 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Bicie w moście przy zmianie biegów |
Autor |
Wiadomość |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 31-10-2018, 14:40 [2.8 TD] Bicie w moście przy zmianie biegów
|
|
|
Witam kolegów. Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić od początku nabycia Pajero czyli od ponad roku.
Przy zmianie biegów na wyższy, mam z tyłu takie uderzenie, bicie. Podobnie jak odejmę gaz i raptownie dodam.
Muszę tu napisać, że pozmieniałem wszystkie poduszki, tuleje, krzyżaki, gumy itd. i dalej to samo. Przy piaskowaniu podwozia wyszło na jaw, że most był raczej na 99% zmieniany wcześniej bo pod warstwą kurzu i błota był napis markerem białym 4,875 (czyli przełożenie).
Chyba ktoś oryginałowi dał radę i kupując założył kiepski egzemplarz z luzami.
Wobec tego mam pytanie czy, kupując samą główkę mostu i ją wymieniając może to usunąć mój problem?
Czy kupując samą główkę mostu z takim przełożeniem ma znaczenie czy most jest z blokadą czy nie?
Mam most 4,875 ABS, blokada, wersja skrzyni Super Select.
Poza tym czy da się to zregenerować czy lepiej kupić cały most, lub samą główkę?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Miauczyński
Nowy Forumowicz SUM
Auto: Pajero II 2.8TD glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 13 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 01-11-2018, 10:27 Re: Bicie w moście przy zmianie biegów
|
|
|
szofer33 napisał/a: | Witam kolegów. Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić od początku nabycia Pajero czyli od ponad roku.
Przy zmianie biegów na wyższy, mam z tyłu takie uderzenie, bicie. Podobnie jak odejmę gaz i raptownie dodam.
Muszę tu napisać, że pozmieniałem wszystkie poduszki, tuleje, krzyżaki, gumy itd. i dalej to samo. Przy piaskowaniu podwozia wyszło na jaw, że most był raczej na 99% zmieniany wcześniej bo pod warstwą kurzu i błota był napis markerem białym 4,875 (czyli przełożenie).
Chyba ktoś oryginałowi dał radę i kupując założył kiepski egzemplarz z luzami.
Wobec tego mam pytanie czy, kupując samą główkę mostu i ją wymieniając może to usunąć mój problem?
Czy kupując samą główkę mostu z takim przełożeniem ma znaczenie czy most jest z blokadą czy nie?
Mam most 4,875 ABS, blokada, wersja skrzyni Super Select.
Poza tym czy da się to zregenerować czy lepiej kupić cały most, lub samą główkę?
Pozdrawiam. |
Na twoim miejscu kupiłbym cały używany most. W zasadzie nie tylko główka mostu może być już wytarta ale koło talerzowe również |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-11-2018, 07:55
|
|
|
Szofer
Cały most bym zmienił od razu ze względu na jego zużycie, zużywa się nie tylko główka, również łożyska /wieloklin na pół osiach, może ktoś katował go w terenie i zamiast oleju miał wew. gnój.
Tak na wszelki wypadek sprawdź sobie jeszcze przełożenie przedniego mostu..........
Może jeszcze jest oryginalna naklejka
Ewentualnie tabliczka zielona na masce,od wew. maski "trans axle"
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 02-11-2018, 11:09
|
|
|
Auto nie było katowane w terenie a nawet w nim nie bardzo jeździło. Wizualnie z zewnątrz i wewnątrz jest w super stanie, nie porysowane i poobdzierane, nie malowane bo mierzone blachy itd. Spód ma oryginalne amortyzatory, nie pozaginany itd więc w terenie nie jeździło za wiele lub w cale. Bardziej bym obstawiał ciąganie czegoś ciężkiego lub młodzieżowa zabawa z ostrą jazdą albo coś podobnego.
Sprawdzę (przełożenie) na tabliczce z przodu bo na masce jest na pewno jakaś blaszka gdyż ją widziałem. Na przednim moście może już nie być bo piaskowałem całe podwozie przy konserwacji ramy.
Wobec tego radzicie cały most zmienić a nie tylko główkę? Jest kilka w sieci takich mostów ale dużo osób nie pisze o tym czy mają blokadę itd. bo nie wiem czy wszystkie mosty do 2.8TD 4,875 mają blokady czy zdarzały się bez.
Może ktoś z tego forum ma taki most do sprzedania, to z chęcią bym się ugadał.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 06-11-2018, 07:43 ]
Witam kolegów.
Chwilę mnie nie było w domu i nie mogłem sprawdzić tabliczki na masce. Zdziwienie mnie ogarnęło, gdy zobaczyłem napis na tabliczce maski: TRANS AXLE V5M31 - 4636.
