Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mrugające kontrolki przedniego napędu
Autor Wiadomość
Piter K.O. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-09-2015, 09:20   Mrugające kontrolki przedniego napędu

Dzień dobry,
mam problem - po przełączeniu na 4H, kontrolki przedniego mostu mrugają cały czas. Wprawdzie przedni most ładnie się załącza oraz zapinają się pozostałe napędy ale kontrolki przodu mrugają cały czas. Czy to czujnik załączania przedniego mostu? Jak to sprawdzić?
Czy w Krakowie jest ktoś kto to sprawdzi i zrobi? (L200, 2009, skrzynia SS, manual).


dzięki za rady
piter
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-09-2015, 10:42   

Albo coś z siłownikiem, z elektrozaworami albo czujnikiem przedniego mostu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-06-2017, 15:57   

Dzień dobry,
Chciałbym odświeżyć temat. Może udało się rozwiązać problem w tym przypadku?
Mam podobne symptomy w niedawno zakupionym L200. Napędy działają prawidłowo, ale kontrolka mruga cały czas przy zapięciu 4H lub 4L. Blokada tylnego mostu załącza się prawidłowo i prawidłowo to sygnalizuje.
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 07-06-2017, 18:13   

Miałem to samo - uszkodzony był czujnik na skrzyni.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-06-2017, 08:27   

A sprawdzałeś to z poprzedniego postu?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-06-2017, 09:07   

W zeszły weekend, jak zabrałem się za wymianę oleju w silniku, to zauważyłem, że obudowa przedniego dyferencjału jest mokra od oleju przekładniowego. Bardzo mocno podejrzewam, że olej cieknie przez czujnik na dyfrze (osłona mostu była lekko przygięta do czujnika i plastik, ten z którego wychodzą przewody elektryczne z czujnika - był pęknięty).
Niestety nie miałem czasu zdiagnozować, czy ten wyciek ma też coś wspólnego z mruganiem kontrolki przy 4H i 4L bo zabrałem się za odwiercanie wszystkich śrub od osłony silnika i mostu, które mi się pourywały przy ich odkręcaniu, a pogoda była zacna na grilowanie - wiec temat odłożyłem na kolejny weekend.
 
 
sarnovsky 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 27
Skąd: Chmielnik
Wysłany: 25-08-2017, 08:11   

Podepnę się do tematu
Zapinam reduktor 4l lub 4h żadna kontrolka się nie świeci, co to może być ??
drugie pytanie czy przy zapięciu blokady tylnego mostu przełącznik ma mrugać ??

pacjent L200 rok 2005/2006
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-08-2017, 11:14   

sarnovsky napisał/a:
Podepnę się do tematu
Zapinam reduktor 4l lub 4h żadna kontrolka się nie świeci, co to może być ??
drugie pytanie czy przy zapięciu blokady tylnego mostu przełącznik ma mrugać ??

pacjent L200 rok 2005/2006

Sprawdź żarówkę.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-09-2017, 10:20   

W końcu zabrałem się za diagnozę i naprawę układu.
W skrócie przypomnę co było: 2H - kontrolka się nie świeci, napęd tył działa. 4H albo 4L - kontrolka mruga, napęd przedni działa.
- Najpierw sprawdziłem czujnik na przednim moście: okazało się, że jak tylko go chwyciłem kluczem, to odpadły przewody (prawdopodobnie cały czas był otwarty układ, czyli jak było 2H to prawidłowo nie przekazywał sygnału, zapięcie 4H albo 4L układ pozostawał otwarty, stad mrugająca kontrolka).
- Wymiana czujnika na nowy i: kontrolka zaczęła mrugać przy 2H, przy 4H i 4L świeci się światłem ciągłym.
- Kontrola siłownika i: okazało się, że króciec od niebieskiej linii jest urwany (trzyma się na włosku) - wymiana siłownika na nowy. Sytuacja bez zmian.
- Kontrola podciśnienia przed zaworem - w normie. Kontrola działania zaworu sterującego siłownikiem: po odłączeniu wtyczek zawór B (niebieski) przepuszcza cały czas powietrze od strony siłownika i atmosferyczne, a powinien tylko do siłownika. Natomiast zawór A (żółty) nie puszcze powietrza, a powinien przepuszczać powietrze atmosferyczne.
- Nowy zawór sterowania podciśnieniem: zamówiony.

