Przesunięty przez: zbyszekm2 06-05-2019, 08:14 |
[Pajero] pompa wtryskowa 3.2DI-D |
Autor |
Wiadomość |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-03-2018, 11:06
|
|
|
miqnet napisał/a: | Dzieki Zbyszku za szybka odpowiedz.
W tym przypadku jednak jest to bardzo regularne. Zawsze na zimnym od kopa, a po jezdzie jak silnik cieply krece 3/4 obroty. Uwazasz ze jak rozrusznik sie ogrzeje to zwoje cos moga dawac popalic ? Kiedys juz mialem problem z rozrusznikiem /wymieniony na uzywke z anglika/... moze czas znow wymienic. Czy rozroszunik mozna sprawdzic, czy jedynie wymiana ?
Dzieki
Tomek |
Albo zregeneruj albo podmień na drugi. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 08-03-2018, 07:25
|
|
|
Miałem identyczny problem z zapalaniem. Kupiłem rozrusznik po regeneracji i na ciepłym zapalał z pół obrotu. |
|
|
|
 |
miqnet
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero DiD 3.2 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 27 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-03-2018, 12:34
|
|
|
Dzieki za info. Sprawdze najpierw rozrusznik i dam znac po testach |
_________________
 |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 18:45
|
|
|
Grzegorz76 napisał/a: | Miałem identyczny problem z zapalaniem. Kupiłem rozrusznik po regeneracji i na ciepłym zapalał z pół obrotu. |
I ja tez identyko )) |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
miqnet
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero DiD 3.2 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 27 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 27-03-2018, 18:11
|
|
|
Czesc,
Rozrusznik dzis zostal poddany regeneracji. Auto pali z polobrotu. /jak Chuck N /
Dziekuje za pomoc i diagnoze bez ogledzin pacjenta.
T. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bania777
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-05-2018, 22:11
|
|
|
Witam. Po krótce postaram się przedstawić problem z moim Pajero. Mianowicie kupione z UE jako uszkodzone, zdemontowane wtryski... Po zakupie zamontowanie używanych i montaż. Silnik zapala jednak lekko przykapca na zimnym silniku, więc padła decyzja regeneracja wtrysków. Zarówno przed regeneracją jak i po, po przejechaniu ok 10 km autem szarpie na D mimo przytrzymania hamulca. Objaw szarpania na zimnym silniku nie pojawia się. Na podstawie w/w tematu nowy filtr paliwa, czyszczenie pompy. Zarówno filtr jak i pompa podobno bez syfu. Mechanik poskładał do kupy i nadal tragedia... Auto na zimnym silniku śmiga aż miło, jednak po paru km, ok 7-10 płynnie zmienia biegi itp a przy zatrzymaniu i trzymaniu hamulca na D autem szarpie. Co radzicie Panowie ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-05-2018, 08:57
|
|
|
bania777 napisał/a: | Witam. Po krótce postaram się przedstawić problem z moim Pajero. Mianowicie kupione z UE jako uszkodzone, zdemontowane wtryski... Po zakupie zamontowanie używanych i montaż. Silnik zapala jednak lekko przykapca na zimnym silniku, więc padła decyzja regeneracja wtrysków. Zarówno przed regeneracją jak i po, po przejechaniu ok 10 km autem szarpie na D mimo przytrzymania hamulca. Objaw szarpania na zimnym silniku nie pojawia się. Na podstawie w/w tematu nowy filtr paliwa, czyszczenie pompy. Zarówno filtr jak i pompa podobno bez syfu. Mechanik poskładał do kupy i nadal tragedia... Auto na zimnym silniku śmiga aż miło, jednak po paru km, ok 7-10 płynnie zmienia biegi itp a przy zatrzymaniu i trzymaniu hamulca na D autem szarpie. Co radzicie Panowie ? |
Jakieś błędy na kompie? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
bania777
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-05-2018, 10:22
|
|
|
podobno brak odczytanych błędów... |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 11-05-2018, 13:37
|
|
|
jak słaba pompa to regeneracja wtrysków tym bardziej pogorszy sytuację. W tym przypadku regeneracja pompy rozwiąże problem z szarpaniem. |
|
|
|
 |
bania777
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-05-2018, 14:11
|
|
|
Dla jasności szarpie nie silnikiem ale całym autem, jakby chciał do przodu rwać się... |
|
|
|
 |
Lucjusz79
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DiD 2005r. AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2018 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-11-2018, 20:00
|
|
|
Witam serdecznie!
niedawno zakupiłem Pajero III z 2005r 3.2 DiD wersja long w automacie ok 160tys km. Przeczytałem cały wątek (20 stron). Widzę, że mam ten sam problem co wielu z Was. Długi czas odpalania, silnik gaśnie "spod świateł" jak jest już rozgrzany, itd.
Szukam warsztatu w Warszawie, który przeczyściłby zawór nastawnika dawki paliwa z tych nieszczęsnych opiłków. Mam nadzieję, że to pomoże.
