Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźnik świec żarowych 2.2 G.CARTIER 51252002 9640469680
Autor Wiadomość
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-02-2019, 14:05   Przekaźnik świec żarowych 2.2 G.CARTIER 51252002 9640469680

Podczas chłodniejszych dni tej zimy pojawiły się u mnie problemy z odpalaniem.
Pierwszym podejrzanym był tradycyjnie filtr paliwa, po wymianie nie nastąpiła jednak poprawa.
Silnik 2.2 156 KM, 4HN grupy PSA
Skontrolowałem więc świece, trzy z nich wykonały padakę: jedna miała przerwę, druga 160 Ohm, trzecia 1700 Ohm, czwarta była OK, ponadto stwierdziłem brak podawania napięcia na nie, zlokalizowałem więc przekaźnik i poddałem go testom.
Postanowiłem podzielić się zgromadzonymi doświadczeniami

Przekaźnik znajduje się przy akumulatorze, po prawej stronie od niego, jest przykręcony śrubą do pasa przedniego.
Oznaczenia przekaźnika:
G.CARTIER
51 252 002
96 404 696 80
12V
produkt "znakomitego" hiszpańskiego producenta firmy Nagares

Można organoleptycznie osłuchać go czy cyka po włączeniu zapłonu oraz czy cyka ponownie przy wyłączaniu co następuje dość długo po zgaśnięciu kontrolki świec o kilka, kilkanaście sekund (w zależności od temp), jednak najlepiej odpiąć lewy kapturek ze świecy i podłączyć się multimetrem między kapturkiem a masą, powinno pojawić nam się ok 12V przy włączaniu zapłonu (przy niskich temp i zimnym silniku)
Aby go wyjąć trzeba odkręcić przekaźnik i wysunąć jasnonioebieskie zabezpieczenie jednocześnie ciągnąc lekko za przekaźnik do góry, można nie odkręcać przekaźnika i wyciągając zabezpieczenie ciągnąc jednocześnie podstawkę do dołu
U mnie za pierwszym razem stawiał opór, wszak brud w nim zaległ wiekuisty (10 lat nie ruszany) po wyjęciu przetarłem go jak i podstawkę posmarowałem po lekutku wazelinką, i teraz wychodzi leciutko)
Po wyjęciu gada, mierzymy rezystancję w żółtej podstawce na małych pinach (jest ich sześć, w dwóch rzędach po 3), pierwsze dwa od prawej (1, 2 i 6, 7) w kierunku kabiny to wyjścia na świece,
środkowy rząd na duże konektory to dwa piny zasilania, plus i minus, plus ma bezpiecznik na plusowej klemie, małe piny po lewej stronie górny (3) to zwrotny sygnał do ECU a dolny (8) to załączanie przekaźnika z ECU

Za serwisówką:
Glow plug resistance (at 20°C) Ω
Standard value: 0.7 - 1.2

http://mmc-manuals.ru/man...3E01BC00ENG.pdf
http://mmc-manuals.ru/man...3606AB00ENG.pdf


http://mmc-manuals.ru/man...3609AB00ENG.pdf


http://mmc-manuals.ru/man...3610AB00ENG.pdf

Lokalizacja przekaźnika:

Opis wyprowadzeń:
1, 2, 6, 7 świece (sprawne mają oporność ok 1 Ohm do masy, dokładnie 0,7 do 1,2 Ohm)
3 wejście załączające z ECU (11V)
4 12V
5 masa
8 wyjście zwrotne na ECU (3V)




Przekaźnik da się rozebrać, trzeba nieco pomordować zaczepy obudowy i chwytając szczypcami za konektory da się wyciągnąć płytkę
Jakość lutowania nie powala, u mnie po przelutowaniu płytki badziew ożył,
Jeżeli ktoś miałby podobny problem zwracam uwagę na to że luty są dość miękkie a elementy SMD nie są klejone do płytki, łatwo jest przez nieuwagę coś utracić, co mnie spotkało ale uzupełniłem rezystor 20 Ohm i jest git
Zdjęcie płytki:

