Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?
Autor Wiadomość
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 15-12-2018, 14:15   

Sushi, co do castrola, to niestety, ale prawda jest taka, że jeśli ktoś chce względnie spokojnie przejeździć 50kkm, zmieniając olej co 10kkm, to na pewno nie castrol. Albo inaczej nie castrol sprzedawany u nas w kraju. Widziałem silnik po niemieckim Castrolu, i widziałem/sprzątałem silniki po polskim castrolu - dwa różne światy, no i zupełnie inna kultura pracy i czystość w silniku.
Moje zdanie o castrolu - jeśli to będzie oryginał rozlewany w zachodniej Germanii, to owszem, mogę się pokusić o jego zalanie, natomiast tego kupionego w Polandii nie zaleję nawet do kosiarki.

Co do kwestii marki oleju - przez ponad 130kkm (zmieniam olej co 7-8kkm i nie więcej, rocznie robię około 25-30kkm) miałem zalane do silnika mojej Akai oleje o gęstościach 0W30, 5W30, 5W40, 5W50, 5W60, 10W40 rożnych marek - Mobil1, Shell, Eneos, Elf, Eni, Penrite, Fuchs, Sunoco, Xado, Mitasu, Millers. Poza tym, wiem jak SR20DE pracuje również na Petronasie, Gulfie, Liqui Moly i chyba kilku innych
Poza tym oleje do skrzyń - Ravenol, Eni, Xado, Valvoline, Statoil.
I szczerze wam powiem, że marka oleju robi różnicę w tym jak silnik, skrzynia, wspomaganie pracuje. Wszystkie koncerny mogą brać brać bazę olejową z tego samego źródła, ale pakiety dodatków zmieniają bardzo dużo. Samo zużywanie się oleju.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 16-12-2018, 15:19   

Janq napisał/a:
Co do kwestii marki oleju - przez ponad 130kkm (zmieniam olej co 7-8kkm i nie więcej, rocznie robię około 25-30kkm) miałem zalane do silnika mojej Akai oleje o gęstościach 0W30, 5W30, 5W40, 5W50, 5W60, 10W40 rożnych marek - Mobil1, Shell, Eneos, Elf, Eni, Penrite, Fuchs, Sunoco, Xado, Mitasu, Millers. Poza tym, wiem jak SR20DE pracuje również na Petronasie, Gulfie, Liqui Moly i chyba kilku innych

OK, lista zacna, więc poproszę Twój prywatny ranking od najlepszego do najsłabszego :D
 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 16-12-2018, 17:11   

Lipson-L1, ok, ale robię to niechętnie.

1. Agip Eurosports 5W50 - nie potrzebuje komentarza. W ostatnim czasie pojawiło się sporo podróbek, więc trzeba uważać.
2. Xado Luxury Drive 5W40/10W40 - genialny olej i znakomicie utrzymuje czystość w silniku.
3. Elf Evolution 900 SXR 5W40 - cena/jakość - tylko trzeba trafić oryginał.
4. Elf Evolution 900 SXR 5W30 - j/w, ale SR'ka jest głośniejsza na nim niż na Elfie 5W40
5. Millers 5W50 - po przesiadce z Mobila1 dużo ciszej.
6. Elf Evolution 700STI 10W40/ 900NF 5W40 - poprawny do bólu - tylko trafić oryginał
7. Mitasu 5W50 - do 5kkm ok, potem silnik pracował dużo głośniej
8. Shell Helix HX7 10W40 - całkiem miło wspominam
9. Eneos 0W30/10W40, Fusch 5W30 - poprawnie
10. Mobil1 5W50 - d...py nie urywało. Poprawny olej
11. Sunoco 5W50 - głośno SR'ka na nim pracowała
12. Penrite 5W60 - ni cho...ry nie mogłem dogrzać tego oleju, no i cena 70zł/1L (trafione w promocji za 52zł/1L)
13. Fuchs Supersyn 5W40 - strasznie syfi silnik

To było lane do serducha mojej Akai. Oleje Petronasa, Gulfa, LM (tych nie miałem u siebie, ale wiem jak inne SR'ki pracują na tym) plasują się gdzieś w połowie stawki. Tak się zastanawiam, czy ja jeszcze jakieś oleje miałem wlane....... Za dużo tego i nie sposób spamiętać.

Jeśli chodzi o oleje do skrzyni to ranking ma się następująco
1. Xado - u mnie w temacie można zobaczyć jak wygląda skrzynia po roku jazdy na tym oleju ->link w podpisie, ostatnie strony
2. Elf - Elfa nie miałem u siebie, ale wiem jak skrzynia w MSS z 1.3 na tym pracuje
3. Statoil
4. Eni
5. Ravenol
6. Motul/Shell - Motul - u kolegi w skrzyni, Shell podobnie jak w przypadku Elfa
7. Valvo (nie u mnie tylko u kolegi, ale ta sama skrzynia) w zimie biegi ciężko na początku wchodziły


Wspomaganie
1. Eneos
2. Eni
3. Castrol
4. Fuchs - pompa zaczęła mi wyć na tym oleju
Teraz będę testował XADO do wspomagania.