Znaczy że przełożenie powinno być 4,636.
Napis białym markerem na tylnym moście na bank był 4,875 i teraz bądź mądry i czemu tu zawierzyć. Maska wymieniana, raczej nie, most wymieniany na 99% ale czemu z innym przełożeniem, bo wtedy i przód by ktoś musiał zmienić.
Chyba nie ma innego sposobu jak odkręcić główkę i policzyć zęby.
Mam jeszcze pytanie czy da się to samemu w domu zrobić odkręcając 12 śrub wkoło, czy trzeba się namęczyć by dojść do talerza i wałka atakującego??
Ponadto może głupio zapytam, czy jest możliwość by ktoś zmienił most z tyłu na inne przełożenie 4,875 bez zmiany przodu gdzie oryginalnie powinno być 4,636??
Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
Miauczyński
Nowy Forumowicz SUM
Auto: Pajero II 2.8TD glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 13 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 09-11-2018, 15:24
|
|
|
szofer33 napisał/a: | Auto nie było katowane w terenie a nawet w nim nie bardzo jeździło. Wizualnie z zewnątrz i wewnątrz jest w super stanie, nie porysowane i poobdzierane, nie malowane bo mierzone blachy itd. Spód ma oryginalne amortyzatory, nie pozaginany itd więc w terenie nie jeździło za wiele lub w cale. Bardziej bym obstawiał ciąganie czegoś ciężkiego lub młodzieżowa zabawa z ostrą jazdą albo coś podobnego.
Sprawdzę (przełożenie) na tabliczce z przodu bo na masce jest na pewno jakaś blaszka gdyż ją widziałem. Na przednim moście może już nie być bo piaskowałem całe podwozie przy konserwacji ramy.
Wobec tego radzicie cały most zmienić a nie tylko główkę? Jest kilka w sieci takich mostów ale dużo osób nie pisze o tym czy mają blokadę itd. bo nie wiem czy wszystkie mosty do 2.8TD 4,875 mają blokady czy zdarzały się bez.
Może ktoś z tego forum ma taki most do sprzedania, to z chęcią bym się ugadał.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 06-11-2018, 07:43 ]
Witam kolegów.
Chwilę mnie nie było w domu i nie mogłem sprawdzić tabliczki na masce. Zdziwienie mnie ogarnęło, gdy zobaczyłem napis na tabliczce maski: TRANS AXLE V5M31 - 4636.
Znaczy że przełożenie powinno być 4,636.
Napis białym markerem na tylnym moście na bank był 4,875 i teraz bądź mądry i czemu tu zawierzyć. Maska wymieniana, raczej nie, most wymieniany na 99% ale czemu z innym przełożeniem, bo wtedy i przód by ktoś musiał zmienić.
Chyba nie ma innego sposobu jak odkręcić główkę i policzyć zęby.
Mam jeszcze pytanie czy da się to samemu w domu zrobić odkręcając 12 śrub wkoło, czy trzeba się namęczyć by dojść do talerza i wałka atakującego??
Ponadto może głupio zapytam, czy jest możliwość by ktoś zmienił most z tyłu na inne przełożenie 4,875 bez zmiany przodu gdzie oryginalnie powinno być 4,636??
Proszę o pomoc. |
Jest możliwe wtedy na zablokowanym centralnym dyferencjale tył by trzymał samochód w sensie obroty przedniej osi były by szybsze niż tylnej. |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 11-11-2018, 09:19
|
|
|
Witam,
Przyjmuję że mam 4,636 a na przednim moście piaskarka usunęła nalepkę więc zostaję przy tabliczce na masce. To że na tylnym mości był inny zapis markerem uznaję że ktoś się pomylił bo nie wierzę że zmieniono dwa mosty.
Moje bicie jak puszczam sprzęgło, prawdopodobnie nie dochodzi z mostu po ostatnich wizytach u lokalnych mechaników. Mam sugestie że może to być luz na wieloklinie wyjścia wału z reduktora lub podpora wałka w reduktorze. To pierwsze wiem co jest a to drugie to nie wiem.
Może ktoś wyjaśni co to jest podpora wałka w reduktorze???
Okazyjnie trafił mi się także most do kupienia od kolegi z przełożeniem 4,636 ale od wersji silnika 3,5 benzyna LONG. Ja mam 2.8 TD krótki i drugie moje pytanie brzmi czy taki most będzie pasował??
