[CY3A 1.8] Lancer 1.8 did 150km kilka problemow blagam o odp |
Autor |
Wiadomość |
Pezecior
Forumowicz Lancer sportback
Auto: Lancer sportback 2011 1.8 DID
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 32 Skąd: obecnie mieszkam w Danii
|
Wysłany: 25-11-2018, 02:05 [CY3A 1.8] Lancer 1.8 did 150km kilka problemow blagam o odp
|
|
|
Witam Wszystkich grupowiczow
Zakupkilem 5 miesiecy temu lancera sportback 1.8 did 150km, i od poczatku mam z nim problemy czy ktos tu ze zgromadzonych mogl by odpowiedziec na kilka moich pytan?? Bqrdzo zalezy mi na czasie gdyz lada chwila skonczy mi sie gwarancja a nke chcem zostac na lodzie 🤦🏼♂️
1. Juz na jezdzie probnej cos slabo sie rozpedzal ale gosciu z komisu powiedzial ze stal pare miesiecy i sie zamulil, po jakkms czasie rozpedzal sie dopiero od 3tysiecy wiec pojechalem do komisu aby to zrobili albo sprawdzili bo jest masakra, okazalo sie niby ze niby jakis wezyk sie zatkal aale jest juz ok.
2. Gdy jade i chcem zmienic bieg, puszczam gaz wciskam sprzeglo i obroty skacza z np. 2000 do 2500 czy to jest normalne w tym samochodzie?
3. nawet gdy tylko odpale samochod bialy wskaznik spalania jest na maksa a czAsem nie, do tego jak dojezdzam do miejsca samochod trzyma 1000 obrotow i nie spadaja a czasem spada na 600
4. Ostatnio zauwazylem ze strasznie zaczal kopcic na bialo gdy jechalem, pozniej zauwazylem ze olej sie podniosl a plyn chlodniczy spadl glupi ja kupilem i dolalem, wiec myslalem juz ze uszczelka pod glowica, pojechalem do komisu wymienili olej 5 tys km temu i powiedzieli ze to nic takiego tylko za duzo mial troche, (zaznacze ze robili servis dzien przed oddaniem auta jakies 13 tys km temu , pare dni temu zauwazylem ze znowu sie podniosl olej narazie tylko troche ale mam dziwne przeczucie ze cos jest nie tak, typek z komisu mowil mi abym robil wymiane co 20 tys km, a jak napisalem ze znowu sie podniosl poziom to napisal zebym robil servis co 10 tys km bo podnosi sie przez dpfa 🙄🤔,
5. Wczoraj dodatkowo zauwazylem wyciek (cbyba z miski olejowej dzis dopiero wjade na podnosnik i sprawdze dokladniej) jest naprawde spocona + oleju jak bylo wiecej tak jest, dodatkowo gdy przyspieszam silnik dziwnie chodzi jakby cos gruchotalo
Blagam was o pomoc zaznacze jeszcze, ze mieszkam w Danii i nie znam zabardzo nikogo kto by mogl mi pomoc, prubowalem dowiedziec sie wczoraj odnosnie rosnacego oleju aale pan z servisu w Warszawie powiedzial tylko ze nie udziela takich informacji przez telefon i mam przyjechac na kontrole
https://ibb.co/noNDKq
https://ibb.co/n0B4sA
https://ibb.co/jrD65V
https://ibb.co/jAjDkVl |
Ostatnio zmieniony przez Pezecior 26-11-2018, 20:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1928 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 25-11-2018, 13:58
|
|
|
Podnoszenie się oleju masz przez przerwane wypalanie DPF. |
|
|
|
 |
Pezecior
Forumowicz Lancer sportback
Auto: Lancer sportback 2011 1.8 DID
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 32 Skąd: obecnie mieszkam w Danii
|
Wysłany: 25-11-2018, 18:01
|
|
|
Ok to jedno czytalem wczoraj tutaj troche i faktycznie moze byc od dpfa aa reszta?? |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 26-11-2018, 20:27
|
|
|
Masz fantastyczną jednostkę, lecz musisz sie nauczyć korzystać z tego samochodu, nie wystarczy odpalać i jechać jak przy silniku benzynowym, Mam taki od nowości juz 8 lat i zero problemów ale myśe ze wiem jak z tego samochodu korzystać.