Układ przekaźnika posiada obwód diagnostyki gdyż w obwodzie są cztery rezystory łączone równolegle w obwodach świec, niestety ich uszkodzenie nie jest sygnalizowane czymkolwiek na desce, być może po podłączeniu kompa wyrzuci jakieś błędy
_________________
4x4 ForEver
Ostatnio zmieniony przez WiValdiBB 15-01-2022, 11:32, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 05-02-2019, 18:08   

Dodam tylko, że w int.diagn. Lexia jest procedura testująca ten układ. Kasuje się ew. błędy, uruchamia procedurę (przekaźnik słyszalnie klapie) i po tym znowu kontrola błędów.

PS. Ten przekaźnik występuje także (b.rzadko) w odmianie półprzewodnikowej (MOSFET) wówczas klapania się nie uświadczy.



Widziałem. No ale to mogła być inwencja własna.
Myślę, że są zamienne - mają takie samo oznaczenie (9640469680).
Ostatnio zmieniony przez Moody 05-02-2019, 18:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-02-2019, 18:16   

Moody napisał/a:
Dodam tylko, że w int.diagn. Lexia jest procedura testująca ten układ. Kasuje się ew. błędy, uruchamia procedurę (przekaźnik słyszalnie klapie) i po tym znowu kontrola błędów.

PS. Ten przekaźnik występuje także (b.rzadko) w odmianie półprzewodnikowej (MOSFET) wówczas klapania się nie uświadczy.
Wiadomo tranzystory nie klapią, to te moduły z aluminiową obudową radiatorem, gdzieś widziałem odnośnie jakichś innych Francuzów, nie wiem czy występowały kiedykolwiek w Outlanderach, mam jeszcze przekażniki równiż 8 pinowe od C4 chyba o oznaczeniu
51 252 004
96 636 963 80
Czy ktoś się orientuje czym one się różnią, czy są współzamienne?
_________________
4x4 ForEver
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-02-2019, 22:01   

w 2.0 DID nie ma takiego przekaznika :P
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-02-2019, 22:11   

jest tylko tylko troche inny . w duzej skrzynce i nie klapie :mrgreen:
_________________

 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-02-2019, 22:36   

kajos napisał/a:
w 2.0 DID nie ma takiego przekaznika :P
opisałem w tytule że 2.2
równiez na pocżątku opisu podałem typ silnika

[ Dodano: 05-02-2019, 22:37 ]
lexus napisał/a:
jest tylko tylko troche inny . w duzej skrzynce i nie klapie :mrgreen:
2.0 to insza inszość, opis dotyczy 2.2 4HN PSA
_________________
4x4 ForEver
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-02-2019, 23:00   

WiValdiBB napisał/a:
kajos napisał/a:
w 2.0 DID nie ma takiego przekaznika :P
opisałem w tytule że 2.2
równiez na pocżątku opisu podałem typ silnika

[ Dodano: 05-02-2019, 22:37 ]
lexus napisał/a:
jest tylko tylko troche inny . w duzej skrzynce i nie klapie :mrgreen:
2.0 to insza inszość, opis dotyczy 2.2 4HN PSA


tak czytalem
podalem tylko informacje ze w 2.0DID nie ma tam tego przekaznika
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-02-2019, 08:17   

kajos napisał/a:
WiValdiBB napisał/a:
kajos napisał/a:
w 2.0 DID nie ma takiego przekaznika :P
opisałem w tytule że 2.2
równiez na pocżątku opisu podałem typ silnika

[ Dodano: 05-02-2019, 22:37 ]
lexus napisał/a:
jest tylko tylko troche inny . w duzej skrzynce i nie klapie :mrgreen:
2.0 to insza inszość, opis dotyczy 2.2 4HN PSA


tak czytalem
podalem tylko informacje ze w 2.0DID nie ma tam tego przekaznika

to zrób posta o 2.0 wymieniales swiece ostatnio, opisz, przyda sie innym
_________________
4x4 ForEver
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.