Zakup Outlander PHEV |
Autor |
Wiadomość |
iMoCks
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV GX3h+
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 7 Skąd: UK
|
Wysłany: 06-01-2019, 03:34 Zakup Outlander PHEV
|
|
|
Witam fanów marki.
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem Outlander PHEV.
Auto robi na mnie ogromne wrażenie pod względem przestronności i oszczędności w codziennym użytkowaniu jeżeli chodzi o hybrydę i jestem w stanie zapłacić za paliwo w trasie ciut więcej mimo iż rzadko jeżdżę w trasy.
Moje pytanie.
Czy zakup 4-5 latka z przebiegiem 160 tyś km ma sens?
Nie zależy mi na maksymalnym wyposażeniu. Wystarczy aby miał klimę i elektrykę w drzwiach oraz czujniki parkowania.
Auto głównie na dojazdy do pracy, w granicach 30km dziennie + 1-2 razy w miesiącu trasa 200km i 1-2 razy w roku trasa 2-5k km. |
|
|
|
 |
Greenfire
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV I, Mazda MX-5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2019 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: 08-01-2019, 22:38
|
|
|
Ma sens. Zwłaszcza do jazdy głównie po mieście. Potrafi wtedy wziąć od 1.6 (tryb szeregowy) do 11 (ICE + Charge) L/100km.
Przy zakupie sprawdź - poza standardowymi rzeczami - czy miał wykonane wszystkie 4 akcje serwisowe (świece, zaciski i 2x komputer) a także warto zmierzyć w jakim stanie są akumulatory (w ASO zmierzą Ci sprawność każdej celi). 5-latek nadal powinien mieć powyżej 80%. Kupując zobacz sobie wersję wyposażenia na panelu przycisków przy drzwiach, bo handlarze czasem sami nie wiedzą co mają na placu. Tam będą wyłączniki wszystkich opcjonalnych gadżetów takich jak ACC, FCM, LDW, BSW, Sonar... |
|
|
|
 |
iMoCks
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV GX3h+
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 7 Skąd: UK
|
Wysłany: 09-01-2019, 02:46
|
|
|
Pojeździłem dzisiaj "zeszłorocznym" bo tablice z 2018 roku modelem 4h. Wrażenia super. Cisza na elektryku robi na mnie piorunujące wrażenie.
Wiem, że nie ma co porównywać auta z przebiegiem 4 tyś (bo tyle ma ten co mam na test - 2400 mil) do takiego co ma 160 tyś. W środku wszystko w zasięgu ręki jak dla mnie.
@Greenfire z tego co zauważyłem to tutaj niewiele się różnią. Model jest opisany np. GX4h i ma wyposażenie takie jak z salonu, mało kto tutaj cos dokupuje do takich aut.
Decyzja także jest na zakup tej właśnie bogatszej wersji.
Na zakup zapewne jeszcze troszkę zaczekam ale przymiarki są, druga połowa przekonana. Na spokojnie poszukamy zadbanego modelu.
Dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
 |
marqueee
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2015 Posty: 20 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-01-2019, 10:41
|
|
|
Wszystko fajnie, tylko w przypadku PHEV coś im z napędem AWD nie wyszło: https://www.youtube.com/watch?v=swXwSQoToj4
Nawet outlander I gen wychodzi lepiej na rolkach. W przypadku spalinowych nie ma takich problemów. |
|
|
|
 |
tomtok
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsibishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2019, 10:48
|
|
|
marqueee napisał/a: | Wszystko fajnie, tylko w przypadku PHEV coś im z napędem AWD nie wyszło... |
To wygląda tak jakby wogóle żadne systemy nie działały.
Przecież wystarczy zrobić proste obliczenia, że przy wyprostowanych kołach i różnicy w prędkości kół większej niż 10% hamulec przyblokowuje najszybsze koło lub koła ...
A w przypadku napędu elektrycznego wystarczy zrobić 4 silniki po jednym na każde koło i ograniczać prąd przy przekroczeniu pewnej granicy w różnicy prędkości poszczególnych kół - to chyba tyle teorii. Nie potrzeba żadnych dyferencjałów i innych mechanizmów ...
A na przykład w przypadku zasilania stałych napięciem podawać je takie same na każde z kół - wtedy koło które kręci się z większą prędkością automatycznie będzie mniej napędzać samochód ... |
|
|
|
 |
Greenfire
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV I, Mazda MX-5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2019 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19-01-2019, 20:08
|
|
|
Zdecydowanie do jazdy 4x4 polecam raczej np. Pajero.
S-AWD w Outlanderze służy praktycznie tylko do AYC i tak należy to traktować. Jeśli ktoś po tym samochodzie - zwłaszcza po PHEV - spodziewa się jazdy w terenie to... tego...
Przypomnę jeszcze, że PHEV ma mniejszy o 3.5 cm prześwit od wersji tradycyjnej (19 cm do 21.5 cm) i nie ma blokady dyferencjału (przycisk służy bardziej jako elektroniczne "synchro" przodu z tyłem).
To pojazd dla osób lubiących wygodnie i wysoko siedzieć, wygodnie wsiadać i wysiadać, mieć więcej miejsca w bagażniku i z tyłu - a dodatkowo mniej płacić za paliwo. Jeśli jesteś taką osobą, to ok, a jeśli jesteś maniakiem 4x4 to wyrzucisz pieniądze w błoto.
Takie moje zdanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
iMoCks
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV GX3h+
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 7 Skąd: UK
|
Wysłany: 25-01-2019, 01:49
|
|
|
Mi bardziej chodzi o wygodę nie o jakieś jazdy po terenach.
Tak jak napisałem w pierwszym poscie. Głównie miasto i jazda na elektryku. 2-3 razy w roku długa trasa i raz w miesiącu 200-300 km w trasie. Miejsca potrzebuję na sprzęt wędkarski lub na walizki.
Decyzja zapadła, PHEV to główny cel. Jak zakupimy, to zapewne się pochwalę.
[ Dodano: 26-01-2019, 01:39 ]
Jeszcze takie pytanko.
Ma ktoś może dokładny opis wyposażenia poszczególnych modeli?
Interesuje mnie GX3h+ - 2015/16 już ten po lifcie.
[ Dodano: 28-01-2019, 07:37 ]
No nic.
Serdecznie dziękuje wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi.
Jutro odbieram Outlandera PHEV z listopada 2015 (poliftowy model) w najładniejszej moim zdaniem wersji kolorystycznej - biały. Wersja GX3h+ |
|
|
|
 |
|