Most jest dobry i za niewielkie pieniądze, więc może się kiedyś przydać, no chyba że te stuki to od niego.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
juniek
Nowy Forumowicz noob
Auto: Pajero II 2.5 tdi '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2019 Posty: 1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-01-2019, 15:43
|
|
|
Mój pierwszy post więc Cześć! (powitalnia wyłączona)
I jak się kolego skończyła twoja przygoda z tym stukającym mostem, a może to nie było to?
Pytam bo dziś stałem się posiadaczem p2 i przy gwałtownym odpuszczeniu gazu, na 5 biegu też słychać takie głuche uderzenie. |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 20-01-2019, 19:53
|
|
|
Witaj. Temat nie zamknięty gdyż dalej mam to samo, zwłaszcza na wysokich biegach. Zmieniłem dużo tulei, poduszek, gum i gumek, wyjscie tylne z reduktora i dalej problem występuje. Powiem Ci że to raczej nie jest most a chyba coś na połączeniu skrzyni z reduktorem albo coś w tej okolicy. Może wyciagniety łańcuch reduktora ale to moje gdybanie. Walcze dalej z tematem. Na wiosne zmieniam sprzęgło i przy okazji chce sprawdzić skrzynie i reduktor pod tym kątem. Jak startujesz z tematem, to zacznij od rzeczy prostych, tuleje wahaczy wzdłuznych, krzyżaki, poduszki skrzyni i reduktora jak masz w swojej wersji. Najlepiej by nie przepłacać to jedz do kogoś kto grzebie przy terenowkach i może u Ciebie przyczyna okaze sie banalna np. krzyzak. Jak sobie poradzisz to napisz. Powodzenia. |
|
|
|
 |
lordgross
Forumowicz

Auto: Outlander I gen
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14-07-2019, 10:54
|
|
|
szofer33 napisał/a: | ...wyjscie tylne z reduktora... |
Możesz rozwinąć temat o którą część chodzi? Pytam, bo mam inny objaw, ale zasugerowano mi zainteresować się elementem o którym wspomniałeś. Byłbym wdzięczny! |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 14-07-2019, 20:23
|
|
|
Wyjście z reduktora taki korpus reduktora od tyłu (strona w kierunku mostu) gdzie umocowany jest wał w którym jest taka tuleja gdzie często jest luz. Możesz sprawdzić czy masz tam luz ruszając wałem tylnym przy reduktorze )góra dół) i jak się bardzo rusza to może być ta przyczyna bicia. Lekki luz musi być ale jak jest duży to niedopuszczalne.
Czyli generalnie to część reduktora w której umocowany jest wał napędowy. |
|
|
|
 |
MarcinKosztyła
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2019 Posty: 1 Skąd: Miejsce Piastowe
|
Wysłany: 02-12-2019, 23:53
|
|
|
Witam szanowne grono, potrzebuję pomocy. Ujeżdżam od niedawna Pajero 2.8 w wersji long. Od jakiegoś czasu podczas przyspieszania lub puszczenia gazu mój samochód zauważalnie zrywał. Przy wymianie sprzęgła, zauważyłem na wałku od skrzyni luz obrotowy. Podczas kręcenia w obie strony wydaje metaliczny dźwięk w skrzyni zmiany biegów (przynajmniej tak brzmi). Czy spotkaliscie się z czymś podobnym? Podejrzewam że nie jest to normalne. Dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 08-12-2019, 21:58
|
|
|
Witam. Czy kolego cos ustaliłes z tym biciem w skrzyni bo nie ukrywam że może to dotyczyc i mojego egzemplarza??
Koniecznie daj znać jak coś sie uda Ci ustalić.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
KrzysiekC
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 75 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-12-2019, 15:43
|
|
|
MarcinKosztyła napisał/a: | Witam szanowne grono, potrzebuję pomocy. Ujeżdżam od niedawna Pajero 2.8 w wersji long. Od jakiegoś czasu podczas przyspieszania lub puszczenia gazu mój samochód zauważalnie zrywał. Przy wymianie sprzęgła, zauważyłem na wałku od skrzyni luz obrotowy. Podczas kręcenia w obie strony wydaje metaliczny dźwięk w skrzyni zmiany biegów (przynajmniej tak brzmi). Czy spotkaliscie się z czymś podobnym? Podejrzewam że nie jest to normalne. |
szofer33 napisał/a: | Witam. Czy kolego cos ustaliłes z tym biciem w skrzyni bo nie ukrywam że może to dotyczyc i mojego egzemplarza??
Koniecznie daj znać jak coś sie uda Ci ustalić. |
Trudno na podstawie pisemnych relacji powiedzieć co może być przyczyną.
Najlepiej zajechać do mechanika, który ma z tego typem samochodów więcej do czynienia. |
_________________ Krzysiek CarMitsu |
|
|
|
 |
|
|