Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Ogrzewanie prawie nie dziala - silnik did
Autor Wiadomość
dark57 
Forumowicz

Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Łańcut
Wysłany: 01-12-2018, 20:02   [MSS DID] Ogrzewanie prawie nie dziala - silnik did

Witam ,
Na zewnątrz w nocy ostatnio u nas temperatura spadła do ponad -10 mrozu, jechałem na trasie ponad 100 kilometrów , i w kabinie było bardzo zimno , w zasadzie to zamiast coraz cieplejszego powietrza wewnątrz auta robiło się coraz chłodniej , termostat wymieniałem już dwa razy więc jest na pewno dobry , wskazówka temperatury płynu była przed połowa tak na 30 - 40 % zakresu i osiąga tą wartość po kilkunastu km na trasie . Wiem że diesel znacznie wolniej się nagrzewa bo wynika to ze sprawności tego rodzaju silnika , i odkąd go mam zawsze w zimie słabo działała nagrzewnica ale teraz to chyba już coś nie tak jest .
Czy u was jest podobnie w 1.9 DiD czy u mnie coś nawaliło
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 01-12-2018, 22:43   

Może padł Ci podgrzewacz płynu chłodniczego? BTW, z zamiennikami termostatów różnie bywa - u siebie dwa razy wymieniałem na nowy, bo jak jechałem powyżej 110km/h to mi temperatura leciała na łeb na szyję. Dopiero jak zmieniłem na używany oryginał to problemy się skończyły.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-12-2018, 11:39   

Najpierw sprawdż jaka jest róznica na wejsciu/wyjsciu wezy nagrzewnicy, jak będzie dobrze to sprawdź czy klapy nadmuchowe sie nie pozacinały i mieszalnik zamiast ustawiac cieple to stoi na zimnym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dark57 
Forumowicz

Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Łańcut
Wysłany: 03-12-2018, 12:42   

Ten podgrzewacz płynu chłodniczego to chyba jakaś opcja jest , bo z tego co się orientuję to u mnie nie ma tego .
Zauważyłem dziś przy temperaturze +2 stopnie , jak rano jechałem do pracy i nie włączałem nadmuchu ogrzewania ( nastawiony na 0 ,) dopiero jak wskazówka temperatury była około połowy , włączyłem nadmuchu i na początku leciało dość ciepłe powietrze po czym robiło się chłodniejsze po krótkim czasie , tak jakby nagrzewnica miała niska sprawność , Wieczorem sprawdzę jak przewody się nagrzewają

[ Dodano: 08-12-2018, 13:38 ]
Klapki dobrze zamykają - otwierają , dziś zdjąłem kokpit środkowy , wszystkie przełączniki tj takie linki popychacze dobrze działają ,
A jednak podgrzewacz płynu chłodniczego mam , jest połączony gumowym przewodem z wejściem do nagrzewnicy , ma dwie grzałki tzn wychodzą z niego dwa przewody , tylko jak sprawdzić czy działa
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-12-2018, 15:13   

Za podgrzewacz najczęściej robią 2 świece żarowe. Gdzie i do czego to ustrojstwo jest podłączone, to nie wiem. Coś tym włączeniem/wyłączeniem musi sterować.
Gdzieś miałem nawet zapisane chyba konkretne symbole tych świec.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 09-12-2018, 00:12   

dark57, odłączasz przewody od świec, bierzesz omomierz w rękę i sprawdzasz rezystancję świec :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
dark57 
Forumowicz

Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Łańcut
Wysłany: 01-11-2020, 22:31   

Wracam do tematu bo w końcu udało mi się rozwiązać problem .
Płukanie układu odkamieniaczem u mnie nic nie dało , natomiast pomogło podłączenie do nagrzewnicy węża z ciśnieniem wody takiego od wodociągu / studni . Należy ściągnąć oba przewody gumowe idące do nagrzewnicy i do jednego króćca nagrzewnicy podłączyć wąż od wodociągu a do drugiego wąż ( krótki- ucięty ) z wyprowadzeniem wody z nagrzewnicy - po to by nie zalać silnika , , Nareszcie mam gorący nadmuch .
Że nagrzewnica jest niedrożna można się przekonać w następujący sposób : po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury dotykamy oba przewody gumowe wychodzące / wchodzące do nagrzewnicy , jak jeden jest gorący a drugi wyraźnie chłodniejszy to ewidentnie nagrzewnica niedrożna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.