Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Lancer CVT - dziwny dzwięk skrzyni / silnika ?
Autor Wiadomość
Duracell9576 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2017
Posty: 2
Skąd: Ze wsząd
Wysłany: 20-01-2019, 16:29   Mitsubishi Lancer CVT - dziwny dzwięk skrzyni / silnika ?

Witam wszystkich klubowiczów.

Od ponad roku jestem posiadaczem Mitsubishi Lancera CVT Instyle, Sportback z 2008 roku.

Dosłownie 2 dni temu, zauważyłem dziwny dzwięk, który pojawiał się podczas wchodzenia silnika na obroty ( zaczynało się od 3000 obrotów ).
Wczoraj, po uruchomieniu samochodu rano, dzwięk ten był już bardzo intensywny oraz niezależny od obrotów.
Najmocniej jest to słyszalne podczas :
1 - postoju oraz wrzuceniu biegu Neutral
2 - wchodzeniu silnika na obroty ( teraz już niezależnie czy na Neutral, czy podczas jazdy ).

Zmontowany filmik na którym nagrane są podejrzane dzwięki w moim miśku ( w 1:20 filmik zaczyna być głośniejszy, nie przestraszcie się ):

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Czy jesteście mi pomóc i wskazać w czym może być problem ? Czy może to świadczyć o jakichś uszkodzeniach skrzyni CVT ? Czy wg Was w ogóle bezpiecznym/rozsądnym jest odpalanie silnika lub jazda tym autem ?

Samochód:
Mitsubishi Lancer
Rocznik: 2008 grudzień
Wersja : Instyle Navi CVT
Silnik: 1.8 Mivec / 140 km.
Benzyna + instalacja LPG firmy BRC, założona rok temu.
Przebieg : 152 tys. ( w tym 10 tys na LPG ).

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.
 
 
MitsuLans 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2018
Posty: 18
Skąd: Z nienacka
Wysłany: 31-01-2019, 03:59   

Siemka, też mam CVT...
Od samego początku słychać jak by silnik chodził ale nie chciał...
Dosłownie jak samochodzik na radio, w którym dogorywają baterie...
Od 1:20 to cykanie jest raczej normalne - podtlenek LPG (powinno hałasować z prawej strony)

Rozrząd masz z lewej... wymieniałeś już?

Oznaką uszkodzenia skrzyni zazwyczaj jest "szarpanie" przy zmianie biegu (przełożenia w skrzyni). Odczuwasz jazdę jak byś jechał manualem (CVT do prędkości 240km/h powinien rozpędzać się tak że nie powinieneś nic czuć ze skrzyni).

Kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni?

Z rozpiski serwisowej pamiętam że 1wsza zmiana prz ok 100tyś km, a koeljne interwały co 25-30 tyś...
Oleju w skrzynię wchodzi około 4 litry.
(zabawne jest to że CVT jako jednemu z nielicznych nie opłaca się robić wymiany dynamicznej oleju - wchodziłoby wówczas 10-12 litrów)
Cena litra to ok 100zł
Koszt usługi 250-400zł
Filtr oleju nie jest taki sam jak od paliwa czy powietrza więc wystarczyłoby go porządnie wyczyścić (w sumie to nawet nie wiem czy są oryginalne zamienniki)

Jeśli byś robił wymianę oleju każ "specowi" sprawdzić zlany olej, albo zrób to sam - dotykowo! Jeśli wyczujesz "grudki", drobniuteńkie ziarenka piasku to skrzynia właśnie zdechła, pod światło też je widać gdy są mniejsze.
Jeśli opiłków jest mało to skrzyni spokojnie starczy na 100-300 tyś km.

Koszt wymiany skrzyni:
- wyjęcie/włożenie 1000zł
- naprawa 2500-7000zł
- używka 6500zł
Przy czym używka nie gwarantuje że auto będzie jeździć :D
(bo mogła pochodzić od tak rozbitego egzemplarza że sama też dostała w piernik)


Na ciepłym silniku też utrzymuje się ten dźwięk?

[ Dodano: 31-01-2019, 04:01 ]
Rocznik: 2008 grudzień
Wersja : Instyle Navi CVT
Silnik: 1.8 Mivec / 140 km.

Jesteś pewny tego co tu wpisałeś?
Jeśli tak, wskazywałoby to na dokonaną wcześniej wymianę silnika... powinny być 143km.
 
 
Duracell9576 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2017
Posty: 2
Skąd: Ze wsząd
Wysłany: 09-03-2019, 13:04   

Czesc,

Temat już nieaktualny jednak dziękuję za odpowiedz :)

Okazało się że pękła chłodnica oleju skrzyni biegów, przez co wyciekł olej ze skrzyni...

Auto od momentu nagrania filmiku nie było już odpalane, na warsztacie wymieniono chłodnice oraz zmieniono jej położenie ( oryginalnie była w miejscu w którym dostawała od błota i kamyczków... ) oraz wymieniono olej - koszt około 1400 zł.

Po wymianie, nie ma żadnych niepokojących dzwięków, nie ma zastrzeżeń co do pracy, przyspieszania, przełożeń itp.

Na warsztacie nie stwierdzili żeby w oleju były opiłki, więc wydaje sie że nic nie ucierpiało.

Pozdrawiam !

PS. masz racje pomyłka - 105 kw = 143 km :)
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-03-2019, 18:40   

Fakt że ta chłodnica od skrzyni jest kiepsko zamontowana, często zdarzało się że po prostu była zawalona błotem i dużo osób miało błędy na trasie że skrzynia się przegrzewa. Pamiętajcie żeby na myjni czasami prysnąć w tę kratkę koło lewego halogenu 8)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.