 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] 2.8 td Automat. Automatyczna przednia blokada |
Autor |
Wiadomość |
bandegras
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018 Posty: 51 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-01-2019, 23:11 [2.8 TD] 2.8 td Automat. Automatyczna przednia blokada
|
|
|
Witam.
Ostatnio przednia blokada nie zawsze mi się załącza. Wiem że jest sterowana podciśnieniem czyli wężyki i cylinder do sprawdzenia oraz zaworki które są u mnie na prawym nadkolu. No i to ustrojstwo co bezpośrednio wciska ten trzpień przy moście. Czy jeszcze coś wiecej jest na co trzeba zwrócić uwagę?
Czy tam jakiś komputer siedzi i tym steruje?
Jak to działa, czy blokada jest spięta na stałe np przy włączonym napędzie 4x4 ale na tyle słabo że przy skręcie kół się rozłącza czy przy uślizgu jednego koła włącza sie automatycznie? Nie mam ABS to raczej jeśli jest tam komputer to nie będzie wiedział o uślizgu któregoś z kół.
I jeszcze jedno. Czy te zaworki od podciśnienia, które włączają blokadę możnaby podłączyć do manualnego przełącznika w kabinie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-01-2019, 07:06 Re: 2.8 td Automat. Automatyczna przednia blokada
|
|
|
bandegras napisał/a: | Witam.
Ostatnio przednia blokada nie zawsze mi się załącza. Wiem że jest sterowana podciśnieniem czyli wężyki i cylinder do sprawdzenia oraz zaworki które są u mnie na prawym nadkolu. No i to ustrojstwo co bezpośrednio wciska ten trzpień przy moście. Czy jeszcze coś wiecej jest na co trzeba zwrócić uwagę?
Czy tam jakiś komputer siedzi i tym steruje?
Jak to działa, czy blokada jest spięta na stałe np przy włączonym napędzie 4x4 ale na tyle słabo że przy skręcie kół się rozłącza czy przy uślizgu jednego koła włącza sie automatycznie? Nie mam ABS to raczej jeśli jest tam komputer to nie będzie wiedział o uślizgu któregoś z kół.
I jeszcze jedno. Czy te zaworki od podciśnienia, które włączają blokadę możnaby podłączyć do manualnego przełącznika w kabinie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam |
To nie jest blokada tylko siłownik zapinania półosi.
Zacznij od sprawdzenia zaworków które sterują siłownikiem na mości. Zdejmij ta harmonijkę na siłowniku i przełączaj 4h 2h, 4h 2h. i zobacz czy pracuje. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
bandegras
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018 Posty: 51 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-01-2019, 19:16
|
|
|
Jak odpaliłem auto siłownik poruszał się przy przełączaniu z 2H na 4H i z powrotem ale po kilkukrotnym przełączeniu zamarł.
Skoro to nie jest blokada to jak to możliwe że na śliskim oba przednie koła kręciły się jednocześnie?
Zauważyłem też dziś, że półosie są niezabezpieczone w piastach. Według serwisówki tam powinny być segery i podkładki kasujące luz osiowy ale nie bardzo zrozumiałem jak to sprawdzać.
Czy może to mieć wpływ na działanie siłownika?
Dziękuję zbyszekm2 |
|
|
|
 |
|
|