Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zafiksowany na Galanta. Pomocy!
Autor Wiadomość
skobi 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT VI CZ3 1.3 95 KM / 70 KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2019, 09:34   Zafiksowany na Galanta. Pomocy!

Drodzy MM,

Zafiksowałem się na zakup Galanta ale zupełnie nie mam pojęcia na co zwracać uwagę przy poszukiwaniach. Jaki silnik, jaka skrzynia, co szczególnie sprawdzać?

Myślę o VIII w kombi ale sedan też mi się podoba.

Pomożecie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2019, 09:44   

Najlepiej 2,5 V6 ale te auta już nieźle rdzewieją i dość trudno trafić na zdrowy egzemplarz.
 
 
skobi 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT VI CZ3 1.3 95 KM / 70 KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2019, 11:12   

Z tego co się zdążyłem zorientować to w ogóle nie ma za dużego wyboru na rynku.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2019, 12:05   

A czego się spodziewasz jak najmłodsze to chyba 2002r. Możliwe że ciekawsze oferty były by z silnikami 2.4GDI ale to bezpośredni wtrysk więc LPG raczej nie zamontujesz (jeśli oczywiście planujesz) i są dość problematyczne dla wielu mechaników więc często, aby było dobrze, trzeba naprawiać samemu.
 
 
skobi 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT VI CZ3 1.3 95 KM / 70 KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2019, 12:22   

To nie pozostaje nic innego jak tylko polować na jakąś sensowną ofertę.

Potrzebuję tylko informacji co i jak sprawdzić jak już będę jakąś sztukę oglądał.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2019, 13:25   

Sprawdzaj w jakim stanie są kielichy bo ich naprawa jest dość kosztowna, jak pracuje skrzynia manualna, czy szumią łożyska...
 
 
skobi 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT VI CZ3 1.3 95 KM / 70 KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2019, 13:43   

No właśnie, co z tą skrzynią? Manual czy automat? Bo widzę że sporo automatów jest wśród ofert które przeglądałem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2019, 13:45   

Ogólnie automaty w Galancie są chwalone, nawet jest tu gdzieś temat że w 2.5 w automacie można zwiększyć dynamikę.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-01-2019, 14:50   

Cytat:
nawet jest tu gdzieś temat że w 2.5 w automacie można zwiększyć dynamikę.

Manual jest żwawszy..... ale automat wygodniejszy w operowaniu i nie ma problemu ze łozyska w skrzyni będą do wymiany.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
skobi 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT VI CZ3 1.3 95 KM / 70 KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2019, 15:01   

A jak z żywotnością tego silnika 2.5 i skrzyni automatycznej?
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2019, 17:57   

Dlatego poleca się właśnie takie połączenie, bo jest najbardziej żywotne, raczej nie ma żadnych problemów. Przede wszystkim liczy się zdrowa buda.
_________________

Nie ma czasu na wyjaśnienia, szybko, sprawdź mój temat!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2019, 19:20   

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-01-2019, 23:38   

Zdrowe kielichy i podłoga to podstawa, jednak miej na uwadze, że w końcu i tak zgniją. Nadkolami bym się tak nie przejmował, bo to nie jest tak poważny problem. Każdy blacharz się za to weźmie.
2.5 V6+automat to najrozsądniejsza opcja, jak lubisz poświrować to weź manual, lepsze doznania :) jak poprzednim właścicielom zdarzało się wymienić olej, to powinno być w porządku.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-01-2019, 10:28   

larelijux napisał/a:
Zdrowe kielichy i podłoga to podstawa, jednak miej na uwadze, że w końcu i tak zgniją.

I jeszcze podłuznice z tyłu i koncówki progów....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
skobi 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT VI CZ3 1.3 95 KM / 70 KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2019, 09:00   

Dzięki wielkie za wprowadzenie w temat.
Będę też wdzięczny jeśli byście trafili na coś godnego uwagi i obejrzenia i podrzucili link.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.