Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Linka gazu
Autor Wiadomość
kamilxw3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0B+G 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2019, 22:46   Linka gazu

Witam wszystkich. Mam problem z linką gazu. Otóż moja się zatarla. Kupiłem używaną ponieważ nie mogłem nigdzie znaleźć nowej i pojawił się problem. Otóż niby jest identyczna a jednak za krótka. Sama długość kabla jest niby okey i z wyglądu dokładnie taka sama jak mojej po za samą srebrną częścią. To ja coś robię źle czy z linką coś jest nie tak?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-02-2019, 23:11   

Czyli jak jest ? bo skoro jest identyczna, to jak może być inna ? Porównywałeś je ? Co to jest kabel, a co to srebrna część ?
_________________

 
 
 
kamilxw3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0B+G 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2019, 23:30   

Mam na myśli to że pancerzyk linki jest identyczny jak mojej starej ma takie same zakończenia i wszystko po kolei. Jedynie długość drutu jest inna ( krótsza o około 10cm) chodzi mi o ten fragment zaznaczony na drugim foto
Foto1: https://drive.google.com/file/d/1VH3HhKwRZj0QdsEKJRmMtykgv-FKllOD/view?usp=sharing
Foto2: https://drive.google.com/file/d/1Hm8NpS4NNMzO5iWtk-HsrBCgxBmbI93n/view?usp=sharing
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-02-2019, 05:37   

Może przez przypadek kupiłeś od Angola, mają różne numery OE :wink: .
Nie wiem jak we Wrocku ale w Czewie jest firma, która dorabia linki na wzór starej.
Skoro Twoja jest ok to wziąć na wzór i po problemie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2019, 09:19   

Linka od anglika będzie krótsza o dobre 50 cm, bo nie idzie naokoło silnika. Prędzej linka może być od starszej generacji Galanta lub od innego auta po prostu.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-02-2019, 11:14   

Wyczyść swoją linkę, nasmaruj,i powinna chodzić. Pracy przy tym nie ma,a powinno pomóc.
Potrzebna jest mała foliowa torebka. Musi być bez dziurek. Odcinasz rożek,i wkładasz tam linkę wraz z pancerzem. pancerz powinien wejść tam na głębokość ok. 3 cm. Potem zawiązujesz torebkę na pancerzu dość mocno,lub oklejasz porządną taśmą. Potem do torebki lejesz naftę,i czekasz aż się przeleje przez całą linkę. Lejesz ją aż nafta zacznie lecieć czysta. Potem wlewasz trochę oleju,i jak przeleci to robota gotowa.
Sposób zadziała jeśli: linka nie jest załamana,zgnieciona,lub pęknięta w środku 8)
_________________

 
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 02-02-2019, 11:47   

Czy linek nie powinno się smarować czymś innym niż olejem? Czymś bardziej "suchym"? Do oleju będzie lepił się syf i na dłuższą metę będzie go zaciągał do środka pancerza i w końcu znowu się może zablokować.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-02-2019, 12:07   

-Fenek-, ja jestem ze starej szkoły, i ta metoda zawsze się sprawdzała. Jeśli masz lepszy patent, to podziel się tutaj,a nie trzymaj dla siebie.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-02-2019, 12:33   

Też smarowałem olejem - zdemontowałem i rozgrzany olej wstrzyknąłem strzykawką od strony przepustnicy, podwiesiłem linkę wysoko, by ściekało w dół i potem poruszałem parę razy.
Wstępnie możesz dać WD40, rozruszać a potem dopiero olej, najlepiej ciepły, jest rzadszy.
Linka ze zdjęcia wygląda OK - ona się przecież rusza, więc skoro zaznaczony fragment jest taki długi, to z drugiej strony będzie krótszy. Jak mierzyłeś ich długość? Próbowałeś montować, czy tylko na podstawie tego ile wystaje z danej strony?
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 02-02-2019, 12:46   

jacek11 napisał/a:
-Fenek-, ja jestem ze starej szkoły, i ta metoda zawsze się sprawdzała. Jeśli masz lepszy patent, to podziel się tutaj,a nie trzymaj dla siebie.


Właśnie chodziło mi o to, żeby zamiast wlewać olej to psikać do środka jakimś "suchym" (jak to niektórzy nazywają) smarem w sprayu, teflonowym, silikonowym lub grafitowym.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-02-2019, 13:25   

-Fenek- napisał/a:
Właśnie chodziło mi o to, żeby zamiast wlewać olej to psikać do środka jakimś "suchym" (jak to niektórzy nazywają) smarem w sprayu, teflonowym, silikonowym lub grafitowym.

Tylko jak taki gęstszy smar się przedostanie przez cały pancerz :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-02-2019, 21:53   

-Fenek- napisał/a:
Właśnie chodziło mi o to, żeby zamiast wlewać olej to psikać do środka jakimś "suchym" (jak to niektórzy nazywają) smarem w sprayu, teflonowym, silikonowym lub grafitowym.

Tylko raz dałem się nabrać na smar w spraju :oops: W spraju to można sobie kupić dezodorant,albo ewentualnie farbę,chociaż ta druga też musi być bardzo rozrzedzona skoro wyleci przez tak małą dyszę.
Zdecydowana większość tego co się znajduje w spraju ze smarem, to jakiś rozcieńczalnik ( zapewne nafta). Po odparowaniu nie zostaje zbyt wiele smaru.
_________________

 
 
 
kamilxw3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0B+G 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-02-2019, 01:12   

Niestety ale w tym przypadku samo smarowanie nie pomoże. Dzisiaj zauważyłem że drut linki jest delikatnie uszkodzony około dwie-trzy nici są zerwane i haczą o pancerz. Uszkodzenie jest minimalne ale jest.

[ Dodano: 03-02-2019, 01:18 ]
Linka na zdjęciach to ta zakupiona. Próbowałem ją zamontować ale ostatecznie przepustnica była cały czas otworzona. Nie można było jej zamknąć a pedał gazu chodził może na 5mm. Dzisiaj rano podeślę zdjęcia z pod maski bo na razie potrzebuje auta i nie mogę zdemontować ją na dłuższy czas.

[ Dodano: 03-02-2019, 16:04 ]
Linka3: https://drive.google.com/file/d/1uOpETy_siWkWPwT1RiryizQbd4PX-dlQ/view?usp=sharing

Postanowiłem na razie odwalić fuszerkę i uciąłem fragmenty drutu które haczą o pancerzyk a potem zalałem klejem w żelu ( coś w stylu kropelki, tak samo mocno trzyma) a na koniec całą linkę zalałem olejem żeby lżej chodziło. Zobaczymy ile to pociągnie :mrgreen: jak znowy zacznie się coś dziać to zamiast szukać używki po prostu wyślę żeby dorobili mi na wzór tej :roll:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-02-2019, 18:09   

kamilxw3, Wysłałem Ci PW.
_________________

 
 
 
kamilxw3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0B+G 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-02-2019, 18:41   

Mam jeszcze pytanko. To możliwe że mogę mieć zamontowaną linkę gazu od Galanta 2.5 ? Bo jak tak patrzę na zdjęcia z aukcji to wygląda jak by pasowała i była odpowiedniej długości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.