Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.5 v6 telepanie na wolnych, szarpanie, zamulenie
Autor Wiadomość
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-03-2019, 14:09   

Co do tej zaślepki to ona jest po całości na wlot i wylot, więc sam EGR się nie zabrudzi, rurka która tam doprowadza spaliny była brudna ale jak jest zaślepione to się bardziej nie pobrudzi jak i dolot będzie czystszy, a samo zaślepienie w sumie zrobiłem już po tym jak to się zaczęło bo moze to to ale to nie to...

Co ciekawe raz lepiej raz gorzej działa teraz moje autko. Każdy z objawów reaguje tak samo, czyli jak się zmniejszaja to wszystkie w równym mniej więcej stopniu jak nasilają to też.

Podejrzewam przepływke lub kable/wtyczki które wymieniłem w poprzednim poście.
Pozdro

[ Dodano: 19-03-2019, 08:08 ]
Mały edit:

Dziś na rozgrzanym odpialem przepływke i się kawałek przejechałem. Nie było w ogóle tego szarpania przy hamowaniu silnikiem itp.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-03-2019, 08:42   

Djmarcop napisał/a:
ziś na rozgrzanym odpialem przepływke i się kawałek przejechałem. Nie było w ogóle tego szarpania przy hamowaniu silnikiem itp.


U mnie to y chyba zgasł bez przepływki...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-03-2019, 10:51   

Odpialem na zgaszonym silniku i odpaliłem na maksymalnie rozgrzanym to nie miał problemu, na zimnym silniku nie dał rady bez przepływki.
Co ciekawe jak odpialem to było naprawdę dobrze. Wiadomo było bardzo dziwnie bez przepływki ale co ważne nie było problemu z hamowaniem takim... A później podpiąłem to z początku pięknie i im dłużej jechałem tym gorzej aż w końcu wróciło do tego co było. I tutaj ruszałem tylko i wyłącznie te wtyczkę. Więc chyba mamy winnego...

Mam nadzieję że kogoś w Toruniu lub okolicy znajdę co ma sprawna przepływke i będzie dobrze.

Pozdro
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-03-2019, 18:06   

Skoro jest różnica między pracą silnika z przepływką i bez, to raczej jest sprawna. Ale podmienić i sprawdzić zawsze możesz.
_________________

 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-03-2019, 19:35   

Cytat:
Skoro jest różnica między pracą silnika z przepływką i bez, to raczej jest sprawna. Ale podmienić i sprawdzić zawsze możesz.


Skoro jak podpiąłem i jest gorzej niż jak na odpiętej to chyba nie do końca sprawna...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-03-2019, 19:48   

Najprawdopodobniej chodził w trybie awaryjnym. W przepływce są czujniki, i jeśli któryś by był uszkodzony, to zgłosił by błąd.
Ale jak pisałem, sprawdzić możesz.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-03-2019, 11:00   

i chodził wg ustawień domyślnych, które są opisane w instrukcji serwisowej, np. zakłada temp. powietrza +20°C
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-03-2019, 11:11   

Mam zamiar podmienić przepływke na sprawna i pojeździć. Będę dawał znać co i jak.
Pozdro

[ Dodano: 02-04-2019, 12:06 ]
Witam!

No i naprawiony!

Przyczyna: TPS

Wymieniłem TPS znowu (na oryginalny tym razem) i jak ręką odjął wszystkie objawy. Zamulenie z rana przeszło całkowicie, to szarpanie i hamowanie też, nie równa praca na wolnych obrotach zmniejszyła się naprawdę mocno i jest praktycznie idealnie, klepnięcie gazu też znacznie lepiej.

Podsumowanie:
Wymieniać części tylko na oryginalne lub bardzo dobre zamienniki! Żadne chińskie ani najtańsze badziewie...

Temat mogę uznać za zamknięty.
Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam serdecznie! 😎🧐💲
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-04-2019, 13:18   

Uuu, nieźle, w sumie TPS, a właściwie cała przepustnicą to jedyna rzecz której w tej sprawie nie ruszałem i siedzi od nowości. Swoją drogą ciekawe czy w V6 był ten sam TPS w całym okresie produkcji? Jak wyregulowałeś TPS? Czy przykręciłeś mniej więcej w to samo miejsce?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-04-2019, 14:00   

Hugo napisał/a:
Uuu, nieźle, w sumie TPS, a właściwie cała przepustnicą to jedyna rzecz której w tej sprawie nie ruszałem i siedzi od nowości. Swoją drogą ciekawe czy w V6 był ten sam TPS w całym okresie produkcji? Jak wyregulowałeś TPS? Czy przykręciłeś mniej więcej w to samo miejsce?


Wiem ze krokowiec jest ten sam... tylko polift ma plastikowy, bo mój silniczek spadł na podłogę i przestał dobrze działać. Mam od ciebie Hugo i wszytko dobrze.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-04-2019, 15:55   

TPS jeden działa w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara, a drugi w przeciwnym, co do jego wymiany to na WYŁĄCZONYM zapłonie po prostu odkręcam, odpinam wtyczkę zakładam nowy razem z wtyczką ale nie dokręcam na maks, tylko żebym mógł obracać jeszcze. Warto zrobić w razie czego zdjęcie jak był przed. Następnie podpinam się do ECU i ustawiam tak, żeby pokazywał 0%, a jak lekko gaz wcisnę żeby nie było opóźnienia. Potem dokręcam, żeby się nie ruszał i robię adaptacje przepustnicy (pełną). Warto szybko się z tym uwinąć, żeby silnik był fest nagrzany do adaptacji. Warto mieć pewne podłączenie pod ECU, żeby nie było że nie ustawimy :D . Warto też delikatnie włożyć go, bo jest delikatny, bo jak połamiesz te plasticzki w środku to kaplica...

Nie wiem w którą stronę się obracał u mnie...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-04-2019, 20:55   

Mam na myśli TPS ten co jest w każdym Galancie od strony przodu auta. W jaki sposób podpinasz się pod ECU i go regulujesz?
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-04-2019, 22:10   

Mi chodzi o to, że są dwa rodzaje TPS, jeden w jedną drugi w drugą stronę... TPS jest jeden.
Pod ECU się wpinam normalnie przez elm przez bluetooth, reguluje go tylko poprzez ustawienie takie jak napisałem wcześniej. Jak jest dobrze ustawiony od dołu i jak wciśniesz do oporu to pokaże ~100 to jest dobrze. ECU sam sobie podczas adaptacji wszystko zapamięta. A adaptację robię poprzez odpięcie akumulatora na rozgrzanym silniku co najmniej 85°, na 5min, następnie podpinam Aku wchodzę do auta wyłączam wszystkie odbiorniki prądu, odpalam na 5 min i sobie pracuje na wolnych, następnie 100% otwieram przepustnice (deptam w opór na 1s max) następnie 20-30s chodzi, zgasic, zapalić i gotowe. Oczywiście można jeszcze przy poborze prądu to samo ale nie robiłem i jest git.
Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-04-2019, 11:05   

Djmarcop napisał/a:
jeden w jedną drugi w drugą stronę... TPS jest jeden
jest jeden a ten drugi czujnik to do TCL jest, przepustnica inna wtedy...
procedura regulacji TPSa jest w manualu, bez podłączania się do ECU, miernik wystarcza
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-04-2019, 13:36   

TPS jest jeden, ale jak masz tcl to on działa chyba w przeciwnym kierunku. Regulacji samego TPS nie ma, można jedynie dobrze ustawić go w przepustnicy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.