[2.8 TD] Wymiana skrzyni biegów manual pajero classic 2.8 |
Autor |
Wiadomość |
pit44
Nowy Forumowicz
Auto: 3xPajero 2.5 / 2.8 / 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2018 Posty: 23 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 16-09-2018, 11:13 [2.8 TD] Wymiana skrzyni biegów manual pajero classic 2.8
|
|
|
Witam
Przymierzam się do wymiany manualnej skrzyni biegów w pajero classic 2.8
Proszę o poradę osoby które mają już to za sobą czy oprócz odkręcenia śrub mocujących skrzynię do silnika,przewodu wysprzeglika,wałów napędowych, białej wtyczki od czujników i impulsatora, oczywiście belki pod skrzynią, myślę też o lewarkach które mogą przeszkadzać są jeszcze rzeczy o których nie napisałem.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 16-09-2018, 11:36
|
|
|
To raczej wszystko, gdyż dolna osłona sprzęgła to raczej jest oczywistą rzeczą do odkręcenia tak samo jak lewarki skrzyń. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
pit44
Nowy Forumowicz
Auto: 3xPajero 2.5 / 2.8 / 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2018 Posty: 23 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 16-09-2018, 11:57
|
|
|
Tak właśnie myślałem choć czytałem o jakiś śrubkach w rewizji sprzęgła i o konieczności wyciągnięcia widełek ? |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 16-09-2018, 13:01
|
|
|
Obecnie tylko zdjąłem budę z ramy i jeszcze nie rozłączyłem skrzyni od silnika.
[ Dodano: 03-10-2018, 06:35 ]
pit44 napisał/a: | Tak właśnie myślałem choć czytałem o jakiś śrubkach w rewizji sprzęgła i o konieczności wyciągnięcia widełek ? |
Teraz ja muszę zdjąć skrzynię aby wymienić uszczelniacz.
Wiesz już co dokładnie tam trzeba odkręcić przez okno rewizji? |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 03-10-2018, 10:25
|
|
|
nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda
trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 03-10-2018, 11:35
|
|
|
Michał_PIII napisał/a: | nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda
trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić |
Dobrze ale jak "rozpiąć" sprzęgła? |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
pit44
Nowy Forumowicz
Auto: 3xPajero 2.5 / 2.8 / 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2018 Posty: 23 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 07-10-2018, 13:12
|
|
|
Mirek1275 napisał/a: | Michał_PIII napisał/a: | nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda
trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić |
Dobrze ale jak "rozpiąć" sprzęgła? |
Witam, jestem po rozłączeniu skrzyni biegów od silnika. Robiłem to od spodu (tragedia), ale się udało. Do rozłączenia sprzęgła musiałem wybić wałek trzymający widełki, a zrobiłem to tak: od strony pasażera wyjąłem zaślepkę od wziernika sprzgła i jest tam śrubka, którą trzeba wykrecic. Niestety jest tam bardzo mało miejsca. Musiałem obciąć trochę klucz i wsadzić do środka, wtedy było łatwiej. Następnie do pręta 8 dospawałem kawałek śruby 8 od przegubu (twardej) wsadziłem miejsce gdzie była wsadzona śrubka, która wcześniej wykręciłem i wybijałem ku dołowi, kiedy w miarę lekko szło wsadziłem gwoździa, po rozłączeniu widełek poszło już łatwo. W razie pytań proszę pisać. |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 12-10-2018, 00:49
|
|
|
Również odkręciłem tą śrubkę od łapy sprzęgła przez rewizje.
Niestety nie dałem rady wyjąc sworznia łapy.
Już wiem za to co znaczy "rozpięcie sprzęgieł".
Należy przez inspekcję odkręcić 6 śrub od koła zamachowego.
Jest to znacznie prostsze od wyciągania sworznia.
Sworzeń u mnie odpuścił dopiero po kilku dniach moczenia w środku odrdzewiającym.
Nie było zamontowanej jednej przekładki filcowej na sworzniu łapy sprzęgła.
Nie też u mnie kiedyś gumowych osłon inspekcji i łapy, oraz dolne blaszanej osłony pomiędzy silnikiem a obudową sprzęgła.
Niewiele brakowało a musiałbym wymieniać przez to całą osłonę sprzęgła, lub naprawiać w niej tuleję prowadzącą łożysko oporowe. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
|