Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kierownica trzęsie się przy 120 km/h i luźny zacisk tylny
Autor Wiadomość
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2018, 21:27   Kierownica trzęsie się przy 120 km/h i luźny zacisk tylny

Witam,
mam 2 (reszta mniej ważne :) ) problemy z autem:
1/ przy 120 km/h kierownica się rusza, nie czuć bicia, po prostu delikatnie się rusza :) Przy większych prędkościach przechodzi. Objaw jest od czasu kupna auta (marzec). Myślałem że to przez opony, bo zimowe i letnie były do wywalenia, ale dzisiaj założyłem nowe opony, a problem dalej występuje. Końcówki drążków niedawno wymieniłem, zbieżność ustawiona. Podczas hamowania nie czuć bicia (kierownica się nie rusza).
2/ podczas akcji serwisowej wymiany silniczka wycieraczek zrobili mi przegląd auta, po przeglądzie mechanik zwrócił mi uwagę że jeden zacisk tylny jest luźny, a drugi ani drgnie. Na tarczach widać nierównomierne zużycie.

Jakieś pomysły ? :)

Pozdrawiam
 
 
barzuc 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-07-2018, 22:45   

Jak na moje:
1) coś z kołami (może felgi, może opony, może kwestia wyważenia kół, może tarcze hamulcowe - choć tu jak zauważyłeś prędzej by było czuć przy hamowaniu). Generalnie ja bym celował w jakieś elementy nieresorowane. Może masz felgi nieoryginalne i brakuje gdzieś pierścienia centrującego?
2) naprawiałbym. Jeśli się nie da przykręcić to wymieniać / regenerować. Na moje - sprawne hamulce to akurat jeden z najważniejszych elementów w aucie :) (nawet nie wiem czy nie najważniejszy).
A może obie przypadłosci są ze sobą połączone? Przez luźny zacisk (jeśli dobrze zrozumiałem - nie jest zapieczony a po prostu zacisk sam w sobie się rusza / nie jest sztywno przytwierdzony) wytarła się nierówno tarcza (co napisałeś, pytanie jak bardzo nierówno) a przez to przy pewnej prędkości buja delikatnie tyłem a czujesz to na kierownicy?
_________________
Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 30-07-2018, 00:12   

do wymiany uszczelnienia tloczkow,zaciskow a jak terzeba to i nowe jarzma zaciskow
tloczek musi plywac
dobrze tez jest wymienic tarcze
Ceny nie sa duze,powiedzial bym ze nawet tanie a bezpieczenstwo i przyjemnosc hamowania nieocenione
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-07-2018, 08:32   

szeryf85 napisał/a:
podczas akcji serwisowej wymiany silniczka wycieraczek zrobili mi przegląd auta, po przeglądzie mechanik zwrócił mi uwagę że jeden zacisk tylny jest luźny, a drugi ani drgnie. Na tarczach widać nierównomierne zużycie.
standard w Outkach. Rozebrać przeczyścić, przesmarować prowadniczki. Tarcze niestety do wymiany. Uszczelnienia też można, ale prawdopodobnie nie ma konieczności.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-07-2018, 09:05   

Dzięki koledzy za odpowiedzi :)
1/ kierownica trzęsie się w przedziale 100-120 km/h. Hamowanie nie ma wpływu na zwiększenie lub zmniejszenie efektu. Nie czuć drżenia auta (taki efekt miałem w starym aucie, jak dotknąłem nogą tunelu, to było czuć drżenie), po prostu kierownica delikatnie się rusza w lewo i prawo. Felgi oryginalne, wyważone. Opony zmieniałem w piątek, wulkanizator nie zwrócił mi uwagi że coś jest nie tak.
2/ jeszcze nie dobrałem się do tych zacisków, ale ten luźny rusza się delikatnie w każdym kierunku (jakby był nie przykręcony, a chyba jest), a drugi jest sztywny (nie sprawdziłem czy rusza się swobodnie na prowadnicy).
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 30-07-2018, 11:43   

w outkach wlasnie jest tak ze tylne zaciski nawet jak sie zalozy nowe gumki na prowadnice to beda luzne
i bedzie delikatnie to slychac po jezdzie po dziurach przy otwartym okcnie

u mnie tak jest (wszystkie gumowe rzeczy wymienione) i dalej nie robie nic bo i tak po wymianie jarzm bedzie po jakis stukac

jak kupilem auto to po sprawdzeniu zaciskow 1szt w tylnym kole byla tak zawalone ze musialem rozwiercac jarzmo zeby wybic obudowe tloczka
i na ta strone kupilem nowe jarzmo-tam teraz tez jest luz
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2018, 10:28   

A jest opcja wymienić te zaciski na jakieś inne które będą pasowały i nie będzie z nimi tyle problemów?
 
 
dizers
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2018, 15:17   Re: Kierownica trzęsie się przy 120 km/h i luźny zacisk tyln

szeryf85 napisał/a:

1/ przy 120 km/h kierownica się rusza, nie czuć bicia, po prostu delikatnie się rusza :) Przy większych prędkościach przechodzi. Objaw jest od czasu kupna auta (marzec). Myślałem że to przez opony, bo zimowe i letnie były do wywalenia, ale dzisiaj założyłem nowe opony, a problem dalej występuje. Końcówki drążków niedawno wymieniłem, zbieżność ustawiona. Podczas hamowania nie czuć bicia (kierownica się nie rusza).


Miałem to samo , u mnie dwie alufelgi krzywe ,po prostowaniu felg problem zniknął /koszt ok.160zl/
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-09-2018, 23:18   

Wymieniałem ostatnio opony, jakby felgi były krzywe to chyba by mi o tym powiedzieli, mam nadzieję...

[ Dodano: 19-09-2018, 14:17 ]
W sobotę biorę się za hamulce tylne. Kupić wcześniej zestaw naprawczy (śruby, gumki), czy obejdzie się bez?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 19-09-2018, 20:24   

kup zestaw naprawczy
bo jak nikt tam nigdy nie zagladal to bedzie sie dzialo :wink: :wink:

jak wszystko wyszyscisz i nasmarujez to tak samo zabierz sie za przod
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-12-2018, 17:28   

Hamulce zrobione, wszystko jest ok :)
Przyczyną trzęsącej się kierownicy okazały się koła, żaden wulkanizator nie pisnął słowem że felga jest krzywa, a 3 razy zmieniałem opony :/ masakra
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 08-12-2018, 19:59   

przynajmniej hamulce zrobiles na tiptop :p

ja kiedys w innym aucie meczylem sie z huczeniem w przodzie
okazalo sie wtedy ze to wina opon :biggrin:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.