Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w skrzyni (manualnej)
Autor Wiadomość
Grzegorz42 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan '09 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 72
Skąd: Slubice
Wysłany: 01-11-2018, 21:04   

Podkładka pod korek skrzyni biegów: 1200A277 - gwint M18x1,5 - klucz 27 - 2 szt.
_________________

 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 02-11-2018, 19:12   

Zostało mi w sumie wybranie oleju, niestety polecany Shell jest nieosiągalny w małych opakowaniach, trochę poszukałem różnych i teraz nie mogę się zdecydować pewnie ze względu na małą wiedzę o tych wszystkich normach, więc jak ktoś jest w stanie coś polecić to z góry dziękuję :)
Znalazłem takie produkty firm, które wydają mi się ok:
Zgodne z normą SAE 75W-80:

•Motul Motylgear 75W-80
Specyfikacje: API GL-4/GL-5
Dodatkowo: MIL-L-2105D

•Liqui Moly Getriebeöl (GL5) 75W-80 PSA B71 2330
Specyfikacje: API GL5, MIL-L 2105 C

•LM Hochleistungs Getrieboil GL 3+ SAE 75W-80
Specyfikacje: API GL3+
Dodatkowo: DAF, Eaton Extended Drain (300.000km), IVECO, MAN 341 Typ E3, MAN 341 Typ Z3, Renault Trucks, Volvo 97305, ZF TE-ML 02D, ZF TE-ML 08

•Penrite TRANS GEAR 75W-80
Specyfikacje: API GL4 PLUS, ZF TE-ML 02D, MB 235.10

•"Forumowy" Rock Oil MTF 75W80
Specyfikacje: API GL-4+

•(Do silników mnie nie przekonuje) Castrol SYNTRANS V FE 75W-80
Specyfikacje: API GL-4+
Dodatkowo

Czasami z tego co czytam w opisach i dobierajek olei, to producenci piszą, że można stosować 75w-90 do zalecanego 75w-80(chociaż w instrukcji jest 75W-80...), więc wyskoczyło mi między innymi:

•Valvoline SynPower™ Full Synthetic Gear Oil
Specyfikacje: API MT-1, GL-5, GL-4, MIL-PRF-2105E, Mack GO-J

•Penrite PRO GEAR 75W-90
Specyfikacje: API GL-5/MT-1, ZF TE-ML-01/02/05/07/08, MIL -L-2105D, BTR 5M-31, Volvo 1273.10, MB 235.5/235.6, Mack GO-J, MAN 342N, ML (M1,M2)

Również chciałbym się dowiedzieć, czy skrzynie w naszych lancerach mogą korzystać z olei spełniającychh GL5? Z tego co wyczytałem, to wpływają niekorzystanie na metale kolorowe (głównie mogą sprawiać problemy z synchronizatorami).
 
 
sharky 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 103
Skąd: Kalisz
Wysłany: 02-11-2018, 22:20   

Instrukcja zaleca Dia Queen NEW MULTI GEAR OIL API GL-3, SAE 75W-80. Czy można wlewać oleje z oznaczeniem GL-4 lub GL-5?
_________________
Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r.
 
 
jacek63 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 53
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-11-2018, 08:03   

Do 1.5 wlałem MOTYLGEAR 75W-80. Wg specyfikacji jest to GL4/5. Przejechałem już ponad 25k km i nie mam problemów więc chyba można lać GL4/5.
 
 
zuqu 
Nowy Forumowicz

Auto: szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2018, 10:06   

Dzisiaj wymieniłem olej na MOTUL MOTYLGEAR 75W80,
Mitsubishi 1.8 - 2,5l jak nic wchodzi.
Wymieniony z nadzieją że rozwiąże problem "trójki" która czasami nie chce wejść.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-11-2018, 23:57   

Jest jeszcze Total gear 8 albo nawet 9 75w80. Ja taki mam w galancie:)
Można i Elfa
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
michok 
Forumowicz


