Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Cari pali jak smok - 14l/100km co z tym zrobić?
Autor Wiadomość
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
  Wysłany: 27-01-2019, 15:11   [Cari 1.6] Cari pali jak smok - 14l/100km co z tym zrobić?

Witam mam problem taki jak w temacie cari z 97r

Cari pali stanowczo za dużo bo 14l/100km. Jestem całkiem pewien że nie jest to problem kierowcy bo ciężkiej nogi nie mam i mało kiedy widzi obroty wyższe niż 3000 (zwykle 2000).
Trasy zwykle robię koło 10km wiec silnik jest nagrzany, zresztą bardzo szybko się nagrzewa (ale nie przegrzewa), moze to problem?

Od czego zacząć? Sonda lambda? czujnik temp?

Dodam że kod błędu jedyny jaki był to czujnik położenia wału ale po resecie już nie wrócił.

Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-01-2019, 16:32   

Napisz czy masz LPG.
Może być jakaś nieszczelność w dolocie lub w wydechu przed sondą lambda. Jeśli była by wina sondy to najprawdopodobniej sterownik silnika wywalił by odpowiedni błąd. Czujnik temperatury też może być ale żeby dokładnie sprawdzić co się dzieje to warto by było podpiąć się Evoscanem i podejrzeć pracę sondy jaką mieszankę pokazuje oraz jaką temperaturę pokazuje czujnik dwupinowy podający temperaturę sterownikowi silnika.
Tu masz temat o Evoscanie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-01-2019, 18:48   

Nie mam LPG, wtyczke zamowiłem zobaczymy co z tego wyjdzie.

Co do wydechu wydaje mi się że jest mała nieszczelność, od tego zacząć?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-01-2019, 18:57   

Jeśli nieszczelność jest po między głowicą a sondą to może ona mieć wpływ ale jeśli jest za sondą to na pracę silnika wpływu nie będzie miała.
Jaki dokładnie interfejs zamówiłeś, możesz podać link?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-01-2019, 19:59   

PsychePone, zacznij od jazdy testowej na dłuższym odcinku - te 10km to jest za mało.
Teraz jest zimno, ślisko - zużycie paliwa może być większe, a nawet dużo większe.

Potem sprawdź sondę. Nawet samą wtyczkę.

Sprawdź też czy któreś koła Ci się nie blokują :wink:

Kable wysokiego napięcia, świece, filtry kiedy zmieniane?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-01-2019, 09:47   

2-pinowy czujnik łatwo sprawdzić wykręcając go, włożyć go i termometr do czajnika elektrycznego, podgrzać wodę do 80 st. C, sprawdzić oporność, poczekać aż woda schłodzi się do 20 st. C i ponownie sprawdzić oporność na pinach czujnika. Wartości są podane w manualu.
 
 
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-01-2019, 14:29   

Co do ten wtyczki, zamówiłem tą
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5054096122
Jest na odpowiednim chipie

Zdazaly się dłuższe trasy i niewiele to zmienia, cały czas pali jakby miała 3 litry :roll:
Blokowanie kół? Chyba bym to zauważył podczas jazdy?
Kiedy te rzeczy były zmieniane, nie wiem kupiłem ten samochód parę tyg temu.

Podoba mi się prowizoryczność tego rozwiązania. Nie mam niestety termometru zdolnego mierzyć do 80 stopni. Na wypadek gdybym coś wymyślił - gdzie się ten czujnik znajduje i czy uda mi się go wykręcić podstawowymi kluczami?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-01-2019, 15:59   

Tu na pierwszej stronie masz opisane jak ten czujnik sprawdzić https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Ale i podpinając pod Evoscan da się sprawdzić czy dobrze działa, czy pokazuje rzeczywiste wartości.
 
 
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-01-2019, 17:16   

Jutro będę ta wtyczka, ma ktoś może dostęp do evoscana?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-01-2019, 14:15   

Czujnik bez problemu wykręcisz, jest na klucz 19. Termometr kupisz za kilka pln w sklepie ogrodniczym.
 
 
malina014 
Nowy Forumowicz
malina014

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-01-2019, 18:59   

Ja się dołączę do pytania mam Cari 1.8 GDI 125 km 2000r błędów żadnych nie ma a na pełnym baku przejadę 600 km nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny w trasie jest normalnie schodzi do 7l/100 km sprawdziłem tez pompę paliwa na wolnych obrotach pokazuje 3,4Mpa czy to dobrze? Mogę tez dodać ze pewien czas temu miałem błąd przepływomierza ale po jego wyczyszczeniu i wykasowaniu błędu, już się nie pokazuje.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2019, 19:54   

Te silniki są oszczędne głównie w trasie kiedy działa tryb ECO, podczas normalnej jazdy spali tyle co inny silnik o podobnej mocy. Mi Carisma GDI w Lublinie paliła nawet 13l/100km.
 
 
malina014 
Nowy Forumowicz
malina014

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-01-2019, 20:31   

Tryb eco chyba mój model tego nie ma😂😂😂
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2019, 22:31   

Głównie zależy to od kierowcy :)
Każde GDI to ma, przy delikatnym wciskaniu gazu maks do 4000 obrotów silnik pracuje na ubogiej mieszance, ten stan pracy powinna sygnalizować kontrolka (ECO) w liczniku.
 
 
malina014 
Nowy Forumowicz
malina014

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-01-2019, 23:10   

Tak słyszałem o tym, ale ja takiej kontrolki nie mam lub nie zapala się
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.