, zapytaj na Lubelskim, może ktoś wie o nim coś. Nie lubię bez szyberdachu i relingów. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 23-09-2018, 14:24
|
|
|
Ad1
Rozrząd można różny np ja wybrałem SKF, w Łodzi rozrząd wymienią Ci Obzuny na Krzemienieckiej, ale nie mogę ich jakoś mocno polecić bo mi śrubę od łapy silnika przy tej okazji urwali.
Aczkolwiek wcześnie robiłem u nich Ave i byłem zadowolony. Tylko podobno są drodzy - nie wiem bo mieszkam w W-wie i wg mnie mają sensowne ceny jak na poziom obsługi.
Natomiast Obzuny znają się na mechanice japońskich aut i też nie robią sami tego czego nie umieję. Mój wał np wysłali do robienia do firmy specjalizującej się w wałach (na Olechowie).
Ad5 Sprzęgło na pewno się szybciej zużywa niż w zwykłym aucie (ja miałem fabryczne w Ave 1.6 po ok 300k km zaczęło lekutko się ślizgać). Tu masz 300 Nm w serii.
Ad6 Samoregulacja jest.
Ad7 Żeby pojeździło 4-5 lat musisz kupić w miarę dobre blacharsko. Czyli sanki przede wszystkim sprawdzasz. Bo nowe kosztują ponad 4000 pln. Ja mam sporo do robienia pod podwoziem bo zlekceważyłem to trochę przy zakupie i nie sprawdziłem odpowiednio dokładnie co było zeżarte i jeszcze na to zeżarte położyłem konserwację.
Z drugiej strony znam osoby które kupiły O1 praktycznie nie pordzewiałe od spodu. Warto chyba upewnić się czy było garażowane.
Na koniec - ja też nie lubię O1T ze Szwajcarii nie mają relingów i szyberdachów.... |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 23-09-2018, 15:02
|
|
|
Cytat: | a koniec - ja też nie lubię O1T ze Szwajcarii nie mają relingów i szyberdachów.... |
po co wozić zbędny ciężar
[ Dodano: 23-09-2018, 15:08 ]
kon_trojanski napisał/a: | 5. Ile powinno wytrzymać fabryczne sprzęgło? |
jeżeli będziesz chciał poszaleć w terenie lub pochodzić bokiem to łatwo je przypalić |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 23-09-2018, 20:36
|
|
|
radek79 napisał/a: |
[ Dodano: 23-09-2018, 15:08 ]
kon_trojanski napisał/a: | 5. Ile powinno wytrzymać fabryczne sprzęgło? |
jeżeli będziesz chciał poszaleć w terenie lub pochodzić bokiem to łatwo je przypalić |
Nawet bez szału w terenie łatwo przypalić. Na początku września wyciągałem kumpla z błota w górach na działce - brak drogi twardej mokra trawa - i lekko zaśmierdziało.
Szaleństwem tego bym nie nazwał. Ogólnie O1T to NIE jest auto terenowe. Niskie zawieszenie robi swoje, silnik raczej jest przeznaczony do większych prędkości niż gramolenie się na 1 po błocie. |
|
|
|
 |
Murowaniec
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 + Vialle LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-2018, 11:14
|
|
|
stickman napisał/a: | Jeśli nie kupisz paździerza albo zapuszczonego auta, to awaryjność i koszty serwisowe raczej nie powinny Ci dokuczać. Także podstawa to jednak dać to auto do obejrzenia tam gdzie widzieli już inne takie i znają podstawowe bolączki.
Względem foki jak sam wiesz, takie auto to dość radykalna różnica. Także podstawowe pytanie, czy akurat takiego auta potrzebujesz. Do miasta może być momentami mniej praktyczne, ale dramatu nie ma. Za to rekreacyjnie, weekendowo - ten wóz sprawia dużą przyjemnośc. Skoro LPG i mało palenia w korkach, to koszty eksploatacyjne nie powinny być uciążliwe.
Jeśli masz przypadkiem focusa kombi, to niestety bagażnik w Outlanderze Cię rozczaruje. |
Dziękuję. Egzemplarz jest zadbany, wyszukany i sprowadzony przez kolegę dla kolegi a w Polsce zrobiony bez oszczędzania. Dlatego zwróciłem na niego uwagę.
Właściciel wozi kupę klamotów które mu się nie mieszczą ( znam go i wiem że tak jest), i twierdzi że tylko dlatego sprzedaje i kupuję także z NL Outka 2. Tak, mam Fokę kombi, wcześniej Octavię i zdziwił mnie mały bagażnik Outlandera. No ale na moje potrzeby wystarczy.
Dziś jedziemy z nim do warsztatu gdzie samochód jest serwisowany i przepytam mechanika o popularne bolączki.
