Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Drgania na kierownicy, znosi na prawo, nie jedzie
Autor Wiadomość
stankiew
[Usunięty]

  Wysłany: 16-05-2007, 08:49   [CJ1A 1.3] Drgania na kierownicy, znosi na prawo, nie jedzie

No więc mam problem. Podczas jazdy przy 100 do 150 km (więcej po Warszawie nie ma gdzie jechać), odczuwalne są na kierownicy drgania( koła wpadają w rotację). Kolejna sprawa to że samochód nie jedzie prosto, przy puszczonej kierownicy lekko znosi na prawą strone, i żeby można było jechać prosto należy kieronice skręcić o jakieś 5-10 stopni w lewno. Wszystko to pojawiło się po zmianie starych opon na nowe. Stare opony miały 0,01 mm bieżnika(były jak sliki). Wymieniłem tarcze i klocki bo jedna z tarcz sie zwichrowała. Wczoraj pojechałem na ustawienie zbieżności i sprawdzenie luzów. Wszystko jest ok, ustaiona zbieżność, luzów brak. Wiem że geometrii się nie ustawia.

Proszę o rady co może powodowąć w/w usterki. Nie mam pojęcia co może sie dziać.

Biorę pod uwagę wade fabryczną opon, bądź złe wyważenie. W zawieszeniu mechanik na stacji diagnostycznej nie stwierdził uszkodeń.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-05-2007, 08:53   

stankiew napisał/a:
złe wyważenie

od tego bym zaczął
Podczas wyważania, będzie też widać czy nie są walnięte opony
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
stankiew
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 08:57   

A propo wyważania, zauważyłem że przy drugim razie ciężarek obcierał o zacisk i było tarcie. teraz nic nie słysze. Czy to może byc powód.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-05-2007, 08:58   

TEz obstawiam zle wywazenie lub krzywe felgi.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-05-2007, 09:09   

stankiew napisał/a:
zauważyłem że przy drugim razie ciężarek obcierał o zacisk i było tarcie.

:shock: :shock: to jak duży był ten ciężarek :?: :shock: możesz jakąś fotkę zamieścić??

.... proponuję zmienić zakład wulkanizacyjny

hm .... a może Ty masz jakieś felgi niestandardowe??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
stankiew
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 09:13   

nie felgi to aluminiowe 13 allezio - proste sprawdzane! Ciężarek przyklejony chyba standardowy, aluminium klejone od wewnętrznej strony alu. A co powiecie o tym że musze przekręcić kierownice o 5-10 stopni żeby jechać prosto. Może bębenek się zapiekł i kloek dociera tarcze??
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-05-2007, 09:18   

stankiew napisał/a:
A co powiecie o tym że musze przekręcić kierownice o 5-10 stopni żeby jechać prosto

Kierownica nie ma wpływu na prostą jazdę ... wizualnie tylko będzie prosto ustawiona, ale nadal samochód będzie Ci ściągał

[ Dodano: 16-05-2007, 09:20 ]
stankiew napisał/a:
Może bębenek się zapiekł i kloek dociera tarcze??

to byś wyczuł też przy wolnej jeździe ... ale sprawdź czy masz gorące felgi ... powinny być już po paru kilometrach jazdy jeśli CI coś tam obciera
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
stankiew
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 09:23   

dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 10:40   

Po pierwsze nie przechwalaj się tak swoimi wyczynami za kierownicą, bo bynajmniej dobrze o Tobie nie świadczą.
Co do problemu, sugeruje jednak sprawdzić, czy tłoczek w prawym kole cofa się do końca. Czy przy niższych prędkościach też ściąga?
 
 
stankiew
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 22:03   

tak, zgadza się sciąga nawet przy prędkości 20- 30 km. Oporów na kierownicy nie czuje. Czasem słysze piszczenie przy zimnych tarczach.

Co do prędkości sprawdzam stan techniczny. Ale jest kilka miejsc gdzie można pocisnąć. Ale na codzień nie szaleje. :)
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2007, 10:37   

też mam taki problem

W moim przypadku najprawdopodbniej walnięta felga.
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 11:20   

w moim CJO też był taki problem, a mianowicie aby samochód jechał prosto kierownica musiała być przekręcona lekko w prawo bądź lewo. Jak juz była przekrecona to samochód już jechał prościukto. "Usterka" przechodziła z czasem sama, czasem pojawiała sie z nikąd, wsiadałem rano i jest. Problem występował 2 - 3 razy do roku przez okresy od tygodnia do 2 miesięcy. Opony były dobrze wyważone, felgi proste, luz na układzie znikomy. Ja sie po prostu przyzwyczaiłem :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2007, 12:15   

stankiew napisał/a:
tak, zgadza się sciąga nawet przy prędkości 20- 30 km. Oporów na kierownicy nie czuje. Czasem słysze piszczenie przy zimnych tarczach.
Sugeruję zatem sprawdzić te tłoczki. Roboty przy tym nie ma wiele, a może się co nieco wyjaśnić. W moim przypadku jeden tłoczek nie cofał się o 3 mm.
 
 
stankiew
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 13:38   

Ewentualnie jeżeli okaże się że to są tłoczki, to jak sie zabrać do naprawy - przesmarować???? :?: :?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 13:44   

stankiew napisał/a:
Ewentualnie jeżeli okaże się że to są tłoczki, to jak sie zabrać do naprawy - przesmarować???? :?: :?
Wyjąć tłoczek, dokładnie oczysić, przesmarować, złożyć z powrotem. Sensownym też być może wymiana uszczelek. Ktoś z forum miał nawet do sprzedania dwa komplety. Ważne, by użyc specjalnego smaru wysokotemperaturowego do tłoczków, np. firmy ATE.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.