[Cari 1.6] Przerywanie, dlawienie sie silnika |
Autor |
Wiadomość |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 30-11-2018, 11:29 [Cari 1.6] Przerywanie, dlawienie sie silnika
|
|
|
Witajcie, borykam sie z pewnym problemem od dłuższego czasu
Mianowicie przerywanie zaplonu podczas jazdy. Postaram sie opisac problem dosyc szczegółowo. Od zakupu auta przerywalo ono ale bardzo sporadycznie, pozniej nasililo sie to do tego stopnia ze potrafilo zgasnac podczas jazdy ( gdy wrzucilem na luz) okazalo sie ze uszczelniacze gniazd swiec przepuszczaja olej. Przez co zalewalo swiece. Po wymianie problem ustal. Jednak po jakims czasie moze miesiaca, znow problem sie pojawil z identycznymi objawami jednak mozna bylo spokojnie jezdzic poniewaz nie czestotliwosc przerywania byla niska, pozniej zaczelo sie to ponownie nasilac. Lecz nie byla juz to wina uszczelniaczy, poniewaz gniazda byly suche. Wiec wymienilem swiece oraz kable zaplonowe rezultat ? Brak. Znajomy mechanik polecil wymiane cewki ( twierdzil ze moga objawiac sie tym ze pracuja normalnie nagle zacznie im odwalac, i pozniej znowu pracuja nromalnie) otoz tez tak dzialal moj silnik. Raz nie przerywal a raz przerywal. Po wymianie jednej z dwoch cewek rezultat ? Brak. Wzialem sie za sprawdzenie czy gdzies nie ma przebic na instalacji elektrycznej, nie znalazlem nic ale - tu zdziwienie problem ustal i to na dosyc dlugi czas. Nastepnie auto dostało wahań nastrojów w jeden dzien ciagle przerywalo na drugi pracowalo ładnie bez szwanku. Az do teraz, w tym momencie auto dusi sie gdy dodam mocniej gazu ( po czym nagle dostaje kopa jak gdyby dopiero dostal dawke paliwa) oczywiście regularnie przerywa. A czasami mam wrazenie jak gdyby palil tylko na 2-3 gary ( w tym momencie zapala sie Check, a gdy tylko wrzuce na luz obroty spadaja do 0 i auto gaśnie, po ponownym uruchomoeniu pojazdu check znika)
Gdy zajrzałem do gniazd swiec zauwazylem olej ( wszystko dokladnie wyczyscilem- oczywiscie brak poprawy). Rowniez sprawdzilem bledy poprzez zworke ( moja Carisma 1.6 2000r niestety jeszcze sprawdzana tym sposobem) i oto rezultat - https://youtu.be/JRdleRXqNbo - rozpocząłem nagrywanie zaraz po przekreceniu na zaplon
Blad 44 ( jezeli dobrze potrafie to rozszyfrować w co watpie)
I tu pojawia sie moja prośba do was. O rady, co moge sprawdzic ? Czego sie spodziewac. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-11-2018, 11:40
|
|
|
Błąd tak jak piszesz 44, dotyczy on cewki lub modułu zapłonu.
Po pierwsze jeśli miałeś olej w gniazdach to mogły ulec uszkodzeniu też fajki.
Sprawdź styki i czy dobrze dolegaja do pokrywy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-11-2018, 12:42
|
|
|
Na forum było też kilka przypadków że nadłamane były w dość bliskiej odległości od cewek przewody zasilające cewki. Warto też sprawdzić ustawienie zaworów bo w Twoim silniku reguluje się je śrubami z pomocą szczelinomierza płytkowego. |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 30-11-2018, 13:14
|
|
|
Sprawdzilem, przylegaja dobrze, styki tez wydaja sie w porzadku, sprawdzilem wlasnie rezystancje miedzy wyjsciami wysokiego napięcia w cewkach posiadam 3 jedna z nich ma ( wymieniana na nowa) - 9.83 tys druga (nowa 7.03tys) i ostatnia 13.20 tys.
Nie bardzo wiem jakie sa wartosci katalogowe ale chyba tylko ta ostatnia jest prawidlowa
Przewody do cewek rowniez sprawdzilem, wygladaja dobrze, napiecie 11.8 V
Co do zaworow, jutro jade na ustawianie, poniewaz wczoraj sie za to wzialem i nie bardzo mi to wyszlo ( klekocze jak diesel w tym momencie)
Edit- po zmianie z nowej fajkocewki na stara i wyczyszczeniu przepustnicy nastapila poprawa aczkolwiek wciaz przerywa |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-12-2018, 05:13
|
|
|
No to masz odpowiedź, rezystancja powinna wyjść między 14-21 tyś Oma, u ciebie tylko jedna cewka sprawa, szkoda że nie jesteś z Łodzi bym ci porzucił moja zapasowa na próbę żeby mieć pewność
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 04-12-2018, 10:08
|
|
|
Spory kawalek mam do łodzi
Po zmianie na stara cewke, problem przerywania ustal. W tym momencie powstal taki ze podczas dojezdzania do swiatel po wrzuceniu na luz i hamowaniu, auto przygasa. Obroty spadaja praktycznie do 0 czasami zgasnie. I tak faluja od prawie 0 do 800 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-12-2018, 10:13
|
|
|
Etano napisał/a: | problem przerywania ustal. W tym momencie powstal taki ze podczas dojezdzania do swiatel po wrzuceniu na luz i hamowaniu, auto przygasa. Obroty spadaja praktycznie do 0 czasami zgasnie. I tak faluja od prawie 0 do 800 |
Odpinałeś może akumulator |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 04-12-2018, 10:25
|
|
|
Nie akumulatora nie odpinalem, dopiero dzisiaj to zrobilem
W celu zresetowania bledu ktory wyskakiwal mi wczesniej |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-12-2018, 10:30
|
|
|
To teraz przeprowadź naukę obrotów, może pomoże na to falowanie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 04-12-2018, 10:35
|
|
|
W jaki sposob moge to zrobic ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 04-12-2018, 10:39
|
|
|
Wlasnie ten temat znalazlem i juz chcialem pytac czy zadziala w mojej carismie poniewaz skierowany jest do GDI, tak czy siak dzieki |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-12-2018, 10:58
|
|
|
W moim space starze 1.3 działa.
Co do carism to różnie z tym bywa, na pewno nie zaszkodzi spróbować . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 04-12-2018, 11:29
|
|
|
Wlasnie skonczylem nauke, z jazdy probnej wynika ze podzialalo, w koncu moge sie cieszyc jazda bez przerywania i falowania obrotow.
Dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
|