Auto: 1.8 Sedan + pakiet
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 69
Skąd: kr
Wysłany: 12-02-2019, 19:13   

zuqu napisał/a:
Dzisiaj wymieniłem olej na MOTUL MOTYLGEAR 75W80,
Mitsubishi 1.8 - 2,5l jak nic wchodzi.
Wymieniony z nadzieją że rozwiąże problem "trójki" która czasami nie chce wejść.


pomogło?
 
 
miko_ok 
Forumowicz

Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 36
Skąd: Skawina
Wysłany: 02-03-2019, 10:41   

U mnie wymiana oleju po 99 kkm na polecany przez serwis Mitsu - Tutela 75W-85 GL4.
Nie odczuwam różnicy bo wciąż mam problemy z wrzucaniem biegów...
Jedynie barwa oleju była diametralnie różna po spuszczeniu ze skrzyni od tego, którym zalano skrzynie :)
_________________
Były użytkownik fordów.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 04-03-2019, 13:32   

miko_ok napisał/a:
75W-85


serwis zaleca olej w innej specyfikacji niż producent samochodu ?
_________________

 
 
 
miko_ok 
Forumowicz

Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 36
Skąd: Skawina
Wysłany: 04-03-2019, 20:39   

Uwex napisał/a:
miko_ok napisał/a:
75W-85


serwis zaleca olej w innej specyfikacji niż producent samochodu ?

To raczej nie do mnie pytanie :)
Natomiast nie sprowadzają oryginalnego oleju bo jest zbyt drogi i niewiele osób kupowałoby go.
Koszt beczki oleju (20 litrów) to kwota 1200 pln + VAT. To info od sprzedawcy.
_________________
Były użytkownik fordów.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-03-2019, 21:14   

Olej nie naprawi zużytego łożyska czy synchro. Można odczuć poprawę.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
MichalRBB 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 85
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-03-2019, 21:23   

U mnie w dziwnych okolicznościach skrzynia zaczęła chodzić dużo lżej zaraz jak wyjechałem z warsztatu po przeczyszczeniu przepustnicy. Inaczej działają obroty silnika, więc może to jest na rzeczy. Teraz silnik chodzi lżej na obrotach i o dziwo skrzynia, która była toporna :)
 
 
 
miko_ok 
Forumowicz

Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 36
Skąd: Skawina
Wysłany: 04-03-2019, 21:39   

MichalRBB napisał/a:
U mnie w dziwnych okolicznościach skrzynia zaczęła chodzić dużo lżej zaraz jak wyjechałem z warsztatu po przeczyszczeniu przepustnicy. Inaczej działają obroty silnika, więc może to jest na rzeczy. Teraz silnik chodzi lżej na obrotach i o dziwo skrzynia, która była toporna :)

W moim lancerku nie mam problemów z falującymi obrotami więc wogóle nie brałem pod uwagę przepustnicy i jej czyszczenia.
Póki co wybrałem najtańszą metodę poprawy ciężko wchodzących biegów, czyli wymiany oleju w skrzyni. Ponadto wg zaleceń serwisowych przy 100 kkm należy wymienić olej w manualnej skrzyni biegów :)
Temat jest rozwojowy :D
_________________
Były użytkownik fordów.
 
 
MichalRBB 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 85
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-03-2019, 22:40   

Ja w swojej skrzyni wymieniłem olej na początku stycznia i do piątku nie odczuwałem różnicy, aż wyjechałem z warsztatu po wyczyszczeniu przepustnicy. Mało ze sobą powiązane rzeczy, ale może coś było na rzeczy, moim zdaniem obroty, które teraz inaczej pracują. U mnie obroty spadały tylko przy odpalaniu, co wskazywało na syf w przepustnicy i nie miałem problemu też z falującymi obrotami.
 
 
 
Nephus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Intense 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-04-2019, 22:36   

Mi wlali Motula i zauważyłem że teraz skrzynia płynniej i lepiej działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.