 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E39A]wymiana silnika na wiekszy, mozliwe?? |
Autor |
Wiadomość |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2007, 19:28 [E39A]wymiana silnika na wiekszy, mozliwe??
|
|
|
...chcailbym sie dowiedziec czy mozna do mojego galanta - dane auta podane obok,
wsadzic wiekszy silnik
np:
3.0 V6 24V GDI
2,5 V6 24V 6g73
3,0 V6 24V DOHC
dodam ze sa one na allegro wystawione i zastanawia mnie czy pasowały by domnie
ten pierwszy silnik co wymienilem i trzeci niewiem czy nie jest taki sam bo fotki z innej perspektywy sa
jesli cos ktos wie , prosze napisac cos na ten temat bede wdzieczny. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 13:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2007, 11:01
|
|
|
Cze. Wymiana silnika to niby prosta sprawa, ale tylko wtedy gdy wszystkie punkty styku z konstrukcją auta oraz skrzynia są zunifikowane. Podejrzewam, że skoro masz 4WD to masz też inną niż przeciętna skrzynię.
Wymiana silnika to niby najlepszy tuning, ale pamiętaj że V6 jest mocniejsze ale i dużo cięższe. Masz rzekłbym zestaw "rajdowy" tzn lekki silnik R4 2,0 +4WD . To daje niezłe rozłożenie mas na osie i wogóle nie przesadnie wysoką masę. Mogę Ci napisać co ja bym zrobił: zaprowadziłbym auto do jakiegoś Chojnackiego, czy też innego fachowego tunera-kierowce rajdowego. W takim warsztacie zbadają Ci silnik z każdej strony, auto wtoczą na hamownię (renomowany zakład tuningowy ma swoją!) i sprawdzą co jest do zrobienia przy krzywych mocy i momentu obr. Jeśli silnik nie jest mocno zużyty wykonają remont z tzw. modyfikacją GT. Wyważanie wału, wymiana tłoków na lżejsze, wymiana wałka rozrządu na "ostrzejszy". Potem poleciłbym wymienić chip sterujący zapłonem i paliwem ma "szybszy", a jeśli fundusze by pozwoliły dopasowanie elementów ukł. wydechowego.
Zabawa jest kosztowna ale widziałem Toyote Corollę RWD po takich modyfikacjach i jest to zupełnie inne auto. Motor wkręca się szybko i precyzyjnie na obroty. Moment jest wyższy i zapodawany przy niższych obrotach. Mimo że właściciel nie mógł się oprzeć korzystaniu z wyższych zakresów obr. to spalanie ma niższe (symbolicznie ale jest! ) Zapewniam, że nie dociążając auta, po takim tuningu wiele mocniejszych aut zostawisz w tyle, a to ze względu na łatwość wkręcania się silnika i dostępność wysokiej wydajności przy niższych niż typowo obrotach.
Jest to moim zdaniem najbardziej trafna droga do osiągów. Być może Twoja okaże się zupełnie inna ale pamiętaj że nie istnieją cuda typu"stożek" i "wymiana kata na strumienice" czy też wymiana tłumika końcowego na"przelotową puchę". Zazwyczaj zamula to samochód a nie pordkęca. Nie daj się nabrać na jakieś magnetyzery i inne g... Tuning który daje efekty jest drogi i nie tak prosty jak twierdzą "podwórkowi tunerzy"
Osobiście stosuję najtańszy tuning na świecie Tj odciążenie auta. Później usztywnienie zawieszenia (podstawa to wymiana amorów na twardsze renomowanego producenta!) A przede wszystkim dobór DOBRYCH OPON! Prócz marki i modelu istotne są jakość i rozmiar felg oraz gum
Powodzenia i pozdrawy |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-05-2007, 12:09
|
|
|
The only way is SWAP..... ale 4g63T tylko i wyłącznie - żadnej Vki nie zepniesz ze skrzynią jaką masz.....chyba że megarzeźbą z której druty będą wystawały na kilometr.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2007, 18:49
|
|
|
... tak myslalem ze skrzuni to raczewj niedopasuje... moze na turbo wymienic chciaz, ma cos kolo 230 KM NIBY moze ktos cos wie na ten temat |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-05-2007, 19:43
|
|
|
Swap prosty jak wyszczanie dziury w śniegu - mocowania pasują, skrzynia pasuje, wymieniasz silnik, ECU, wiązkę, przepływomierz, orurowanie i chłodnicę powietrza, jak nie masz to dokładasz chłodnicę oleju i cieszysz się z >200 km |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2007, 20:05
|
|
|
... niewie ktos gdzie mogłbym dorwac silnik ten z turbo ?? na allegro niemoge jakos znalesc , nigdzie indziej zabardzo tez... |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2007, 22:30
|
|
|
Już i tak za duży miałem post żeby pisać swoje zdanie o SWAP-ie.Jest to wyjście ale pamiętaj że każdy element mostu, półoś napędowa, na skrzyni ończąc została wykonana do GTI a nie do turbo(no chyba że rozrzutnie Mitsu Motors dało napedy od Gala turbo.. ).
