Kontrolka GDI |
Autor |
Wiadomość |
Iras62
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2018 Posty: 6 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 27-10-2018, 21:24 Kontrolka GDI
|
|
|
Witam
przestał sie palić kontrolka GDI jaka przyczyna
proszę o pomoc |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-10-2018, 22:39
|
|
|
Może przepaliła się żarówka Jak jeździsz przeważnie delikatnie to ta kontrolka świeci się najczęściej więc najszybciej może paść. |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 28-10-2018, 07:43 Re: Kontrolka GDI
|
|
|
Iras62 napisał/a: | Witam
przestał sie palić kontrolka GDI jaka przyczyna
proszę o pomoc |
Kontroka GDI zapala się, kiedy silnik krokowy w EGR jest w pozycji MAX. U mnie jak zanabyłem PInin'a się NIE paliła. Żarówka była sprawna .. przyczyną był pęknięty magnes w EGR. koszt na Allegro razem z rurą 30-35 pln.
życzę Ci spalonej żarówki bo dostęp do EGR i tej rury w której siedzi - koszmarny. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-10-2018, 08:25
|
|
|
A jak go wyjmie to pewnie będzie chciał czyścić cały dolot a jak dolot to i by się przydało kanały w głowicy więc trzeba by ją zdjąć
Iras62, nie miałeś kłopotu to kupiłeś GDI ale mimo wszystko życzę bezawaryjności. |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 28-10-2018, 09:36
|
|
|
plecho1 napisał/a: | A jak go wyjmie to pewnie będzie chciał czyścić cały dolot a jak dolot to i by się przydało kanały w głowicy więc trzeba by ją zdjąć
Iras62, nie miałeś kłopotu to kupiłeś GDI ale mimo wszystko życzę bezawaryjności. | bardzo dobry silnik ! nie jego wina że w japonii paliwo nie jest żółte tylko przezroczyste jak spirytus więc się nie koksuje jak u nas na zasiarczonym. Ale prawda -jest co czyścić. gdzieś dawno temu widziałem po niemiecku procedurę czyszczenia tego silnika zalecaną co 100 tys km. na końcu było coś napisane że całość trwa około 9 godzin. ( dla kogoś kto to robi dzień w dzień |
|
|
|
 |
Iras62
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2018 Posty: 6 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 01-11-2018, 12:37
|
|
|
Dzięki posprawdzam autko ma przejechane 121 tys jak go kupiłem miał 89 tys
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-11-2018, 20:35
|
|
|
Lej dobry olej i dobre paliwo to się odwdzięczy bezawaryjnością ale jak licznik był cofnięty to rożnie może być
Jeśli zaczęło by się jednak coś psuć to radzę najpierw pytać tutaj niż mechaników bo wielu nie zna kompletnie tego silnika. |
|
|
|
 |
yanes
Forumowicz
Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 111 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 02-11-2018, 06:36
|
|
|
Ja we wdzięczność auta nie wierzę, lałem Castrol i zwykłą benzynę a silnik nawet się nie kapnął. Wszystkie usterki w GDI są całkiem z innego powodu, między innymi z winy niedouczonych mechaników. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-11-2018, 08:55
|
|
|
I tak i nie. Lejesz badziewny olej to do tych około 200 tys będzie ok a dalej może się zacząć klepanie zaworów i regulatory hydrauliczne mogą być do wymiany. Gorsza benzyna to więcej syfu w dolocie. Wiadomo ze specyfika pracy bezpośredniego wtrysku syfi dolot bardziej ale i kiepska benzyna ma też na to wpływ. Układ paliwowy też jest dość delikatny, uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia, regulatora ciśnienia i wtryskiwaczy też mogą mieć związek z jakością paliwa. |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 05-11-2018, 09:52
|
|
|
plecho1 napisał/a: | I tak i nie. Lejesz badziewny olej to do tych około 200 tys będzie ok a dalej może się zacząć klepanie zaworów i regulatory hydrauliczne mogą być do wymiany. Gorsza benzyna to więcej syfu w dolocie. Wiadomo ze specyfika pracy bezpośredniego wtrysku syfi dolot bardziej ale i kiepska benzyna ma też na to wpływ. Układ paliwowy też jest dość delikatny, uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia, regulatora ciśnienia i wtryskiwaczy też mogą mieć związek z jakością paliwa. |
zasiarczone paliwo - główna bolączka niestety. tak moim okiem.
głupi nagar zawala wszystko - EGR : moja rura od EGR praktycznie nie miała już prześwitu
nagar zawalił rownież cały pierścień na dolocie dookoła przepustnicy .. nawet płyn nie chciał tamtędy znaleźć drogi wyjścia .. kolejna sprawa to dolot - zgadza się / ale tam już wchodzi wyjście z odmy .. popuszcza olej do przepalenia.. na tej wilgotnej lepkiej od oleju powierzchni nagar siada pięknie i miodnie .. a żeby olej jeszcze był czysty w GDI - ale gdzie tam .. jak w DIESLU - po 10 tys km czarny .. stad i będą klepać popychacze - tam kanały olejowe nie wielkie są.. zabija się tym koksem wszystko ;( od egr, przez popychacze po zawory .
tu dla przykładu 1,4 TSI pewnie ma właśnie gdzieś 150 tys km nalotu
no i nie ma szans trochę się przed tym obronić..
sam myślę nad oil catcher'em do odmy - ale teraz ? to chyba za późno .. przydało by się całą górę ściągnąć .. poczyścić = masa pracy ..
a jak taki nagar siada na wtryskiwaczach pięknie .. oblepia końcówkę i masz po mgiełce .. jeden wielki koksownik |
|
|
|
 |
|