Podjedź do autoryzowanego serwisu by w grać najnowsze oprogramowanie. naucz sie jednego że co jakiś czas ten silnik doprowadza do wypalania dpf-u, Obroty wzrastają i najlepiej wtedy nie gasić silnika by cały proces wypalania sie skończył i oczywiście jechać z wysokimi obrotami, Musisz wiedzieć kiedy to wypalanie sie zaczyna.Chwilowe spalanie ten poziomy wskaźnik co określa spalanie w czasie rzeczywistym podnosi sie w trakcie wypalania. Jeżeli jadąc normalnie i puścisz pedał gazu ten wskaźnik powinien pokazać 0 czyli nic, jeżeli puścisz gaz a wskaźnik bedzie pokazywał spalanie i obroty beda większe to znaczy ze dpf sie wypala. (obowiązuje tylko wtedy gdy silnik jest w miare ciepły)
Inne twoje problemy, cieżko na nie odpowiedzieć należało by takim samochodem sie przejechać wtedy bym ci powiedział co jest norma a co nie . |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
Pezecior
Forumowicz Lancer sportback
Auto: Lancer sportback 2011 1.8 DID
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 32 Skąd: obecnie mieszkam w Danii
|
Wysłany: 26-11-2018, 20:39
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | Masz fantastyczną jednostkę, lecz musisz sie nauczyć korzystać z tego samochodu, nie wystarczy odpalać i jechać jak przy silniku benzynowym, Mam taki od nowości juz 8 lat i zero problemów ale myśe ze wiem jak z tego samochodu korzystać.
Inne twoje problemy, cieżko na nie odpowiedzieć należało by takim samochodem sie przejechać wtedy bym ci powiedział co jest norma a co nie . |
Pablo mialem juz dwa diesle przed tym lancerkiem, choc nigdy sie nie spotkalem np ze skaczacymi obratami przy zmianie biegu 😅
Jutro umawiam sie na dokladne sprawdzenie auta i bede wiedzial co i jak. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 27-11-2018, 18:09
|
|
|
u mnie skaczą przy zmianie biegu |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
krah
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-09-2019, 13:26
|
|
|
Pezecior napisał/a: | Jutro umawiam sie na dokladne sprawdzenie auta i bede wiedzial co i jak. |
i wiadomo co się działo? w moim 1.8 did jest podobnie z gazem, po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu obroty wzrastają, jakby komputer jeszcze mu dawkował paliwo |
_________________ Sky |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2019, 13:19
|
|
|
Nie wiem jaki jest przebieg auta, ale zgaduję że zbliż się do 200kkm, skoro jest wyciek oleju obstawiam simmering wału korbowego.
Sugeruję przyjrzeć się pracy pasków wielorowkowych i czy najniżej położone koło pasowe nie wibruje. Możliwe że w skrajnych przypadkach mogłoby uderzać o pokrywę rozrządu. Co więcej znajdują się tam dwa łożyskowane kółeczka pasowe (jedno napinające), których łożyska tez mogą mocno hałasować.
Ponadto hałas może tez dobiegać z sprzęgiełka alternatora i pompy wody. Bo wskazany wyciek pozwala mi sądzić że auto ma ponad 200 tys km przebiegu.
Dodatkowo w przy przebiegu zbliżonym do 200kkm należałoby zrobić regulację zaworów. Niestety wiąże się to z wyjęciem wtryskiwaczy (co pociąga za sobą konieczność wymiany miedzianych podkładek - uszczelniaczy wtrysków) oraz nową uszczelką pod pokrywę. Regulacja zajmuje około jednego dnia (silnik musi być zimny), sam demontaż osprzętu regulacja i montaż to ok 3 godzin pracy. |
|
|
|
 |
|