Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Falujące Wolne Obroty / Głośny Osprzęt / Dławie
Autor Wiadomość
DamnWamn 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-03-2019, 11:51   [II 2.0 DID] Falujące Wolne Obroty / Głośny Osprzęt / Dławie

Witam szanowne grono,

Niedawno zakupiłem Outlandera z pewną chorobą, którą chce wyleczyć - auto krajowe w dobrym stanie z udokumentowanym przebiegiem (157k), także planuje je naprawić i śmigać aż mi się znudzi.

Pacjent: Outlander II, 2.0 DiD.
Objawy:

1) Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
2) Gdy temperatura spadła do -5 kilka dni temu, to ciężko odpalał (okazało się być świecą żarową do wymiany)
3) Czasem podczas przyśpieszenia potrafi jednorazowo się zadławić, tj... rozpędza się, po chwili obroty ciut spadają, a następnie znów przyśpiesza (tylko to trwa bardzo szybko i wygląda jakby silnik dostał czkawki/zadławił się). Problem wystąpił mi w kilku przypadkach, np. podczas ruszania na wolnych obrotach, a także podczas jazdy z jednostajną prędkością. Ten problem z "dławieniem" występuje raz na jakiś czas. (po regeneracji wtrysków i czyszczeniu dolotu/EGR wygląda na to, że te objawy ustały)

Auto oddałem do jednego warsztatu, mieli to zrobić, ale im się nie udało (praca wykracza poza ich usługi). Zrobili diagnozę, postawili na pompowtryski.

Czy ktoś tutaj miał może podobny problem i podobne objawy?

Umówiłem się już w drugim warsztacie (czwartek, za 2 dni), który specjalizuje się w Japońskich markach, także na pewno zdam z tego relację - zanim to się jednak stanie, to mam prośbę do was drodzy forumowicze o podpowiedź w tym temacie.

Czy ktoś tutaj spotkał się z takim problemem?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez DamnWamn 15-04-2019, 11:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 12-03-2019, 14:16   

mialem podobne objawy z tym ze mi sie jakby zapowietrzal

bezpiecznik pompy paliwa do sprawdzenia -nie pamietam ktory ale chyba 7 w komorze silnika
sama pompa paliwa-pod lewym siedzeniem w 2 rzedzie
do wyciagniecia caly smok i przeczyszczenie jego (drobna siateczka)

dopiero pozniej bym czysciel EGR

u mnie najpierw bylo mocno zawalona siateczka smoka
jako ze szukalem w/w przyczyn co ty dlugo jezdzilem tak zanim to odkrylem
po jakims czasie padla pompa paliwa-chyba przez to ze nie mogla pompowac paliwa

jak padnie pompa paliwa to mimo ze bedziesz mial ponad 1/4zbiornika paliwa auto stanie i nie zaciagnie dalej paliwa
dzieje sie tak poniewaz sa tam zaworki w srodku smoka ktore jak pompa nie pompuje to otwiera kruciec ktory jest wysoko nad dnem :P
 
 
DamnWamn 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-03-2019, 12:49   

Dalem auto do diagnozy do dwoch serwisów. Postawili na pompowtryski. Dzisiaj auto poszło do sprawdzenia wszystkich pompowtryskow - zobaczymy co z tego bedzie.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 19-03-2019, 15:14   

ty byles u wymienaczy
omijaj takie warsztaty

bo najlatwiej podlaczyc komputer i zobaczyc co wypluwa

niestety jak pompa w zbiorniu walnieta to wtryski beda blednie dzialalybo nie beda mialy odpowiedniego podanego cisnienia paliwa

od :butthead: strony zaczynaja
 
 
DamnWamn 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-03-2019, 16:40   

kajos napisał/a:
ty byles u wymienaczy
omijaj takie warsztaty

bo najlatwiej podlaczyc komputer i zobaczyc co wypluwa

niestety jak pompa w zbiorniu walnieta to wtryski beda blednie dzialalybo nie beda mialy odpowiedniego podanego cisnienia paliwa

od :butthead: strony zaczynaja


Gdy oddawałem im auto, to mówili, że właśnie sprawdzą najpierw pompę, aby nie pchać się od razu w pompowtryski, także jest nadzieja, że raczej diagnoza jest dobra.

Teraz auto stoi w trzecim serwisie, który zajmuje się regeneracją wtrysków itd, mają je sprawdzić na swojej maszynerii.

Myślę, że jutro będę już wiedział na czym stoję.

PS jaka jest żywotność pompowtrysków?

Moje auto ma podobno 157 tys. km, z Polskiego salonu, dzwoniłem do serwisów z książki serwisowej i potwierdzili daty i przebiegi, także jest szansa, że przebieg jest realny. Zastanawia mnie tylko jak długo poprzedni właściciel jeździł z tą usterką.

[ Dodano: 20-03-2019, 17:33 ]
Dzisiaj dostałem informację z serwisu Bosh, że 4 pompowtryski są do regeneracji.

Dali też znać, że ktoś coś wcześniej przy nich grzebał (ale raczej była to szkoła druciarstwa), bo przy dwóch są wymienione jedynie grzybki.

