[CA5A 1.8] zacisk hamulcowy! przedni prawy |
Autor |
Wiadomość |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2007, 21:28 [CA5A 1.8] zacisk hamulcowy! przedni prawy
|
|
|
w Colcie GTi CAO grzeje sie tarcza chamulcowa, przednia prawa,
smarowalem czyscilem - niestety te szczeki jakos wogole krzywo chodza
kolo nie da sie swobodnie obracac , ma opor,
ten zacisk jest dokrecony dwoma srubami na klucz 17
potem sa jeszcze dwie sruby tagrze na klucz 17 ktore odpowiadaja za ruszanie sie tych zaciskow (wnie wklada sie klocki) te sroby maja troche zerwany gwint (tak samo w zacisku jest naruszony gwint, ktos za mocno dokrecal)
gdy przejade przez miasto cala tardza jest rozgrzana (zalatuje troche na fioletowo) i bardzo parzy, felga aluminiowa jest ciepla
musze wiedziec gdzie moge kupiuc tanio i dobre ,jak najszybciej
ile wogole takie zaciski kosztuja
prosze was o pomoc
[ Dodano: 18-05-2007, 21:32 ]
potrzebuje tych 2 srub z gwintem i prowadnica na ktorych sa takie male czarne gumki
2 srub mocujacych ten caly zacisk
potrzebuje zacisku zewnetrznego i wewnetrznego (to wogule nazywaja sie chyba szczeki hamulcowe)
[ Dodano: 18-05-2007, 21:34 ]
czy te wszystkie rzeczy ktore wymienilem sa sprzedawane razem? jako zaciski hamulcowe, czy sruby kupoje sie oddzielnie? |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 01:16, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2007, 21:47
|
|
|
najpierw zmien w tytule na : "HAMULCOWY"
rozumiem że błędy to ludzka rzecz .... eh... |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2007, 22:53
|
|
|
nawiazujac do naszej rozmowy na gg:
te miejsca dobrze opilowac pilnikiem
wtedy klocki lepiej "chodza" |
_________________
 |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2007, 23:28
|
|
|
mam juz nowy zacisk
dziala juz wszystko wlasciwie ok
tylko ten nowy zacisk (prawy hamulec pezedni) hamuje troche slabiej
uklad zostal odpowietrzony, zalany nowy plyn
czy to mozliwe ze ten caly zacisk jeszcze sie wyrobi czuc lekko ze lewe kolo lepiej hamuje
wogole podczas jazdy gdy nacisne za pierwszym razem hamulec to czuc ze jest miekki i slabiej hamuje niz za drugim razem gdy juz lepiej hamuje i jest twardszy
mysle ze ten zacisk jest juz jakis czas nieuzywany i tloczek w nim i prowadniczki chodza ciezej ale po jakims czasie sie wyrobia
czy przed zalozeniem nowego zacisku ktory juz jakis czas nie hamowal trzeba go wpierw troche przesmarowac tak samo tloczek jak i prowadniczki
prosze aby ktos cos napisal na ten temat
teraz jest sucho i nie ma to wielkiego znaczenia ale gdy bedzie mokro to gdy jedno kolo bedzie slabiej hamowac moze byc nieciekawie |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 20-05-2007, 04:31
|
|
|
watpie ze sie wyrobia a chyba nawet beda dzialaly gorzej, szkoda ze sie nie zaopatrzyles przed montazem jak miales go w reku, w zestaw naprawczy(komplet gumek) wymieniasz, smarujesz odpowiednim smarem(wysokotemperaturowym do zaciskow) i.... wtedy pewnie prawy by ci hamowal lepiej niz lewy, wiec z lewym robisz to samo,
u mnie pomogla tak regeneracja, wczesniej w prawym kole nie bylo klocka a w lewym prawie nowy |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 09:21
|
|
|
wiec musze kupic zestaw naprawczy i przesmarowac to wszystko i powinno byc ok?
z tego co wiem to zestaw naprawczy kosztuje ok 17zł wiec nie bedzie bulu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-05-2007, 18:00
|
|
|
ŁukaszGTi napisał/a: | wiec musze kupic zestaw naprawczy i przesmarowac to wszystko i powinno byc ok? | Tak jest. Według wskazań Matejko |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 20-05-2007, 18:55
|
|
|
zrob oba, odpowietrz, popros jeszcze w sklepie o smar wysokotemperaturowy w gumke na tloczek i w prowadnice, wszystko dokladnie oczysc nasmaruj zmien plyn i powinno byc cut mjut |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
wpie0
Forumowicz
Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: internet
|
Wysłany: 28-04-2011, 13:37 Zacisk hamulcowy gumowa osłona (przeciwpyłowa ) tłoczka
|
|
|
Czy da się wymienić gumową osłonę (przeciwpyłową ) tłoczka bez jego wyciągania , jeżeli tak to w jaki sposób ?
Chodzi dokładnie o prawy zacisk przedni. |
|
|
|
 |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 28-04-2011, 13:58
|
|
|
Ale Kotleta Kolego odgrzewasz hehe no ale moze Ci pomogą
pozdr
bw |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-04-2011, 14:44
|
|
|
Jeżeli dobrze rozumiem to co widze na rysunku, to bez wyciągania cylinderka nie da rady wymienić osłony przeciwpyłowej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 28-04-2011, 15:15
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jeżeli dobrze rozumiem to co widze na rysunku, to bez wyciągania cylinderka nie da rady wymienić osłony przeciwpyłowej. |
Tylną myślę, że jak by się uparł to da radę wymienić (tylko po co jak bardzo łatwo się ją wyciąga i montuje nową po wykręceniu tłoczka), przednia nie ma szans... |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-04-2011, 15:17
|
|
|
robertdg napisał/a: | to bez wyciągania cylinderka nie da rady wymienić osłony przeciwpyłowej |
mogę tylko powiedzieć, że mi się udało
z cylinderka zejdzie bez problemu - wystarczy rozciągnąć
a w zacisku jest drucik - trzeba go wyjąć
montaż w odwrotnej kolejności |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 28-04-2011, 15:19
|
|
|
Krzyżak napisał/a: | a w zacisku jest drucik - trzeba go wyjąć |
W przednim w lancerze CB0 i colcie CAO nie ma drucika - guma musi wskoczyć w rowek w zacisku (a jest z tym strasznie dużo roboty).
Gumy w przednich zaciskach wymienia się dokładnie tak samo jak na tym filmiku (z mazdy MX5)
http://www.youtube.com/watch?v=QXcClOfFmlg |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-04-2011, 15:28
|
|
|
i nie wyskoczy przy mocnym wyjściu tłoczka? - ciekawe...
widać musi się tam nieźle trzymać
mogę tylko napisać, że i przy druciku jest sporo roboty, żeby ładnie harmonijka tej gumy wyglądała |
|
|
|
 |
|