Po diagnozie wygląda na to, że: urwanie króćca przy siłowniku prawdopodobnie spowodowało dostawanie się brudnego powietrza (i wody) do zaworu - co go uszkodziło. Czujnik dodatkowo wprowadzał zamieszanie. Ustawienie wodzika przez niedziałający siłownik, powodowało, że oba koła były cały czas podłączone do przedniego dyferencjału i próby działania napędu 4x4 dawały obraz, że przedni napęd mimo mrugającej kontrolki działa (po prostu: przedni most nigdy nie przechodził w stan "wolne koło" - mam nadzieje, że próby terenowe nie nadwyrężyły zbytnio nie zapiętych/rozpiętych prawidłowo elementów "wolnego koła")

[ Dodano: 08-09-2017, 10:30 ]
zbyszekm2 napisał/a:
sarnovsky napisał/a:
Podepnę się do tematu
Zapinam reduktor 4l lub 4h żadna kontrolka się nie świeci, co to może być ??
drugie pytanie czy przy zapięciu blokady tylnego mostu przełącznik ma mrugać ??

pacjent L200 rok 2005/2006

Sprawdź żarówkę.


Wciśniecie przycisku od blokady tylnego mostu powoduje, że kontrolka mruga do chwili, gdy blokada się nie zapnie i czujnik tego nie potwierdzi - wówczas kontrolka świeci się światłem ciągłym.

[ Dodano: 09-09-2017, 12:14 ]
Dodam jeszcze, że aby nie uszkodzić (zresztą, gdyby miało to nastąpić, to pewnie już by nastąpiło. Ale mając wiedzę - robię to prewencyjnie) mechanizmu "wolnego koła", do momentu zamontowania nowego zaworu sterującego siłownikiem na przedniej osi, ręcznie przepinam wężyk z podciśnieniem, w zależności, który tryb jazdy wybieram na przekładni.
- do żółtej linii, gdy chcę uzyskać efekt "wolnego koła",
- do niebieskiej linii, gdy oś ma być zapięta do przedniego dyferencjału,
Żeby to zrobić, wystarczy skręcić kołami w lewo i wówczas jest doskonały dostęp do zaworu i przewodów podciśnieniowych.
 
 
sarnovsky 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 27
Skąd: Chmielnik
Wysłany: 15-09-2017, 07:30   

na przednim moście też zaobserwowałem coś takiego jak blokada czy to możliwe ??

czyli u mnie trzeba zweryfikować czujniki, podciśnienie oraz siłownik ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-09-2017, 07:55   

sarnovsky napisał/a:
na przednim moście też zaobserwowałem coś takiego jak blokada czy to możliwe ??

czyli u mnie trzeba zweryfikować czujniki, podciśnienie oraz siłownik ?

To nie blokada, to siłownik załączania przedniego mostu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-09-2017, 11:58   

Cytat:
sarnovsky napisał/a:
na przednim moście też zaobserwowałem coś takiego jak blokada czy to możliwe ??

czyli u mnie trzeba zweryfikować czujniki, podciśnienie oraz siłownik ?


Proponuje zastosować się do zaleceń @zbyszekm2, sprawdzić żarówkę na desce rozdzielczej. Ten siłownik, o którym piszesz w drugiej części pytania - to własnie to, co pewnie uznałeś za blokadę przedniego dyfra, ale jest to siłownik "wolnego koła".
Ewentualnie proponuję sprawdzić od strony mechanicznej poprawność działania załączania się napędów.
1. Dołączanie przedniego napędu:
a) silnik włączony, dźwignia w pozycji 2H: powinno dać się (po wsunięciu się pod auto) ręką swobodnie obracać wałem napędowym przedniego mostu, kontrolka od napędu przedniego nie powinna się świecić, ani mrugać,
b) silnik włączony, dźwignia z pozycji 2H na 4H: kontrolka przedniego napędu powinna przez chwile mrugać, do momentu, aż siłownik na przedniej osi nie ustawi się w pozycji dołączającej prawą półoś do dyferencjału - likwidując stan "wolne koło". Gdy kontrolka przestanie mrugać i zapali się światłem ciągłym - nie powinno dać się obracać ręką wału napędowego przedniej osi.
c) silnik włączony, dźwignia z pozycji 4H na 4L: w trakcie przesuwania dźwigni, kontrolka przedniego napędu może mrugać. Po "włożeniu" pozycji 4L, kontrolka powinna świecić światłem stałym, a wałem napędowym, tak jak w punkcie b), nie powinno dać się obrócić.
2. Blokada tylnego mostu:
a) przy rozłączonej blokadzie tylnego mostu, po podniesieniu auta do góry, tak, żeby jedno z tylnych kół było w górze, powinno się nim bez problemu dać obracać
b) włączając przycisk blokady (oczywiście uprzednio załączywszy przedni napęd), na desce zaczyna mrugać kontrolka blokady (rozpoczął się proces blokowania dyferencjału: włączyła się pompka na tylnej osi, ciśnienie z pompki zaczyna blokować tylny dyfer i gdy to zrobi, czujnik zamontowany w tylnej osi potwierdzi to i lampka na desce rozdzielczej zacznie świecić światłem ciągłym. W takim przypadku, uniesionym kołem (odwrotnie do punktu a)) nie powinno dać nam się obrócić.

