 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nieregularne wypadanie zaplonu |
Autor |
Wiadomość |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-05-2018, 18:58 Nieregularne wypadanie zaplonu
|
|
|
Witam!
Pacjent:
Mit Galant 2.5 v6 2001r Avance kombi z nowym LPG (na LPG i benzynie to samo, przed założeniem LPG też to było)
Objawy:
Od czasu do czasu pojawia się Check engine( sporadycznie, sam znika, oznacza wypadanie zapłonu), oraz praktycznie cały czas bardzo irytujące wibracje przy obrotach 600-1100 rpm, są wtedy wyczuwalne trzęsie się silnik i buda. Wymieniłem na nowe świece, kable, kopułkę, palec, cewka, wyczyszczona przepustnica, silniczek krokowy i sprawdzona przepływka.
Moc ma, nie szarpie, obroty praktycznie nie falują, no może 20 rpm od czasu do czasu ale po wymianie cewki i wyczyszczeniu tam wszystkiego jest lepiej.
Moja obawa to brak ciśnienia na cylindrze ale póki co nie mam jak tego sprawdzić, aczkolwiek nie bierze ani oleju ani chłodniczego. Plus to występuje sporadycznie, to znaczy, jak sobie stoi taki rozgrzany na parkingu to sobie działa powiedzmy 2 sekundy cud miód, potem coś trochę go trzęsie i potem bardziej, mniej bardziej itd, czasem sie to uspokoi czasem jest lepiej... Nie ma to żadnego związku z nagrzaniem silnika ani z wilgotnością powietrza....
Powoli tracę cierpliwość i środki do życia
Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź! |
|
|
|
 |
dreamstar
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2017 Posty: 8 Skąd: Tuszyn
|
Wysłany: 26-12-2018, 20:28
|
|
|
Miałem dokładnie to samo, wymieniłem wszystko co możliwe w układzie zapłonowym i nic to nie dało - nadal wypadanie zapłonu. Błędy po zczytaniu informowały tylko efekt a nie było tam przyczyny. Co się okazało? Blaszka, która obraca się razem z wałem haczyła o czujnik położenia tegoż wału i komputer nie dostawał sygnału zapłonu no i efekt był jaki był. Odkryłem to przez przypadek gdy wymieniałem rozrząd. Niestety tam nie ma możliwości regulacji tego czujnika, więc musiałem potraktować go delikatnie pilnikiem - wystarczy wybrać 1 mm - i auto śmiga do tej pory bez najmniejszego zająknięcia. Ale muszę przyznać, że ręce mi opadały bo wymieniony był praktycznie cały układ WN a każdy mechanik gadał co innego i dalej to samo... Jeśli jeszcze nie poradziłeś sobie to zajrzyj do tego nieszczęsnego czujnika. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-12-2018, 21:35
|
|
|
Ta blaszka lubi się odczepić od zębatki wału i może stąd taki efekt, ale generalnie powinna być dobrze na wale skręcona i nigdy nie powinna zahaczyć. Prędzej ktoś źle przykręcił czujnik albo był on nieoryginalny. |
|
|
|
 |
dreamstar
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2017 Posty: 8 Skąd: Tuszyn
|
Wysłany: 27-12-2018, 16:52
|
|
|
Ta blaszka nie jest zamocowana na stałe do wału tylko dociśnięta przez koło zębate rozrządu. Jedynym wytłumaczeniem jest przesunięcie osiowe wału. Czujnika nie da się źle zamontować a jest na 100% oryginalny. Poza tym wypadanie zapłonu zaczęło się po dwóch latach. Tutaj fota aby nie być gołosłownym https://www.fotosik.pl/zdjecie/5343e62c3873699a
[ Dodano: 28-12-2018, 11:52 ]
Wracając jeszcze do zapłonu - może oftop - ale znalazłem kiedyś tu na forum temat o wymianie aparatu zapłonowego na 3 podwójne cewki od jakiegoś innego auta, chyba od seicento. Jeśli dobrze kojarzę to kolega Owczarz to opisywał. Czy ten projekt został dokończony? Mógłby ktoś podrzucić linka, bo zabrakło mi haseł w wyszukiwarce aby to odkopać. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-12-2018, 13:15
|
|
|
Cytat: | Ta blaszka nie jest zamocowana na stałe do wału tylko dociśnięta przez koło zębate rozrządu. | Nie jest, wierz mi - jest do zębatki na wale a z tyłu są 2 rozklepane tulejki, które ją trzymają.
Czujnik można najróżniej źle zamontować - na przykład przekosić śrubkę i go nie dokręcić.
Nie takie przypadki już miałem... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-12-2018, 07:23
|
|
|
dreamstar napisał/a: | Jeśli dobrze kojarzę to kolega Owczarz to opisywał. Czy ten projekt został dokończony? | Nie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|