Nie zamierzam na razie inwestować wielkich pieniędzy w regenerację pompy jako, ze auta używam ok 4-6 tygodni w roku kiedy przylatuję do domu.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc . |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-11-2018, 09:01
|
|
|
Lucjusz79 napisał/a: | Witam serdecznie!
niedawno zakupiłem Pajero III z 2005r 3.2 DiD wersja long w automacie ok 160tys km. Przeczytałem cały wątek (20 stron). Widzę, że mam ten sam problem co wielu z Was. Długi czas odpalania, silnik gaśnie "spod świateł" jak jest już rozgrzany, itd.
Szukam warsztatu w Warszawie, który przeczyściłby zawór nastawnika dawki paliwa z tych nieszczęsnych opiłków. Mam nadzieję, że to pomoże.
Nie zamierzam na razie inwestować wielkich pieniędzy w regenerację pompy jako, ze auta używam ok 4-6 tygodni w roku kiedy przylatuję do domu.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc . |
Nie pomoze sam nastawnik bo auto długo odpala więc prawdopodobnie jest uszkodzona tez sekcja. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
zeta198
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2018, 09:19
|
|
|
To ja dodam coś od Siebie
Jak można sprawdzić zwór CTV w pompie? Idzię do niego wtyczka 2pinowa więc pewnie + i -?
Jak go w miare łatwo wymontować? Trzeba odkręcać wzszystkie przewody paliwa razem z blachą zeby sie do niego dostać aby go wyczyścić? Czy jest w ogole sens czyszczenia?
Auto działało bez problemu do momentu w którym coś zaczeło metalicznie klepać na wolnych obrotach. Powyżej 1.5 tyś obr dzwięk znikał. Umówiłem się do mechanika żeby podłączył go pod kompa i ew sprawdził pompe ale nie zdązyłem do niego dojechać ponieważ ruszając spod świateł auto zgasło i nie chce już odpalić. Wymontowałem zawór TPS - brak opiłków metalu, syfu, rys lub uszkodzeń. Tak samo czujnik paliwa montowany u góry w pompie. Paliwo w pompie jest (w miejscu tych dwóch czujników) gdyż jak je wymontowałem to wypływało stamtad a jak wciskałem guzik na pompce to leciało więcej. Natomiast nic nie cieknie od strony przewodów idących do wtrysków(je też delikatnie odkręciłem i sprawdziłem)
Sprawdziłem błędy na spinacz i nie ma żadnych błędów.
A może się w ogole nie bawić w spr CTV i od razu cała pompę wyjąć komuś do sprawdzenia? Dużo z tym roboty. W sensie - wymontowywaliście coś oprócz samej pompy? Bo ja jak narazie wyciągnałem Aku i jego podstawę żeby mieć lepszy dostęp.
Edit.
Rozwiązanie problemu:
Rozrząd się przestawił przez urwany górny ślizg łańcucha(fotka poniżej)
Ślizg zamówiłem, rozrząd ustawiłem. Poskładam to i sprawdzę czy zawory nie spotkały się z tłokami |
|
|
|
 |
Mariuszmariusz
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 3.2 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2018 Posty: 3 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 22-11-2018, 16:32
|
|
|
Witam
jestem nowy na tym forum i mam problem z moim Pajero III 3.2 did 2001 rok.W aucie zapaliła się kontrolka silnika i strasznie dymiło.Znalazłem servis w międzyrzeczu okazało się że awariu uległa pompa.Pompa wtryskowa została wymieniona na nową moją nie opłacało się naprawiać oraz został wymieniony zbiornik na nowy bez tej powłoki.Auto odebrałem i wszystko było ok po przejechaniu 250km od naprawy auto pierwszy raz nie odpaliło.Teraz raz odpala raz nie .Rozrusznik kręci cały czas.Po odpaleniu obroty stoja nie falują wszystko jest ok auto jeżdzi nie gaśnie.Jedyny problem to to czy odpali czy nie bywa ze odpali 40 razy z rzędu a jest tak ze przez godz nie odpali.Jak auto odpala to na dotyk a jak nie to można kręcić pół godz i nie odpali.coś jakby go odcinało.Może wiecie jaka może być przyczyna ?Z góry dziękuję wszystkim za pomoc pozdrawiam Mariusz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-11-2018, 12:13
|
|
|
Mariuszmariusz napisał/a: | Witam
jestem nowy na tym forum i mam problem z moim Pajero III 3.2 did 2001 rok.W aucie zapaliła się kontrolka silnika i strasznie dymiło.Znalazłem servis w międzyrzeczu okazało się że awariu uległa pompa.Pompa wtryskowa została wymieniona na nową moją nie opłacało się naprawiać oraz został wymieniony zbiornik na nowy bez tej powłoki.Auto odebrałem i wszystko było ok po przejechaniu 250km od naprawy auto pierwszy raz nie odpaliło.Teraz raz odpala raz nie .Rozrusznik kręci cały czas.Po odpaleniu obroty stoja nie falują wszystko jest ok auto jeżdzi nie gaśnie.Jedyny problem to to czy odpali czy nie bywa ze odpali 40 razy z rzędu a jest tak ze przez godz nie odpali.Jak auto odpala to na dotyk a jak nie to można kręcić pół godz i nie odpali.coś jakby go odcinało.Może wiecie jaka może być przyczyna ?Z góry dziękuję wszystkim za pomoc pozdrawiam Mariusz |
Moze byc uszkodzony zawór otwiera jacy paliwo w pompie wtryskowej |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|