[ Dodano: 05-10-2017, 08:38 ]
Drodzy forumowicze,
Czy zastanawiał się ktoś (a może tak zrobił?) nad przeniesieniem tłumików (odpowietrzników) z zaworu sterującego załączaniem przedniej osi - w jakieś bardziej fortunne miejsce, np: obok odpowietrznika obudowy przedniego dyfra?
Ten zawór jest umiejscowiony w takiej lokalizacji, że wszystko co podrzuci prawe przednie koło skręcone lekko w prawą stronę - trafia właśnie w to miejsce.
 
 
ETER 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-08-2018, 12:46   

Witam. Odświeżam temat. "elka" 2008 super select.
Po jednej z przepraw leśnych, przygięła się osłona silnika i mostu w efekcie czego nie mogłem odpiąć przedniego napędu. Po wizycie w warsztacie po dłuższym czasie, w celu wymiany rozrządu, coś tam pogrzebali napęd został rozpięty, ale teraz nie mogę ponownie dopiąć przodu. Zdemontowałem ponownie osłonę i okazało się, że jeden z wężyków idących do siłownika na przednim moście jest nacięty, usterka usunięta ale napęd dalej się nie dołącza. Sprawdziłem resztę wężyków i kabelków i wygląda wszystko ok.
Czy to może być ten elektrozawór o którym pisali przedmówcy?
Kontrolki przedniego napędu mrygają, napędu brak sprawdzone na rolkach hamowni
 
 
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-09-2018, 10:17   

ETER napisał/a:
Witam. Odświeżam temat. "elka" 2008 super select.
Po jednej z przepraw leśnych, przygięła się osłona silnika i mostu w efekcie czego nie mogłem odpiąć przedniego napędu. Po wizycie w warsztacie po dłuższym czasie, w celu wymiany rozrządu, coś tam pogrzebali napęd został rozpięty, ale teraz nie mogę ponownie dopiąć przodu. Zdemontowałem ponownie osłonę i okazało się, że jeden z wężyków idących do siłownika na przednim moście jest nacięty, usterka usunięta ale napęd dalej się nie dołącza. Sprawdziłem resztę wężyków i kabelków i wygląda wszystko ok.
Czy to może być ten elektrozawór o którym pisali przedmówcy?
Kontrolki przedniego napędu mrygają, napędu brak sprawdzone na rolkach hamowni



Sprawdź najpierw, czy pompa podciśnienia Ci działa. Odepnij od zaworu sterującego siłownikiem przedniej osi wężyk łączący zawór z pompą i przy włączonym silniku zobacz czy wężyk zasysa powietrze "jak odkurzacz".
Jak nie - to szukaj przyczyny na linii zawór pompa.
Jak tak - to zrób to co ja robiłem, gdy wiedziałem, że zawór mam uszkodzony (ręcznie podepnij wężyk od pompy bezpośrednio do jednej a potem drugiej strony siłownika i zobacz, czy siłownik działa - jak nie, to masz uszkodzony siłownik, albo mechanizm załączania).
Jeżeli siłownik Ci działa, to zobacz, czy moduł podaje prąd do cewek zaworu sterującego, albo zrób test samego zaworu tak jak poniżej (opis zapożyczony z manuala, do którego link jest dostępny w tematach głównych forum: http://mmc-manuals.ru/man.../index_M1.htm):

1.Remove the vacuum hoses (blue stripe, yellow stripe) from the solenoid valves.
2.Disconnect the harness connectors.
3.Connect a hand vacuum pump to solenoid valve A and carry out the following inspections.
(1) Even if the hand pump is operated with no other operation, no negative pressure develops.
(2) Negative pressure does not develop when battery voltage is applied to solenoid valve A. Meanwhile, negative pressure is maintained when the vacuum hose of solenoid valve B is blocked by bending.
(3) When battery voltage is applied to solenoid valves A and B, negative pressure is maintained.
4.Connect the hand vacuum pump to solenoid valve B. Apply negative pressure and carry out the following inspections.
(1) With no other operation, negative pressure is maintained.
(2) When battery voltage is applied to solenoid valve B, negative pressure disappears.
(3) When battery voltage is applied to solenoid valve A, negative pressure disappears.
5.Measure the resistance of the solenoid valves.
Standard value: 36 -46 Ω




 
 
oku 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 12
Skąd: Konin
Wysłany: 04-11-2018, 04:47   

Czy może mi ktoś powiedzieć jak wygląda i gdzie się znajduje moduł sterujący elektrozaworami?
Mam brak napięcie na zaworach:-(
Napięcie znikło po przejechaniu przez wodę. Bezpieczniki OK.
Pozdrawiam
_________________
MITSUBISHI L200 136KM 2009r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.