Poprzedni właściciel zarzeka się, że oczywiście nic nie było robione, a także, że on nie widział żadnych problemów z nierównymi obrotami, ani szarpaniem. Także sytuacja ciekawa...
Ostatnio zmieniony przez DamnWamn 15-04-2019, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 20-03-2019, 20:30   

DamnWamn napisał/a:
kajos napisał/a:
ty byles u wymienaczy
omijaj takie warsztaty

bo najlatwiej podlaczyc komputer i zobaczyc co wypluwa

niestety jak pompa w zbiorniu walnieta to wtryski beda blednie dzialalybo nie beda mialy odpowiedniego podanego cisnienia paliwa

od :butthead: strony zaczynaja


Gdy oddawałem im auto, to mówili, że właśnie sprawdzą najpierw pompę, aby nie pchać się od razu w pompowtryski, także jest nadzieja, że raczej diagnoza jest dobra.

Teraz auto stoi w trzecim serwisie, który zajmuje się regeneracją wtrysków itd, mają je sprawdzić na swojej maszynerii.

Myślę, że jutro będę już wiedział na czym stoję.

PS jaka jest żywotność pompowtrysków?

Moje auto ma podobno 164 tys. km, z Polskiego salonu, dzwoniłem do serwisów z książki serwisowej i potwierdzili daty i przebiegi, także jest szansa, że przebieg jest realny. Zastanawia mnie tylko jak długo poprzedni właściciel jeździł z tą usterką.

[ Dodano: 20-03-2019, 17:33 ]
Dzisiaj dostałem informację z serwisu Bosh, że 4 pompowtryski są do regeneracji.

Dali też znać, że ktoś coś wcześniej przy nich grzebał (ale raczej była to szkoła druciarstwa), bo przy dwóch są wymienione jedynie grzybki.

Poprzedni właściciel zarzeka się, że oczywiście nic nie było robione, a także, że on nie widział żadnych problemów z nierównymi obrotami, ani szarpaniem. Także sytuacja ciekawa...


Musiał lać jakieś marne paliwo - ja mam przejewchane 185k i ostatnio mialem wymieniane oringi na pompowtryskach - były obrzucone nagarem - wlałem Liqui Moly i wygląda na to że się poprawiło.
_________________
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 20-03-2019, 20:47   

moglo byc tak ze chlopina zostawil auto w servisie a tam podmienili jemu wtryski :p
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
DamnWamn 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-03-2019, 02:56   

Zastanawiam się, czy na szybsze zuzycie pompowtryskow miał wplyw Chip ja 170 kunia, który był wygrany od samego początku do tego auta (rocznik 2010).
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 21-03-2019, 09:20   

to nie ma wplywu
czipowanie polega na zwiekszeniu/zmniejszeniu delikatnie dawki paliwa i doladowania w odpowiednich predkosciach obrotowych

wtryski i turbo sa do tego dostosowane oczywiscie w pewnych granicach ale 170KM napewno nie przekracza
sam mam tez zrobiony czip na 170KM :wink:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
DamnWamn 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-03-2019, 15:39   

Poczytałem trochę o żywotności pompowtrysków. Podobnież średni czas ich życia to 150 tyś. ktilometrow, a do 200+ tyś. dociagaja jedynie dobrze traktowane (dobre paliwo itd). Także powiedzmy, że sie zgadza wszystko. Po prostu nadszedł ich czas.

[ Dodano: 22-03-2019, 11:52 ]
Dzisiaj do mnie jeszcze raz dzwonili z serwisu, że składanie pompowtrysków zajmie im jeden dzień dłużej, bo obudowy są powycierane - facet zasugerował, że pewnie auto jeździło na paliwie słabej jakości.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-03-2019, 20:24   

pompowtryski i dobre paliwo :lol: ,to cr wymaga dobrego paliwa ,chyba że gość jezdził na oleju rzepakowym.przepraszam z góry, ale czemu kupiłeś takie auto ,było tanie .....
_________________

 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 22-03-2019, 21:10   

Ja co pewien czas przeganiam mojego na verva + LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG.
_________________
 
 
DamnWamn 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-03-2019, 23:36   

lexus napisał/a:
pompowtryski i dobre paliwo :lol: ,to cr wymaga dobrego paliwa ,chyba że gość jezdził na oleju rzepakowym.przepraszam z góry, ale czemu kupiłeś takie auto ,było tanie .....


Ekhm, widzę, że trafił się tutaj wybitny specjalista, który posiada lepsza wiedzę niż właściciel autoryzowanego serwisu Bosh działającego od lat... : >

A auto było bardzo nie-tanie - z racji na wersje (polift), wyposażenie (Intense Plus) i sprawdzoną i potwierdzoną przez ASO historię. : )
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 23-03-2019, 00:26   

lexus napisał/a:
pompowtryski i dobre paliwo :lol: ,to cr wymaga dobrego paliwa ,chyba że gość jezdził na oleju rzepakowym.przepraszam z góry, ale czemu kupiłeś takie auto ,było tanie .....



akurat olej rzepakowy bardzo dobrze czysci instalacje
z tym ze musi miec okolo 80stopni zeby moc na tym jezdzic bo inaczej jest za gesty i nie spala sie dawka calkowicie 8)
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2019, 09:26   

Wybitny nie ale 12 letniej praktyki nic nie zastąpi . chyba sam szukasz usprawiedliwienia dla siebie każdy samoch.może się zepsuć ale nie można uogólniać i twierdzić że te pomki wytrzymają do150t. skoro tak nie jest
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.