Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Kompletny zanik hamulców po 10 kilometrach
Autor Wiadomość
Raoul Duke 
Nowy Forumowicz
Kanjo

Auto: 2002 Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 18-02-2019, 04:18   [Cari 1.6] Kompletny zanik hamulców po 10 kilometrach

Witam jako nowy użytkownik.
Kupiłem swoją Cari tydzien temu. Jestem bardzo zadowolony. Carisma prowadzi się świetnie, silnik pracuje równo, jest wygodna i oszczędna (mam gaz).

Jednak dziś w trakcie kursu (Cari pracuje na siebie na przewozie osób) jadąc dłuższą trasę za miasto po ekspresowce, na dohamowaniu przed zakrętem poczułem luz w hamulcu. Pedał wpadł trochę głębiej niz zwykle. Po 2-3 kilometrach ostrożnej jazdy (sytuacja delikatnie zaczynała się pogaraszac) wysadzilem pasażerów i pokrecilem się po okolicy sprawdzając co dzieje sie dalej. Było jednak coraz gorzej.
Była noc wiec wróciłem ostroznie do domu hamujac silnikiem i recznym który też w tym samochodzie akurat jest słaby.
Dodam że wieczór wczesniej kiedy jeździłem pierwszy raz zdarzyło mi sie bardziej przetestować ABS na późnych czerwonych światłach ze 3 razy, lecz przez cala noc było wszystko w porzadku. Dziś zrobiłem jeszcze około 80km zanim pojawily się problemy.
Dopiero rano będę mógł cos zrobić (odpowietrzyc układ, wymienić płyn) jednak licze na wskazówki mimo to. Czy wygląda to na awarie pompy? Stało się to dość nagle. Nie miałem wcześniej problemów z hamulcami. Jedynie pierwsze 100km trochę szarpaly, ale to pewnie przez to że samochód stal kilka miesiecy w komisie. Kiedy tarcze i klocki sie dotarły, wszystko było OK.

Dodam jeszcze ze hamulców nie ma WCALE. Pedał wpada w podłogę. Kiedy hamuje pulsacyjnie, delikatnie łapią, ale bardzo daleko im od poruszania się po ulicy (5% tego co normalnie).

Proszę o pomocne diagnozy bo przyznaje ze średni ze mnie mechanik, a samochód wzięty na pożyczkę i musi pracować na siebie, wiec czas to pieniadz. (Od reki nie dostanę tez raczej terminu u swojego mechanika na dziś a do przypadkowych naciągaczy nie chce jechać od tak po diagnozę). Wiem jednak ze nie ma to jak forum i prawdziwi maniacy ;) . Znam te moc z forum CRXa i liczę na waszą pomoc.

EDIT: Dodam ze na wyłączonym silniku, kiedy "pompuje" pedal hamulca, po jednym/dwóch naciśnięciach, wraca "opór". Zgaduje ze to wyklucza pojawienie się jakiejś nieszczelności w układzie?
_________________
JDM Love

Honda CRX ED9
Mitsubishi Carisma 1.6 benzyna/gaz
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2019, 05:33   

Zacznij od sprawdzenia ilości płynu w zbiorniczku.
Jeśli będzie mało to trzeba szukać nieszczelności.
Ogólnie trzeba cały układ przejrzeć na podnośniku: pompę, zaciski, przewody sztywne i elastyczne.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-02-2019, 08:06   

Jednak wygląda to na jakąś nieszczelność, może pękł któryś przewód. W takiej sytuacji po pulsacyjnym naciskaniu hamulca może delikatnie hamować na resztę kół jak i na zgaszonym silniku, kiedy nie ma wspomagania hamulców, podczas wciskania hamulca może pojawić się większy opór.
 
 
Raoul Duke 
Nowy Forumowicz
Kanjo

Auto: 2002 Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2019, 14:33   

Trafiłeś. Cieknacy przewód hamulcowy. Będzie wymiana wszystkich bo sa w srednim stanie. Zostaną jedyne te idące przez komorę silnika. Te ciągnące sie pod samochodem będą out. Paliwowe tez nie sa w najlepszej kondycji, ale jeszcze podciągną jakis czas.

Teraz pytanie. Na jaka kwotę celujecie robote z wymianą i "zrobieniem" przewodów przez mechanika? Zobaczymy jak sie to pokryje z tym co powiedział mój.
_________________
JDM Love

Honda CRX ED9
Mitsubishi Carisma 1.6 benzyna/gaz
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-02-2019, 15:32   

Nie będę oceniał bo u siebie robił bym sam :) więc kosztem był by zakup przewodu miedzianego z metra oraz sprzętu do zarabiania i odpowiednich złączek. Myślę że za praskę i za części powinno wyjść maksymalnie około 150zł.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2019, 15:55   

Ja za 3 elastyczne i wszystkie miedziane pod autem + dot4 płaciłem 400zł, 3 lub 4 lata temu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.