[CJ1A 1.3] Drgania na kierownicy, znosi na prawo, nie jedzie |
Autor |
Wiadomość |
stankiew [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2007, 08:49 [CJ1A 1.3] Drgania na kierownicy, znosi na prawo, nie jedzie
|
|
|
No więc mam problem. Podczas jazdy przy 100 do 150 km (więcej po Warszawie nie ma gdzie jechać), odczuwalne są na kierownicy drgania( koła wpadają w rotację). Kolejna sprawa to że samochód nie jedzie prosto, przy puszczonej kierownicy lekko znosi na prawą strone, i żeby można było jechać prosto należy kieronice skręcić o jakieś 5-10 stopni w lewno. Wszystko to pojawiło się po zmianie starych opon na nowe. Stare opony miały 0,01 mm bieżnika(były jak sliki). Wymieniłem tarcze i klocki bo jedna z tarcz sie zwichrowała. Wczoraj pojechałem na ustawienie zbieżności i sprawdzenie luzów. Wszystko jest ok, ustaiona zbieżność, luzów brak. Wiem że geometrii się nie ustawia.
Proszę o rady co może powodowąć w/w usterki. Nie mam pojęcia co może sie dziać.
Biorę pod uwagę wade fabryczną opon, bądź złe wyważenie. W zawieszeniu mechanik na stacji diagnostycznej nie stwierdził uszkodeń. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
stankiew [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2007, 08:57
|
|
|
A propo wyważania, zauważyłem że przy drugim razie ciężarek obcierał o zacisk i było tarcie. teraz nic nie słysze. Czy to może byc powód. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 16-05-2007, 08:58
|
|
|
TEz obstawiam zle wywazenie lub krzywe felgi. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2007, 09:09
|
|
|
stankiew napisał/a: | zauważyłem że przy drugim razie ciężarek obcierał o zacisk i było tarcie. |
to jak duży był ten ciężarek możesz jakąś fotkę zamieścić??
.... proponuję zmienić zakład wulkanizacyjny
hm .... a może Ty masz jakieś felgi niestandardowe?? |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
stankiew [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2007, 09:13
|
|
|
nie felgi to aluminiowe 13 allezio - proste sprawdzane! Ciężarek przyklejony chyba standardowy, aluminium klejone od wewnętrznej strony alu. A co powiecie o tym że musze przekręcić kierownice o 5-10 stopni żeby jechać prosto. Może bębenek się zapiekł i kloek dociera tarcze?? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2007, 09:18
|
|
|
stankiew napisał/a: | A co powiecie o tym że musze przekręcić kierownice o 5-10 stopni żeby jechać prosto |
Kierownica nie ma wpływu na prostą jazdę ... wizualnie tylko będzie prosto ustawiona, ale nadal samochód będzie Ci ściągał
[ Dodano: 16-05-2007, 09:20 ]
stankiew napisał/a: | Może bębenek się zapiekł i kloek dociera tarcze?? |
to byś wyczuł też przy wolnej jeździe ... ale sprawdź czy masz gorące felgi ... powinny być już po paru kilometrach jazdy jeśli CI coś tam obciera |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
stankiew [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2007, 09:23
|
|
|
dzięki za pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2007, 10:40
|
|
|
Po pierwsze nie przechwalaj się tak swoimi wyczynami za kierownicą, bo bynajmniej dobrze o Tobie nie świadczą.
Co do problemu, sugeruje jednak sprawdzić, czy tłoczek w prawym kole cofa się do końca. Czy przy niższych prędkościach też ściąga? |
|
|
|
 |
stankiew [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2007, 22:03
|
|
|
tak, zgadza się sciąga nawet przy prędkości 20- 30 km. Oporów na kierownicy nie czuje. Czasem słysze piszczenie przy zimnych tarczach.
Co do prędkości sprawdzam stan techniczny. Ale jest kilka miejsc gdzie można pocisnąć. Ale na codzień nie szaleje. |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
tommi [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 11:20
|
|
|
w moim CJO też był taki problem, a mianowicie aby samochód jechał prosto kierownica musiała być przekręcona lekko w prawo bądź lewo. Jak juz była przekrecona to samochód już jechał prościukto. "Usterka" przechodziła z czasem sama, czasem pojawiała sie z nikąd, wsiadałem rano i jest. Problem występował 2 - 3 razy do roku przez okresy od tygodnia do 2 miesięcy. Opony były dobrze wyważone, felgi proste, luz na układzie znikomy. Ja sie po prostu przyzwyczaiłem |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 12:15
|
|
|
stankiew napisał/a: | tak, zgadza się sciąga nawet przy prędkości 20- 30 km. Oporów na kierownicy nie czuje. Czasem słysze piszczenie przy zimnych tarczach. | Sugeruję zatem sprawdzić te tłoczki. Roboty przy tym nie ma wiele, a może się co nieco wyjaśnić. W moim przypadku jeden tłoczek nie cofał się o 3 mm. |
|
|
|
 |
stankiew [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 13:38
|
|
|
Ewentualnie jeżeli okaże się że to są tłoczki, to jak sie zabrać do naprawy - przesmarować???? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 13:44
|
|
|
stankiew napisał/a: | Ewentualnie jeżeli okaże się że to są tłoczki, to jak sie zabrać do naprawy - przesmarować???? | Wyjąć tłoczek, dokładnie oczysić, przesmarować, złożyć z powrotem. Sensownym też być może wymiana uszczelek. Ktoś z forum miał nawet do sprzedania dwa komplety. Ważne, by użyc specjalnego smaru wysokotemperaturowego do tłoczków, np. firmy ATE. |
|
|
|
 |
|