Pajero IV 3.2 D.I.D - Eksploatacja/Zakup auta |
Autor |
Wiadomość |
borocds
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2010 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2018 Posty: 9 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: 24-11-2018, 15:12 Pajero IV 3.2 D.I.D - Eksploatacja/Zakup auta
|
|
|
Hej
Dziękuję za przyjęcie do grupy.
Już niebawem stanę się posiadaczem Pajero IV z 2009r silnik 3.2 D.I.D
Auto będzie dla mojej lepszej połówki a z racji tego, że jest to nasz pierwszy samochód z Dieslem, Automatem i takimi gabarytami mam kilka pytań bym się przygotował do lekcji.
Auto kupuje od przyjaciela 100% pewniak, I właściciel, auto przesadnie utrzymane- ja jestem pedantem ale nie aż takim jak on , nigdy nie jezdzilo w terenie, tylko trasy typu polska francja/austria narty no i wiadomo miasto, przebieg 122 000
Pytanie - przy jakim przebiegu zaczynają się problemy ? Czy jest jakaś magiczna granica przy której zaczyną się statystycznie coś psuć?
Pompa wtryskowa, wtryski czy inne typu rzeczy?
Teraz wyskoczył mu check- w Mitsu sprawdzili, ze EGR - skasowali i poprosili zaobserwowac czy sie zapali jak tak - wymiana - zamówiłem u siebie w Firmie w poniedzialek dostarczę mu by wymienił.
Z racji tego, że będzie to mój pierwszy diesel zamierzam filtr paliwa wymieniać co 5tyś km.
Z tego co już wyczytałem serwis godny polecenia w mojej okolicy to Adamus Mitsubishi w Mikołowie.
Dotychczasowe auto Focusa RS również obok serwisowałem i bardzo dobre opinie słyszałem o tym serwisie.
Z góry dziękuję za pomoc
PS.
Dział przywitaj się jest zamknięty ? |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-11-2018, 12:45
|
|
|
Ja mam z tego roku i przebieg jakieś 280 😎 Jeździć i obserwować 😂 Pilnuj rozrządu, zerknij na podwozie czy nie trzeba konserwacji zrobić. Sprawdz czy był wymieniany olej w skrzyni. Auto jest ciężkie i do tego automat, który marnie hamuje biegami więc hamulce wymagają częstej obsługi. Na pewno prędzej czy później będzie do wymiany zbiornik paliwa. Filtr paliwa wymieniłem chyba do tej pory raz a mam auto trzeci rok. W PIV tylko raz słyszałem o problemu z pompą wtryskową. Utrzymanie tanie nie jest bo części drogie ale raczej nic nie psuje się bez powodu 😉 |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
borocds
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2010 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2018 Posty: 9 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: 28-11-2018, 08:26
|
|
|
Dzięki Ruks za info.
Pytanie czy ten zbiornik paliwa idzie jakoś organoleptycznie sprawdzić zaglądając od spodu ?
Zabezpieczę podwozie z pewnością zaraz po zakupie - macie coś sprawdzonego i do polecenia?
Co do wymian:
5tyś zostało do wymiany oleju i filtrów
Olej w skrzyni biegów był wymieniany przy 80tyś km
Napinacz łańcucha - był na akcji serwisowej w 2015r |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-11-2018, 08:43
|
|
|
Pod zbiornikiem jest plastikowa osłona więc więcej zobaczysz z boku od strony wlewu. Ja wymieniłem jak zaczął cieknąć. Napinacz okresowo trzeba kontrolować, niestety mało jest serwisów znających specyfikę tego auta :-/ Konserwacji jeszcze nie robiłem, jak zrobisz to napisz co, gdzie się za ile |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
borocds
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2010 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2018 Posty: 9 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: 28-11-2018, 09:10
|
|
|
Jasne, dzięki za info.
No właśnie szukam dobrego serwisu na śląsku i tak jedyne co znalazłem to Adamus w Mikołowie - nie mam za dużo opinii.
Pytanie - czy zbiornik w Pajero 4 jest taki sam jak Pajero 3 ? |
|
|
|
 |
Wasyl1969
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017 Posty: 39 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2018, 18:36
|
|
|
A przy odrobinie dobrych "właściwości manualnych" osobiście konserwacji zrobić się nie da? |
_________________ Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-11-2018, 19:00
|
|
|
borocds napisał/a: | Jasne, dzięki za info.
No właśnie szukam dobrego serwisu na śląsku i tak jedyne co znalazłem to Adamus w Mikołowie - nie mam za dużo opinii.
Pytanie - czy zbiornik w Pajero 4 jest taki sam jak Pajero 3 ? |
Nie polecę żadnego serwisu na południu bo nie kojarzę nikogo kto znałby dobrze Pajero.
Zbiornik wydaje mi się że jest taki sam w PIII i IV, możesz sprawdzić np na e-pajero.pl. Na pewno są inne dla wersji krótkiej i długiej. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 30-11-2018, 09:54
|
|
|
Możesz spróbować Extrem4x4 w Rybarzowicach za Bielskiem - jeżeli istnieją - choć lata tam nie byłem.