SWAP tak! ale na jednostkę zbliżona momentem mocą i oczyw. konstrukcyjnie. Nie da rady przełożyć na glebę 500KM za pomocą kół od rowera... Jesli możesz mieć silnik mocniejszy np o 20% to niech tam. Zmieniasz jednostki i szlus. Ale jak dorzucasz 50% czy 100% wiekszą stadnine to masz domino z przeciązonych lub zmęczonych elementów, nawet typu tarcze ham....
Masz 4WD i R4 2,0 litra. Akumulator do bagaznika, zapodaj maskę i błotniki przód z włókien szklanych i jest GIT.
2 Pytania:
Czy potrzebujesz wnętrza, tj kanap foteli i popielniczek? Zejście z masy sprawia że masz na jakiś czas zabawę z "mocniejszym" autem
Czy potrzebujesz sztywności nadwozia? Auto które jest obspawane tam gdzie wszystkie mają zgrzewy nie rozkraczy się po skoku przez przejazd kolejowy czy hopę na polnej drodze. Obspawywanki to także metoda na bezpieczeństwo!!!
Evo wygrywa zawsze i wszędzie.. nie ze względu na przepastnie wielka moc silnika... |
|
|
|
 |
kscman [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2007, 13:16
|
|
|
a tak walne głupim pytaniem pewnie dla was,
odlżenie koła zamachowego w Galantciku cos da? bo mówią mi osoby ze sie bedzie lepiej wkrecac na obroty, tylko pod góre słabsze bedzie, prawda to ? |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 11:27
|
|
|
Tak jak napisałeś. lekkie koło oznacza obniżenie potencjału silnika. Moment obrotowy który rządzi osiągami motoru będzie niski więc czy bedą to wyższe czy niższe obroty, będą niejako "puste" Będzie silnikowi b. ciężko za pomocą samej, nawet b. dużej, ilości eksplozji w cylindrach dźwigać auto. Nie tylko pod górkę. Polecam wymianę wałka rozrządu, z wymiana zaworów, a podczas strojenia, dobranie dedykowanego pełnego układu wydechowego. Zadnych "STOŻKÓW"!! czy magnetyzerów!!! Te badziewia zamulaja silniki seryjnych aut! PZDR |
|
|
|
 |
kscman [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 20:03
|
|
|
nie no o Stożkach i magnetyzerach to wiem,
ukl. wydechowy tez zmieniony,
tylko poprostu CHCe Zwiekszyc jakos MOC tego Auto, bez przekładki silnika, mam na to ok 1500zł, co mozna dokladnie zrobic??
w silniku narazie sa tylko zmienione wałki własnie, i tyle , troche przez to bardziej autem trzęsie przy niskich obrotach ale kij akurat z tym,
Poprostu nie chciałbym zmieniac auta bo dobrze go znam, a chcialbym duzo szybciej jezdzic,
ps. wiem tez biore pod uwage wyjecie wszystkiego z wnetrza , ale narazie cos trzeba poszperac,
z góry dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-05-2007, 20:52
|
|
|
Dokładając drugie tyle - remont silnika i doprowadzenie do stanu jak wyjechał z fabryki...... zdziwiłbyś się ile koni uciekło w pole...... Przy okazji wydając właśnie te 1500 zł można pokusić się o drobny tuning: spasować głowicę z kolektorami, wygładzić nierówności odlewów, wywalić wałki balansowe |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kscman [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 20:56
|
|
|
Ale Wlasnie poprzedni wlasciciel, troche poszperał i W Wakacje na Hamowni wyszlo 150koni, wiec Auto wrocilo Do swojej wyjsciowej mocy , i Naserio jest BArdzo dobre i mocne, ale poprostu zamiast zmieniac Auto na PRelude czy inne lekkie Auto chce cos z moim zrobic,
Wiem ze glowica polerowana bylo i te bajery z nią, Dokladnie to sie nie znam muialby sie poprzedni wlasciciel WYpowiedziec,
SEBA_DOMINIKA
Ale NApewno wezme twoje propozycje pod uwage DZieki |
|
|
|
 |
Seba_Dominika [Usunięty]
|
Wysłany: 22-05-2007, 23:28
|
|
|
w tym aucie są wałki przerobione tak aby otwierały zawór o mm więcej,była też zrobiona głowica na igłe ale przeskoczył pasek i ją skasował,jest teraz zwykła.Jak auto kupiłem miał 121Km a jak sprzedawałem 146KM mierzone na tej samej hamowni.była założona zwykła zwężka od gazu i ją zastąpiłem blosem.
Jak usunąć wałki balansowe???? |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-05-2007, 23:49
|
|
|
Tutaj znajdziesz odpowiedź |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
|
|