[3.5V6 GDI] Sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-02-2018, 15:31 [3.5V6 GDI] Sonda lambda
|
|
|
Witam mam pytanie odnośnie sondy lambda, ile ma być w tym modelu zamontowanych dwie czy jedna ? Jest to rocznik 2001 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-02-2018, 16:01
|
|
|
Automat powinien mieć dwie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-02-2018, 16:14
|
|
|
No ja widzę tylko jedna sondę ta przed katalizatorem ( regulacyjna ) już taki kupiłem i nie wiem ładnie czy było coś tu z tą drugą kombinowane dlatego szukam pomocy ile ma być |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-02-2018, 16:31
|
|
|
Przejrzałem jeszcze raz manuala i znalazłem taki schemat, z którego wynika, że automat ma jedną.
Podaj mi vin auta na PW to sprawdzę jeszcze w ASA.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-02-2018, 16:33
|
|
|
JMBLYV75W1J002213 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-02-2018, 16:42
|
|
|
Wg vinu wychodzi, że masz tylko jedną o nr. OE MD369610.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-02-2018, 16:46
|
|
|
To muszę szukać innej przyczyny wysokiego spalania , zrobiłem remont generalny silnika wał korbowy, uszczelki, walki no wszytko nowe założone porucz obudowy silnika i spala mi 29 lit na 100 km i szukam co jest nie tak |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-02-2018, 16:53
|
|
|
Może wtryski leją .
Check się nie pali, może ta sonda szwankuje.
Najlepiej skontaktuj się z moderatorem pajero Zbyszkiem z forum. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-02-2018, 17:02
|
|
|
Podejrzewam też że sonda bo nie świeci check i śmierdzi benzyna z wydechu i ja cisnę go to po 4000 obrotów dusi i szarpie , chyba dobrze wnioskuję tez że to sonda lambda?
[ Dodano: 14-02-2019, 11:39 ]
Bizi78, cześć rozmawialiśmy na temat szarpania Pajero przez obrotach powyżej 4000 , okazało się że to była drobnostka mały poziom oleju w skrzyni. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 14-02-2019, 16:54
|
|
|
Jedlak27 napisał/a: | To muszę szukać innej przyczyny wysokiego spalania (...) Podejrzewam też że sonda bo nie świeci check i śmierdzi benzyna z wydechu i ja cisnę go to po 4000 obrotów dusi i szarpie , chyba dobrze wnioskuję tez że to sonda lambda? |
Jakie napięcie generuje sonda i jak przebiega sinusoida? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-02-2019, 18:57
|
|
|
Sonda oryginał i nowa, ale dalej go tak dusiło, pojechałem do mechanika i po odpowiedzeniu mu co się dzieje powiedział dolej oleju do skrzyni biegów i tak zrobiłem i jak ręką podjęło przestało dusić i obroty wchodzą do końca 7 tys |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 14-02-2019, 19:24
|
|
|
Czyli rozumiemy, że po dolaniu oleju do skrzyni przestał palić 29 litrów na 100 km i już nie śmierdzi benzyną z wydechu... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-02-2019, 19:55
|
|
|
Trochę to naciągane że skrzynia stawiająca opór mogła by powodować nieprzepalanie paliwa. Wyższe spalanie mogło by być ale nie problem z nieprzepalaniem. |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-02-2019, 20:14
|
|
|
Piszę to co się działo, że nie mógł osiągnąć 4000 tys obrotów bo go dusiło jakieś SC kontroli checki włączały , a teraz po dolaniu oleju w skrzyni biegów wszystko działa w porządku.
[ Dodano: 14-02-2019, 20:19 ]
Nowa sonda lambda, przepływomierz, remont generalny silnika nowy wał korbowy , tylko stara obudowa silnika została a reszta nówka i dalej go dusiło,11 tys na remont wydałem bo sam robiłem i w końcu po dolaniu oleju dział jak ma działać
[ Dodano: 14-02-2019, 20:25 ]
Ja dopisałem w poście że w końcu doszedłem o szarpaniu przy 4000 tys obrotów , bo spalanie już mam normalnie i nie śmierdzi mi paliwem, było to jedna cewka i dwa wtryskiwacze wadliwe, zamawiane na aliexpresie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-02-2019, 22:57
|
|
|
Lejące wtryski i niesprawna cewka to co innego, mogły jak najbardziej powodować problem z niedopalaniem paliwa. Sonda możliwe że była OK. Wielu mechaników na sondę zwala wszelkie problemy a najczęściej to ona sygnalizuje różne niesprawności które mechanicy - wymieniacze części nie potrafią rozszyfrować. |
|
|
|
 |
|