Zawieszenie, hamulce, konserwacje itp.
Silnik - raczej nie - robili głównie Patrole a nie Pajero.
[ Dodano: 30-11-2018, 10:22 ]
Wasyl1969 napisał/a: | A przy odrobinie dobrych "właściwości manualnych" osobiście konserwacji zrobić się nie da? |
Jak masz dobrze wyposażony garaż/warsztat i dużo czasu to pewnie i tak
Problem z konserwacją Pajero to to że żeby zrobić to z sensem to trzeba parę rzeczy zdemontować - takie psikanie jakie robią w większości warsztatów na wiele się nie przyda.
Jest też wiele elementów które warto przejrzeć ewentualnie wymienić aby nie robić potem 2x tego samego. Typowe to zbiornik, rura paliwa, tylna nagrzewnica, rurki tylnej kilimy i nagrzewnicy, tylne nadkola pod drzwiami, wieszak koła zapasowego, A dodatkowo oprócz spodu - górne ramki tylnych drzwi pod uszczelką, przednia szyba pod uszczelką, góra tylnego nadkola pod drzwiami. |
|
|
|
 |
borocds
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2010 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2018 Posty: 9 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: 30-11-2018, 13:40
|
|
|
Sam się nie biorę a robotę bo... mechanik dużo będzie musiał poprawiać
Kurcze szkoda, że w okolicy nie ma żadnego godnego zaufania. Nie przypuszczałem, że to będzie taki kłopot...
Z drugiej strony raczej wymianę filtrów oleju, zbiornika czy klocków powinien ogarnąć mój obecny.. oby
Właśnie czekam bo mają sie pokazać zbiorniki po 1650 zł - od znajomego za miesiąc ma dostać więc wymieniam i nie czekam ! |
|
|
|
 |
DomArchitekta
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2018 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-12-2018, 00:26
|
|
|
Hmm.. czytam i nie widzę nic konkretnego z porad, sam czuje się jak we mgle.
Dziś tankując auto pod korek, zobaczyłem chyba uszkodzony powrót - bo w pewnym momencie zaczęło się rozlewać na podłogę stacji.
Jeśli chodzi o auto, zakupiłem sam około miesiąca temu.
Wymieniłem olej wraz z filtrem, poprzedni właściciel zarzekał się że wymieniał co 10.000 tyś. km
Wymieniłem filtr powierza, chodź nie był w złym stanie.
wymieniłem filtr paliwa, został rozcięty i nie było rewelacji wyglądał jak od nowości - ma 180 tyś km.
jedyne co mnie nie pociesza to spalanie, mam około 17,6 w mieście chodź na trasie udało mi się zjechać do 9,5 litra ale to 100 za tirem +/-.
Ogólnie auto sprawia mi wiele radości nie mam co narzekać.
Oglądając podwozie, zabezpieczenie by się przydało - zauważyłem że na klapie z tyłu mam małego gada co chce urosnąć i wykwitnąć co oznacza, że pajero z rudym się lubią.
Mam do wymiany tarcze i klocki z tyłu - no i tu mam mega dylemat wszyscy piszą że seryjne po wjeździe do kałuży nadają się do wymiany - pytanie co polecacie by nie kosztowało 600 zł szt / bo uważam to za przesadę jak do tego typu auta. Chętnie się dowiem co ma sens.
Mam plan wymiany wszystkich gum w zawieszeniu po 10 latach chyba czas najwyższy, znalazłem zestaw na allegro ktoś miał z nim styczność ?
Dodatkowo dziś zrobiłem program, może różnica nie powala w przyspieszeniu - ale może przełoży się to na spalanie. Robię średnio 4000 tyś km miesięcznie więc uważam, że może się ta inwestycja szybko zwrócić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
borocds
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2010 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2018 Posty: 9 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: 02-12-2018, 22:09
|
|
|
Gdzie robiłeś program? sterownik otwierari ? czy box?
Jak wzrost momentu i mocy? |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 03-12-2018, 22:29
|
|
|
jepm napisał/a: | Problem z konserwacją Pajero to to że żeby zrobić to z sensem to trzeba parę rzeczy zdemontować - takie psikanie jakie robią w większości warsztatów na wiele się nie przyda.
Jest też wiele elementów które warto przejrzeć ewentualnie wymienić aby nie robić potem 2x tego samego. Typowe to zbiornik, rura paliwa, tylna nagrzewnica, rurki tylnej kilimy i nagrzewnicy, tylne nadkola pod drzwiami, wieszak koła zapasowego, A dodatkowo oprócz spodu - górne ramki tylnych drzwi pod uszczelką, przednia szyba pod uszczelką, góra tylnego nadkola pod drzwiami. | to tak cirka ile można wtopić "na rdzawych problemach" w nastoletnie Pajero IV w kwestii powyższej i czy finansowo jest sens planując np. 5 letnią eksploatację ?
Pomimo mega prostego silnika te pojazdy trapią problemy nieistniejące w suvach audi lub merca.
Z czysto finansowego punktu widzenia (cena (zakupu + zabezpieczenie) - cena sprzedaży po 5 latach) opłaca się ? |
|
|
|
 |
|