Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w diagnozie
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-07-2017, 07:03   

Jeśli wstawisz zaślepkę w miejscu przykręcenia EGR do głowicy to żadnego błędu nie będzie. Przez nieszczelny EGR z powodu zabrudzenia silnik może podciągać spaliny wtedy kiedy nie powinien i może wtedy pojawić się nierówna praca silnika. Wyjęcie EGR to kilka minut, odkręcenie dwóch śrub mocujących i zdjęcie wężyka od podciśnienia, więc warto jeszcze to sprawdzić.
 
 
damo1901 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 64
Skąd: Pajęczno/Częstochowa
Wysłany: 21-07-2017, 11:07   

u mnie szarpanie ustało po zmianie przewodów na oryginalne z 1996 :shock: czyżby już nie robili dobrych przewodów :?: dzisiejsza droga do pracy była bardzo przyjemna i zobaczymy czy to jednorazowy przypadek, czy faktycznie winne były przewody.

Zaznaczam że zdążyłem wymienić już cały układ zapłonowy i nic nie pomogło.

EDIT: dodam jeszcze że check zgasł i się nie pojawił a wcześniej był/nie był co 5-10km (u mnie był błąd 41 czyli wtryski)

EDIT 2: niestety szarpanie wróciło, check znów świeci więc szukam dalej przyczyny
_________________
03254/KMM
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-08-2017, 07:28   

Błąd wtryskiwaczy benzynowych przy LPG może pojawiać się z powodu ich złej emulsji w sterowniki gazowym, nie ma on jednak żadnego negatywnego wpływu na pracę silnika.
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 13-08-2017, 20:14   

Cóż Panowie co myślicie o egr? Może to jest przyczyną. Może jutro uda mi się coś z tym zrobić. Błędów dalej nic nie pokazuje. Niby wszystko ok
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-08-2017, 21:08   

Zaślep go na próbę, to góra z 30 min roboty. Na podstawie jego uszczelki wycinasz zaślepkę z jakiejś blachy aluminiowej i wstawiasz zamiast uszczelki.
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 15-08-2017, 01:11   

U mnie też cały nowy układ zapłonowy a przewody nowe ngk. Egr wyczyszczony i zaślepiony . Było sporo brudu. Lepiej jest. Ale nie pozbyłem się dolegliwości dalej. Zostaje tylko ten evoscan . Inaczej chyba już nic nie wymyślę. Wszystko zrobione z możliwych. Czyszczone itp. Cóż gdyby jakieś jeszcze pomysły ktoś miał zanim uda mi się to naprawić. A ktoś tu z was na Śląsku albo w świętokrzyskim ma już może tego evoscana? Żeby coś pomógł zdiagnozować

[ Dodano: 20-08-2017, 13:54 ]
Błędy 13,14a dopiero wymieniany był czujnik tps
Błąd 13to chodzi o przepływomierz?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-08-2017, 18:14   

VAG KKL to koszt ze 30 - 40zł.
Chyba ten czujnik temperatury powietrza zasysanego siedzi właśnie w przepływomierzu.
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-08-2017, 05:45   

Stach, piętą achillesową cari jest styk kabla zapłonowego w cewce, upewnij się że jest wciśnięte na maksa, bo jeśli nie jest to daje objawy dokładnie jak opisałeś, najlepiej jest zdemontować cewkę i zajżeć w głąb gniazda kabla zapłonowego, jeśli widać tam śniedź to znaczy że styk nie był pewny i pojawiła się korozją elektrochemiczna która pogarsza przepływ prądu tak że na niskich obrotach cylinder 2 albo 4 nie działa, trzeba przygazować żeby alternator dał więcej prądu wtedy iskra może się przez tą śniedź przebić i cari znowu pracuje na 4 cylindrach

Ps EGR sterowany jest podciśnieniem, wystarczy odpiąć wężyk i zaślepić śrubką żeby wyłączyć egr
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 23-08-2017, 22:09   

Kabel zapłonowy w cewce... Hm chodzi ci o wtyczkę od przewodu do cewki?

Czekam na czujnik tps tym razem myślę że kupując coś ze sklepu nie nawali. Przepływomierz też zamówiony. W piątek jak się uda znaleźć czas będę zakładać. Zobaczymy. Dziwne jest to jedynie ze tak długo czasu i dopiero teraz wyrzuciła błędy a po wymianie tps nic błędów nie było
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-08-2017, 05:33   

Stach, dokładnie, poruszaj kablem zapłonowym, i sprawdź czy był wciśnięty do samego końca w cewkę, a potem odłącz i sprawdź czy nowa cewka już nie zaśniedziała
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 24-08-2017, 10:44   

Sprawdzałem to już tysiące razy 😉 myślę że dziś części już dostanę więc w piątek się okaże co i jak w końcu ale dzięki każda rada zawsze może pomóc😉

Cóż przepływomierz nie doszedł tps mi przysłali nie ten. Szkoda gadać. Panowie tps od zwykłego 1.8 w podobnych rocznikach będzie pasować do 1.6 są takie same. Zależy mi na czasie żeby to założyć i zobaczyć czy to będzie to

[ Dodano: 27-08-2017, 10:43 ]
Odświeżam kotleta 😁zastanawiam się czemu wcześniej nie wyświetlało błędów a auto szarpalo. Na szczęście wyświetlila carisma i tak. Przepływomierz wymieniony chyba jest dobry.😝 co do tps. Miałem 3tps. Stary ten co był w aucie. Nowy zamiennik producent nieznany. I używany. Żaden nie jest dobry. Ten zamiennik wychodziło na to że wcale nie reagował. Drugi używka też ustawić się nie dał czytaj popsuty . Stary też lipa ale go założyłem. Czekam na używany liczę teraz ze ten będzie już dobry. Auto już nie szarpie. Tylko wolne obroty słabo trzyma i pod obciążeniem np wentylatory jak włączę to kiepsko. Ale jeździć się da . Czyli wygląda to na zepsuty tps. Wymienię i dam znać dla potomnych będzie dużo pomocny temat bo jak sam szukałem to mało o tym pisze na forum. Jest oczywiście temat o ustawianiu itp ale mało o błędnym zachowaniu auta. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za każdą pomoc. Szczególne dzięki dla Plecho1 który zawsze służy pomocą😉🙋
 
 
damo1901 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 64
Skąd: Pajęczno/Częstochowa
Wysłany: 02-07-2018, 20:21   

Witam ponownie w tym temacie. Stach, chciałem się dowiedzieć czy szarpanie u ciebie ustało na dobre czy jednak wróciło?
_________________
03254/KMM
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 06-03-2019, 18:17   

Tak wtedy ewidentnie był to czujnik tps położenia przepustnicy. Ale teraz alternator mi padł. Jakiś głupek którego znalazłem w trasie wymienił mi łożyska bo był dramat i po kilkuset km powrót na warsztat i od nowa robota. Naszczęście temat alternatora ogarnięty. Padły przewody zapłonowe zauważyłem przebicie . Też auto w trasie i na moje nieszczęście musiałem kupić cewki magnetti marelli. Jakoś tak się to pisało😜 totalna lipa. Teraz kupię jpn miałem wcześniej i rok wytrzymały.

Być może będę sprzedawać Carisme gdyby ktoś był chętny😜 pisać. Ale to tak poza tematem bo sam nwm czy ja napewno będę sprzedawać szkoda dobrego auta. 1200km robi i bez kłopotu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.