Generalnie jednak sprzedaję Fokę tylko dlatego że oboje z żoną mamy już dość braku ergonomii i męczącej pozycji za kierownicą, a tu jest z tym nieco lepiej choć i tak wąsko. Przejadę się nim dziś dłuższy kawałek to będę wiedział czy mieszczę się tam za fajerą. |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-2018, 11:29
|
|
|
Murowaniec napisał/a: |
Dziękuję. Egzemplarz jest zadbany, wyszukany i sprowadzony przez kolegę dla kolegi a w Polsce zrobiony bez oszczędzania. Dlatego zwróciłem na niego uwagę.
Właściciel wozi kupę klamotów które mu się nie mieszczą ( znam go o wiem że tak jest), i twierdzi że tylko dlatego sprzedaje i kupuję także z NL Outka 2. Tak, mam Fokę kombi, wcześniej Octavię i zdziwił mnie mały bagażnik Outlandera. No ale na moje potrzeby wystarczy.
Dziś jedziemy z nim do warsztatu gdzie samochód jest serwisowany i przepytam mechanika o popularne bolączki.
Generalnie jednak sprzedaję Fokę tylko dlatego że oboje z żoną mamy już dość braku ergonomii i męczącej pozycji za kierownicą, a tu jest z tym nieco lepiej choć i tak wąsko. Przejadę się nim dziś dłuższy kawałek to będę wiedział czy mieszczę się tam za fajerę. |
Jeśli jesteś poważnie sfokusowany na Outlandera, wygląda na to że jesteś zatem w bardzo dobrej sytuacji bo faktycznie masz szansę od razu na zakup zaufanego i sprawdzonego egzemplarza. Co przy dość przeciętnej popularności tych aut i standardowej niestety sytuacji że na poszukanie godnego uwagi auta na naszym rynku trzeba poświęcić trochę czasu, staje się naprawde dużym atutem.
Z ergonomią Outlander może Cię też nie rozpuścić, ale osobiście bardzo sobie chwalę wygodę i na dłuższe wyjazdy fotel kierowcy jest wygodny i plecy nie bolą, podróż jest przyjemna. Miejsca za kierownicą jest też dosyć. Mam ~187cm wzrostu i nie narzekam - no, może czasem grzywka muśnie jakiś wystający element wyposażenia sufitu. Z tyłu dla dwóch osób też jest całkiem komfortowo.
No i widoczność, widoczność, widoczność.. względem przesiadki z kompaktów, czujesz się prawie jak na pułapie kierowcy Renault Magnum
Przejedziesz się i sam ocenisz. Moim zdaniem wóz jest naprawdę praktyczny i dość nietuzinkowy. Mam nadzieję że egzemplarz który masz na oku ma przyzwoite wyposażenie bo to robi dużą różnicę. |
|
|
|
 |
Murowaniec
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 + Vialle LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-2018, 11:41
|
|
|
Ma tempomat i klimę (świeżo zrobiona), co do reszty nie wiem. O co warto wypytać? |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-2018, 12:00
|
|
|
Światła przeciwmgłowe przód, relingi, klima automatyczna, szyberdach (ja mam np. podwójny), skóra jest świetna i trwała także warto. Czujniki cofania, podgrzewane przednie fotele chyba ma większość o ile nie każdy, felgi alu - bo są i egzemplarze na stalówkach a wygląda to nieprzystojnie. |
|
|
|
 |
Murowaniec
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 + Vialle LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-2018, 12:55
|
|
|
Niestety welur, szyberdachu brak, 2 kpl felg - alu i stalki, klima manualna, relingi.
Niestety brak podgrzewanej szyby przód czym rozpuściła mnie foka. Co do foteli, zapytam.
A co z ocynkiem karoserii? Podobno jest i to dobry.
Bzyk R1 wspomniał o pękających kolektorach. Co zacz? |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-2018, 13:14
|
|
|
Murowaniec napisał/a: | Niestety welur, szyberdachu brak, 2 kpl felg - alu i stalki, klima manualna, relingi.
Niestety brak podgrzewanej szyby przód czym rozpuściła mnie foka. Co do foteli, zapytam.
A co z ocynkiem karoserii? Podobno jest i to dobry.
Bzyk R1 wspomniał o pękających kolektorach. Co zacz? |
Podgrzewanych szyb brak ale jak wiesz, to głównie rynek Forda..
Z ochroną przed rdzą niestety szału nie ma - przy czym głównie chodzi o słynne tylne nadkola, z którymi jest problem bo nie ma oryginalnych reperaturek. A tak to chyba trzeba zajrzeć w rózne zakamarki typu zawinięcia blach pod maską, albo na tylnej klapie. No i podwozie - o sankach można mówić w nieskończoność ale w przypadku zgniłych, to koszmar posiadacza. No i w ogóle spód obejrzeć dobrze trzeba bo w tym miejscu ruda potrafi być wprost rozkochana. To chyba taki japoński standard z tych lat.. nadkola i spód auta, często w kolorach jesieni. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 25-09-2018, 16:40
|
|
|
Panowie nie mylcie turbo z 2.0/2.4 bo niektóre bolączki wolnossaków nie dotyczą (np kolektor) |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|
|