[3.5 V6] Skrzynia super select |
Autor |
Wiadomość |
lokaczbmw
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubihi Pajero II 3.5i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 27-09-2018, 11:06 [3.5 V6] Skrzynia super select
|
|
|
Witam wszystkich Forumowiczów.
Kupiłem wczoraj Pajero(Montero) 3,5 benzynka ze skrzynią manualną super select. Mam pytanie odnośnie użytkowania tej skrzyni, tzn w jakich pozycjach można jeździć po asfalcie, kiedy można przełączać na cztery koła i w ogóle jak jest z tymi napędami w każdej pozycji, bo się już pogubiłem. |
|
|
|
 |
myszakowaty
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
lokaczbmw
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubihi Pajero II 3.5i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 27-09-2018, 12:11
|
|
|
myszakowaty napisał/a: | https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970 |
Dziękuję bardzo. A jeszcze jedno pytanie, bo tam nic nie napisali. Czy po przełączeniu z pozycji 4LLC 4LC na 2H trzeba cofnąć parę metrów i czy trzeba czekać, aż kontrolki pogasną? |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 27-09-2018, 22:22
|
|
|
Nie trzeba nic czekać same zgasną po chwili i nie trzeba cofać. |
|
|
|
 |
lokaczbmw
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubihi Pajero II 3.5i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 01-10-2018, 12:14
|
|
|
Wczoraj próbowałem przy prędkości ok 30km/h włączyć napęd na 4 koła i przy próbie włączenia były słyszalne zgrzyty, tak jakbym chciał wrzucić bieg bez sprzęgła. Oczywiście zrezygnowałem, bo się przestraszyłem.Ktoś może pomóc dlaczego tak się dzieje? |
|
|
|
 |
ZYZY91
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015 Posty: 36 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-10-2018, 21:38
|
|
|
Nie wiem czy to pomoże, ale podczas przełączania odpuść gaz, powinno się gładko przełączać. Nie wiem czy tak samo jest w manualu, ale jeżdżę drugim automatem i w obu przypadkach jeżeli miałem wciśnięty gaz podczas przełączania 2H/4H to szło ciężko, a po odpuszczeniu gazu na chwilę przełącza się jednym palcem. |
|
|
|
 |
lokaczbmw
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubihi Pajero II 3.5i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 09-10-2018, 05:28
|
|
|
ZYZY91 napisał/a: | Nie wiem czy to pomoże, ale podczas przełączania odpuść gaz, powinno się gładko przełączać. Nie wiem czy tak samo jest w manualu, ale jeżdżę drugim automatem i w obu przypadkach jeżeli miałem wciśnięty gaz podczas przełączania 2H/4H to szło ciężko, a po odpuszczeniu gazu na chwilę przełącza się jednym palcem. | Próbowałem i nie pomogło. Próbowałem nawet wrzucić na luz i też nie chce wejść gładko, a boję się mocniej, że coś się rozwali. |
|
|
|
 |
damianipa
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero pinin 3D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2018 Posty: 1 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-10-2018, 15:22
|
|
|
lokaczbmw napisał/a: | ZYZY91 napisał/a: | Nie wiem czy to pomoże, ale podczas przełączania odpuść gaz, powinno się gładko przełączać. Nie wiem czy tak samo jest w manualu, ale jeżdżę drugim automatem i w obu przypadkach jeżeli miałem wciśnięty gaz podczas przełączania 2H/4H to szło ciężko, a po odpuszczeniu gazu na chwilę przełącza się jednym palcem. | Próbowałem i nie pomogło. Próbowałem nawet wrzucić na luz i też nie chce wejść gładko, a boję się mocniej, że coś się rozwali. |
Są też uboższe wersje skrzyń biegów (nie pamiętam) jak się nazywały fo trzeba było się zatrzymać do przełączania napędów... |
_________________ Kto pyta jest głupcem przez 5 minut.
Kto nie pyta jest głupcem przez całe życie... |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 12-10-2018, 20:36
|
|
|
damianipa napisał/a: | lokaczbmw napisał/a: | ZYZY91 napisał/a: | Nie wiem czy to pomoże, ale podczas przełączania odpuść gaz, powinno się gładko przełączać. Nie wiem czy tak samo jest w manualu, ale jeżdżę drugim automatem i w obu przypadkach jeżeli miałem wciśnięty gaz podczas przełączania 2H/4H to szło ciężko, a po odpuszczeniu gazu na chwilę przełącza się jednym palcem. | Próbowałem i nie pomogło. Próbowałem nawet wrzucić na luz i też nie chce wejść gładko, a boję się mocniej, że coś się rozwali. |
Są też uboższe wersje skrzyń biegów (nie pamiętam) jak się nazywały fo trzeba było się zatrzymać do przełączania napędów... |
Wersja Easy Select. Ale też nie powinno być zgrzytów.
Natomiast Super Select normalnie przełącza pomiędzy 2H a 4H bez jakiegokolwiek zgrzytu - widać właściwie tylko po kontrolkach, że już przełączenie nastąpiło. Ewentualnie przy większych prędkościach słychać nieco większy szum z przodu - chyba łańcuch. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
ZYZY91
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015 Posty: 36 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-10-2018, 21:47
|
|
|
W poprzednim Sporcie miałem Easy Select i przełączanie 2H/4H odbywało się tak samo lekko jak w Super Select, więc to chyba głębszy problem. |
|
|
|
 |
lokaczbmw
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubihi Pajero II 3.5i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 29-10-2018, 10:41
|
|
|
A jak sprawdzić czy mam skrzynię Super Select, czy jakąś inną?
[ Dodano: 26-11-2018, 12:04 ]
Czy po numerze ze skrzyni będzie wiadomo? |
|
|
|
 |
|