Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
O1T obroty jałowe
Autor Wiadomość
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 06-11-2018, 11:52   O1T obroty jałowe

Witam,

w moim O1T obroty jałowe na ciepłym silniku to 950rpm. Z kolei znajomego O1T trzyma okolice 800 - 850rpm. Mój pracuje wyraźnie szybciej i bardziej "szorstko". Pracuje równo, odpala bez problemu, ssanie na zimnym ok.1800 - 1900rpm utrzymuje się relatywnie krótko, potem spada na docelową wartość. Żadnych niepokojących objawów. Obstawiam, że to może być kwestia zapłonu i jego ustawienia. Pamiętam jak gmerałem w 4g63 n/a 7 bolt w eclipse, to tam właśnie przyspieszanie zapłonu dawało dokładnie taki skutek tj. odrobinę wyższe jałowe i bardzie twardą pracę. Poza tym można było jałowy regulować śrubką na przepustnicy ( dodatkowe powietrze ), a zapłon aparatem przy wałku rozrządu.

ps. jakie powinny być obroty jałowe w roboczej temperaturze? czy jest możliwość manualnej regulacji? Ewentualnie co może być innym powodem podwyższonego ale stabilnego jałowego?

Pozdrawiam i dziękuję za info.
Piotr.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-11-2018, 12:59   

Tiamat, prawidłowe wartości to około 850/min. Przyczyn może być wiele. Czy takie obroty są na Pb jak i LPG? Często zaburzenia powodują nieszczelności w dolocie, mapa gazu która ma zbyt ubogie wolne obroty czy brudna przepustnica. Czasem padnięty lub na wykończeniu czujnik temperatury podaje źle wartości do ECU i ten sobie podnosi obroty. Wrzuć jeszcze info jakie masz korekty STFT i LTFT na każdym paliwie na jałowych.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 06-11-2018, 14:10   

Paliwo to Pb 98. Nie mam LPG. Też pomyślałem o nieszczelności w dolocie. W wolnej chwili " za widoku" go obejrzę. Czujnik temperatury wody zamówię dzisiaj, do przepustnicy zajrzę w sobotę.
Nie wiem jak sprawdzić STFT i LTFT.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-11-2018, 15:10   

Tiamat napisał/a:
Nie wiem jak sprawdzić STFT i LTFT.

Można to sprawdzić za pomocą programu Torque Pro na androida i ELM327 bluethoth. Za pomocą tego programu nawet możesz wykasować błędy w przypadku zaświecenia się CE.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-11-2018, 17:27   

Czujnik to tylko trop nie zamawiaj od razu. Sprawdź co się da ww. aplikacją. Szczelność najlepiej sprawdź jakimś samostartem podglądając korekty właśnie. Jeżeli będzie nieszczelność STFT zacznie spadać do zera i może wchodzić na minus jak dużo zassa.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
nahar 
Forumowicz


Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 126
Skąd: Targówek
Wysłany: 06-11-2018, 17:57   

Do sprawdzenia przepustnicy potrzebujesz klucza 10 i 2 min. Odkręcasz obejmę gumiaka z TMIC, ściągasz gumiaka i łapa do środka tak aby odchylić klapkę i móc wepchną palec dalej.

Potem badasz organoleptycznie palec: czarny - przepustnica do czyszczenia; mniej czarny - niekoniecznie.

Samo czyszczenie jest proste - 4 śruby odkręcasz mocujące ją do korpusu nawet nie musisz odpinać kabli i czyścisz benzyną.

Ja miałem tak zawaloną, że mi gasł silnik.
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 06-11-2018, 22:05   

Dzięki za rady.
W piątek mam wizytę w zaprzyjaźnionym warsztacie ( elektromechanika pojazdowa ). Dam znać co udało się ustalić.
ps. jak ktoś trafił, będą "pomuki" :p


W ocenie magika od prądu i diagnostyki komputerowej wszystko jest w porządku. Zero błędów. Czujniki ( w tym temp. wody ) ok. Dolot szczelny. U niego przyciąłem, że po którymś z kolei odpaleniu obroty były na właściwym poziomie, ale po kilku depnięciach w pedał znowu zostały na 950. Zostaje czyszczenie przepustnicy.
 
 
szpryngiel5 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer vII 4g63,Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2022
Posty: 6
Skąd: legnica
Wysłany: 11-10-2024, 16:30   

Witam. Podepnę się pod temat. ostatnio stałem się właścicielem outlandera 1 2.o 4g63.
Mam problem z obrotami, lecz nie wynika on z uszkodzenia któregoś elementu, lecz z fantazji sprzedającego. Kłopot polega na tym iż wydawało mu się że misiek miał za niskie obroty i pokręcił czymś przy przepustnicy. Dobrze że udało mi się to z niego wydusić. Z autem nie ma absolutnie żadnego problemu. Nic nie faluje, dobrze pali i pracuje na ciepłym jak i zimnym silniku-jednak po zagrzaniu i co ciekawe tylko po zagrzaniu sztywno trzyma 1000-1100 obrotów. Zaraz po odpaleniu na zimno jest 870, jednak w miarę nagrzewania obroty powoli rosną aż do wyżej wspomnianych wartości. Sprawdzałem car scanerem i pokazuje mi że przepustnica bez dotykania pedału przyspieszenia sztywno trzyma 9,8% otwarcia. Na dodatkowe obciążenie silnika reaguje prawidłowo tzn. włączanie ogrzewania, klimy itp powoduje wzrost obrotów. z tym że do absurdalnych wartości, np 1600 obrotów...Dzisiaj zauważyłem też że jak wyłącze rozgrzany silnik i odpale go ponownie po-nie wiem może minucie-ma w wlłaściwe obroty, aby po minucie kręcić się już 1000rpm. Wszystko przy otwarciu przepustnicy w 9,8%
Ktoś ma jakieś pomysły czym pokręcił? pojechałbym do niego ale on jest z kielc a ja z legnicy.. Zapomniałem wspomnieć że czujnik przepustnicy płynnie reaguje zmianą wskazań przy wciskaniu pedału gazu aż do 100% otwarcia przepustnicy
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2024, 18:52   

W przepustnicy jest taka śrubka do regulacji (osadzona w otworze). Oryginalnie jest zaślepiona czarną gumką.
 
 
szpryngiel5 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer vII 4g63,Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2022
Posty: 6
Skąd: legnica
Wysłany: 12-10-2024, 10:23   

Już wszystko wiem. dzwoniłem do gościa i przyznał mi się że kręcił tps,em bo miał wrażenie że obroty są za niskie. Mam nadzieję że widać ślad po poprzednim położeniu...Jak nie to multimetr w łapę i poszli.
Swoją drogą jestem ciekaw czy da się ustawić tps na podstawie danych z carscanera? wie ktoś ile procent otwarcia powinno pokazywać przy przepustnicy w stanie spoczynku?
Temat ogarnięty. TPS wrócił na swoje miejsce(na szczęście był ślad). Obroty faktycznie spadły do 650, ale wykręciłem zgrubną na 850 i wszystko pięknie się skleiło. Położenie przepustnicy według carscanera to 0,78% Nie mam pojęcia czy to dobrze czy źle ale teraz wszystko chodzi jak trzeba
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.