[Z34A 1.3] Problem z układem kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Mietek2492
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 07-03-2019, 10:03 [Z34A 1.3] Problem z układem kierowniczym
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów, mój problem ze wspomaganie polega na tym że podczas jazdy na wprost muszę cały czas kontrować kierownicą by utrzymać tor jazdy auta na wprost.Wymienione zostały łożyska amortyzatora , sprawdzona geometria , końcówki drążków wymienione profilaktycznie. Co może być przyczyną takiego zachowania auta ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-03-2019, 10:22
|
|
|
Niskie ciśnienie w oponie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Mietek2492
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 07-03-2019, 10:27
|
|
|
Ciśnienie w oponach sprawdzanie , koła wyważone . Dodam że posiadam w moim aucie wspomaganie elektryczne. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 07-03-2019, 10:39
|
|
|
Może przekładnia kierownicza lub silniczek w jej układzie. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Mietek2492
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 07-03-2019, 10:43
|
|
|
Przekładnia była wysyłana do regeneracji , usterki podobno zostały usunięte dostałem na regeneracje gwarancje pisemną, więc też wykluczam żeby działo się coś z przekładnią czy z silniczkiem w niej. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 07-03-2019, 10:53
|
|
|
Firmy raczej regenerują samą przekładnię mechanicznie, silniczki pewnie nie koniecznie.
Ślimak na osi silniczka elektrycznego może np. pęknąć i pewnie problem jakiś wówczas jest. Chociaż nie mam pojęcia czy objawy w tym przypadku byłyby jak u Ciebie w aucie.
Może warto sprawdzić ten silniczek jeśli dostęp do niego nie jest jakiś masakryczny. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Mietek2492
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 07-03-2019, 11:36
|
|
|
Sprawdziłem silniczek organoleptycznie wygląda w porządku po podłączeniu działa wspomaganie pracuje lekko więc raczej nie jest to wina silniczka wspomagania. Auto po za tym na postoju i przy niewielkich prędkości prowadzi się dobrze po wyżej 50km/h kierownica się mocno usztywnia i zaczyna być odczuwalny problem z utrzymanie go na wprost. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 07-03-2019, 11:52
|
|
|
Nie wiem czy się tak da i czy jest to bezpieczne ale może warto spróbować jazdy z wypiętym zasilaniem silniczka. Przynajmniej tak ja bym próbował
Uszkodzenia w układzie elektrycznego wspomagania mogą być różne i to że tego typu wspomaganie działa dobrze na postoju czy niskich prędkościach to nie jest powiedziane, że równie dobrze będzie przy większych prędkościach. W układzie bierze udział kilka czujników, sterownik, wiązka przewodów, zasilanie i sam silniczek wspomagający przekładnię mechaniczną.
Na temat
EPAS
Na forum Smarta
maglownica i silniczek |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 09-03-2019, 17:24
|
|
|
Ogólnie ten typ tak ma. Nie wiadomo czemu, były już takie zapytania. Po wymianie wszystkiego - nie ma różnicy.
Patrzeć na drogę i pilnować toru jazdy. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Mietek2492
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 11-03-2019, 11:15
|
|
|
Czyli że na ten mankament nie można nic zaradzić ? To jakaś wada fabryczna tych moteli czy jak ?
Pracę które już wykonałem to sprawdzenie działania czujnika kąta skrętu , podmiana sterownika wspomagania oraz wszystkie powyższe rzeczy które opisywałem efektu brak. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-03-2019, 21:59
|
|
|
no niestety...
kiedyś do mnie wpadł dziadek i opowiada, że jak jechał do Zakopanego (spod Bydgoszczy), to po przyjeździe nie mógł herbaty utrzymać.
Ja już się przyzwyczaiłem.
Mietek2492, jak chcesz się przejechać moim , to PW, może mieszkamy niedaleko, albo sprawdź temat Kod: | https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7922&view=newest |
|
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
zbicie
Nowy Forumowicz
Auto: Colt czx 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 12 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 15-03-2019, 17:33
|
|
|
Napisałeś że wyważałeś opony , ale:
Dawno temu miałem Cinquecento 900, które zaczęło mi ściągać w jedną stronę. Wspomagania tam nie ma, geometrię sprawdziłem, opony z wyglądu dobre. Kiedy jednak poniosłem na lewarku i zakręciłem oponą, okazało się że bieżnia opony nie trzyma poziomu, tzn. chociaż krawędzie opony były okręgami to nie miały wspólnej osi. Bez zakręcenia nie było tego widać. Po wymianie opon problem zniknął. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 15-03-2019, 22:23
|
|
|
przy wyważaniu raczej to sprawdzają |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|