To są moje osobiste odczucia i wrażenia, i proszę się tym nie sugerować



_
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-12-2018, 07:23   

Shell Helix 5w40 wymieniany co 10tys, przebieg po 83tys:

https://zapodaj.net/7c2dbc21636c8.jpg.html
https://zapodaj.net/a644c71c5f3b6.jpg.html
https://zapodaj.net/46f2819762401.jpg.html
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
Robert_N 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 304
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-01-2019, 16:24   

Ja zalałem Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5L (od dłuższego czasu taki leje, wcześniej były shell i castrol, wymieniam co rok przebieg zazwyczaj ok 10 tysięcy
dodatkowo wymieniłem:
Filtr oleju Purflux LS287
Filtr powietrza Filtron AP 120/4
Filtr kabinowy Filtron K1241A/FTR

Przebieg 107tys km, silnik pracuje aksamitnie :P
_________________
Lancer Sportback '09, 1.8
 
 
kamilox4 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Invite 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 61
Skąd: Krzemień
Wysłany: 04-02-2019, 21:34   

Silnik 1.6 bez LPG, 175 tys. km, olej ENEOS Premium Hyper S 5W30. Zacieki z prawej i lewej strony są normalne czy to wina oleju i nie powinno ich być?
https://zapodaj.net/7094b9aa0f9ad.jpg.html
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 05-02-2019, 08:35   

Każdy olej będzie zostawiał po sobie jakieś ślady, to jest norma.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
AFGarage 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CYxA 1.8 143 KM Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 05-02-2019, 19:54   

kamilox4 napisał/a:
Silnik 1.6 bez LPG, 175 tys. km, olej ENEOS Premium Hyper S 5W30. Zacieki z prawej i lewej strony są normalne czy to wina oleju i nie powinno ich być?
https://zapodaj.net/7094b9aa0f9ad.jpg.html


Jest to normalne zjawisko. Nie ze wszystkich elementów silnika olej jest w stanie spłynąć do miski olejowej. Gorzej jak w takiej mazi byłoby wszystko wokół.
 
 
paco5999 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 26
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-02-2019, 20:53   Jaki olej przy 200 tys

Witam. Posiadam lancera z 2010 1.8 benzyna z przebiegiem 200 tys , obecnie mam olej 5w30 na jaki najlepiej zmienić i jakiej marki ?
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 27-02-2019, 10:25   

paco5999 - a po co zmieniać jeśli wszystko jest OK ?
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-02-2019, 10:43   

No bo już przecież 200 tys więc albo półsyntetyk albo minerał :)
Ja bym dalej lał dobry tylko lepiej 5w40.
 
 
paco5999 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 26
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-02-2019, 20:03   

chce zmienić ponieważ po trasie okolo 1200km i obrotach kolo 3,5 -4,5 tys znika mi pół litra oleju i nie wiem czy to normalne ? Co myślicie o oleju Motul 8100 X-Clean C3 5W40 i czy warto robic płukankę takim produktem ; LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 27-02-2019, 21:44   

paco5999, płukanki warto robić. Olej - motul - jak masz pewne źródło i oryginał to tak, jak nie to nawet nie bierz.
Z mojego doświadczenia olejowego - cena/jakość - ELF (tylko też oryginał). Jak coś lepszego to XADO
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
AFGarage 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CYxA 1.8 143 KM Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 28-02-2019, 07:05   

paco5999 napisał/a:
chce zmienić ponieważ po trasie okolo 1200km i obrotach kolo 3,5 -4,5 tys znika mi pół litra oleju i nie wiem czy to normalne ? Co myślicie o oleju Motul 8100 X-Clean C3 5W40 i czy warto robic płukankę takim produktem ; LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH


Radzę zmienić na 5w40 i obserwować pobór oleju. Przy takich zakresach obrotów zawsze coś oleju może ubywać. Nie radzę lać polsyntetykow tym bardziej że rozrząd łańcuchowy jest smarowany olejem. Podobnie sądzę o plukankach. Jeżeli w silniku jest sporo mazi olejowej to plukanka może ja rozpuścić i pozapychac małe kanały olejowe, a nawet potrafią się pojawić wycieki na simmeringach. Wg mnie najlepiej regularnie zmieniać olej na dobrej klasy co 10-15 tys km w zależności od stylu jazdy i temperatur w jakich olej pracuje.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 28-02-2019, 08:06   

AFGarage, nie zgodzę się z tym, że płukanki mogą spowodować rozszczelnienie silnika. Jak silnik jest nieszczelny, to to tylko to ujawni, a to oznacza, że coś z tym trzeba zrobić. A złogi olejowe i bez płukanki mogą się oderwać i zapchać coś.

Wymiana oleju - na pewno nie 15 kkm. Jak jest jazda w trybie mieszanym albo z przewagą miasta to 8kkm maks. Jak tylko w trasie auto gania to 10, no 12 kkm maks.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.