Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Wyciek oleju z tylnego mostu na wale napędowym
Autor Wiadomość
Krzysztof660 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 diesel 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-10-2018, 22:05   

Moody, dzięki za link. Powiem Ci że u mnie spód mostu wygląda, jak ten na zdjęciach z rosyjskiego forum. Wyciek jest od czoła elektrosprzęgła, natomiast podczas jazdy pod wpływem pędu powietrza olej wędruje ku tylowi mostu, stąd mylne wrażenie, że olej wydobywa się od spodu. Ponadto , jak się przyjrzysz rura wydechowe również jest zachlapana olejem (U mnie tez) na wysokości łączenia wału z elektrosprzęgłem, co jest spowodowane jego rozpylaniem podczas obrotów wału . Przynajmniej ja tak to sobie tłumaczę ;) Nie wiem już sam, mam nadzieję że mechanik będzie ogarnięty i coś zaradzić. W przeciwnym razie wymiana mostu... A tak przy okazji orientujesz się jak dobrać odpowiedni most. Pytałem o to wyżej. Na pewno podzielę się na forum czy udało się zlikwidować wyciek i w jaki sposób, czy też konieczna była wymiana mostu.

[ Dodano: 15-11-2018, 13:01 ]
Witam po przerwie,
Wyciek został usunięty, poprzez wymianę simeringu w elektrosprzęgła. Potwierdzam, rozebranie i złożenie elektrosprzęgła jest jak najbardziej możliwe. Co do samego przebiegu naprawy to nie mogę podać szczegółów, bo robili to mechanicy. Simering który należało wymienić, to nie jest ten MN132055, który błędnie kupiłem . Ten w elektrosprzęgła miał większą średnicę, niestety nie znam numeru katalogowego, gdyż zamawiał to warsztat. Dodatkowo dementuje informacje, jakoby most i elektrosprzęgło były napełnianie olejem niezależnie. Jedno i drugie to naczynia połączone. Tak więc usterka szczęśliwie została usunięta bez konieczności wymiany mostu.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 15-11-2018, 17:52   

to tak jak pisalem :wink:

wymien tez olej w skrzyni na mowy
nie po wymianie lepiej biegi wskakuja

tylko pamietaj ze w skrzyni jest inny olej :p
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 15-11-2018, 19:24   

Krzysztof660 napisał/a:
Moody, dzięki za link. Powiem Ci że u mnie spód mostu wygląda, jak ten na zdjęciach z rosyjskiego forum. Wyciek jest od czoła elektrosprzęgła, natomiast podczas jazdy pod wpływem pędu powietrza olej wędruje ku tylowi mostu, stąd mylne wrażenie, że olej wydobywa się od spodu. Ponadto , jak się przyjrzysz rura wydechowe również jest zachlapana olejem (U mnie tez) na wysokości łączenia wału z elektrosprzęgłem, co jest spowodowane jego rozpylaniem podczas obrotów wału . Przynajmniej ja tak to sobie tłumaczę ;) Nie wiem już sam, mam nadzieję że mechanik będzie ogarnięty i coś zaradzić. W przeciwnym razie wymiana mostu... A tak przy okazji orientujesz się jak dobrać odpowiedni most. Pytałem o to wyżej. Na pewno podzielę się na forum czy udało się zlikwidować wyciek i w jaki sposób, czy też konieczna była wymiana mostu.

[ Dodano: 15-11-2018, 13:01 ]
Witam po przerwie,
Wyciek został usunięty, poprzez wymianę simeringu w elektrosprzęgła. Potwierdzam, rozebranie i złożenie elektrosprzęgła jest jak najbardziej możliwe. Co do samego przebiegu naprawy to nie mogę podać szczegółów, bo robili to mechanicy. Simering który należało wymienić, to nie jest ten MN132055, który błędnie kupiłem . Ten w elektrosprzęgła miał większą średnicę, niestety nie znam numeru katalogowego, gdyż zamawiał to warsztat. Dodatkowo dementuje informacje, jakoby most i elektrosprzęgło były napełnianie olejem niezależnie. Jedno i drugie to naczynia połączone. Tak więc usterka szczęśliwie została usunięta bez konieczności wymiany mostu.


No cieszy to, że udało się naprawić.

Co do dementi - możesz podać jego źródło?
Można znaleźć wiele zdjęć rozłączonego sprzęgła i dyfernecjału - tam nie ma żadnych przepływek.
Można także znaleźć relacje osób, które to sprzęgło rozbierały i piszą, że w środku jest czerwony olej o zapachu typowym dla ATF. Dodatkowo jak pisałem wcześniej znajomy pisał do producenta i mu odpisano, że jest fabrycznie zalewany olej typu DiaQueen ATF-SPIII.

Ale najważniejsze - mógłbyś się dowiedzieć jaki był numer tego uszczelniacza, który wymienili? To by nam wszystkim bardzo pomogło w razie takiego przypadku.
Producent nie przewiduje naprawy tego elementu więc we wszystkich dokumentacjach jakie widziałem występuje jako jeden nierozbieralny element bez numeracji podzespołów.
 
 
mazur537 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2 4N14 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Jarosław
Wysłany: 26-09-2019, 16:34   

Witam,
założyłem u was konto tylko dla tego że wasze informacje okazały się przydatne i w związku z tym chciałem się podzielić swoimi ustaleniami.
Mianowicie olej w dyferencjale pozostać ma w dyferencjale i oddzielony jest od sprzęgła simmeringiem/uszczelniaczem. Natomiast w sprzęgle jest jakiś inny rodzaj oleju (śmierdzi jak hydrauliczny), zamknięty w obudowie wirującej razem z wałkiem. W związku z czym sprzęgło posiada tylko osłonę przeciwpyłową z przodu, co powoduje swobodny wyciek oleju w przypadku uszkodzenia uszczelniacza na łączeniu dyfer-sprzęgło.

Moja metoda naprawy to oddzielenie dyfra od sprzęgła i wymiana simmeringu w dyfrze a następnie umycie wnętrza sprzęgła benzyną (olej w środku oraz łożyska są kryte więc nie ma możliwości uszkodzenia) i złożenie tego z powrotem do kupy.

Pozdrawiam,
Jerzy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.