Carisma 2000 problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
Hanys00
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2018 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21-03-2019, 18:47 Carisma 2000 problem z odpalaniem
|
|
|
Witam potrzebna pomoc cari pali jak chce jedyna istotna sprawa w tym jak pali jest to że po przekreceniu staczyjki kontrolka src jak i engn gasnie wtedy odpali jeśli zapali się spowrotem przed kreceniem rozrusznikiem to Amber Gold czyli lipa moje pytanie czy że stacyjki wychodzi zaś na ecu? Wiem że przekaznik w tunelu obok pompy paliwa działa |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-03-2019, 19:32
|
|
|
Jaka to dokładnie carisma, jaki silnik? Podejrzewam jakiś problem z immobiliserem ale żeby to potwierdzić trzeba by sprawdzić błędy silnika. W tym roczniku jest to banalnie proste, potrzebujesz kawałek drucika którym mostkujesz piny 1 z 4 w złączu OBD i włączasz zapłon. Po włączeniu zapłonu kontrolka silnika powinna zacząć mrugać, jeśli mruganie jest jednostajne to oznacza brak błędów, jak jednak będzie mrugać dłuższymi i krótszymi błyskami to będą to kody błędów. Tu masz dokładnie opisaną tę procedurę oraz wyjaśnione kody usterek https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
|
|
|
 |
Hanys00
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2018 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21-03-2019, 20:14
|
|
|
Więc tak cari 1.6 z gazem necam imo jest chyba wywalone w sensie niema pestki w kluczyku błędów brak |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-03-2019, 06:35
|
|
|
Jak się kontrolka zapala spowrotem to raczej błąd jakiś powinien być, jak dokładnie sprawdzałeś te błędy? Jeśli tak jak opisałem wyżej to jak się zachowywała kontrolka silnika po zmostkowaniu i włączeniu zapłonu? |
|
|
|
 |
Hanys00
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2018 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 22-03-2019, 10:13
|
|
|
Jak kontrolka się zapali to wtedy niema łączności z ecu A jak zgadnie to brak błędów autko normalnie odpala i wszystko chodzi do czasu wyłączenia zapłonu może być 1 km A można i cały bak wyjezdzic i chodzi normalnie wina leży na bank w sterowaniu wtryskami |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-03-2019, 13:19
|
|
|
Możesz napisać jaki dokładnie masz sterownik LPG czyli producent i model?
Jeśli miałbyś młodsze auto czyli od 2001 to też komunikację ze sterownikiem silnika mógł by blokować sterownik LPG jeśli miał by funkcję OBD i był pod OBD podpięty. Dodatkowo takie sterowniki mają opcję kasowania wybranych błędów silnika ale jeśli na pewno Twoje auto jest z 2000 to raczej na 90% można to wykluczyć.
Dziwne jest to ponowne zapalenie się kontrolki silnika bo takie jej zapalenie sugeruje odrazu złapanie jakiegoś błędu i dziwne też jest że błędów brak.
Celowo dokładnie dopytywałem o to sprawdzanie bo brak błędów sygnalizuje jednostajne mruganie a nie np. ciągłe świecenie lub brak świecenia. Kilka razy się na forum zdarzyło że mostkowano piny nie z tej strony ale wtedy kontrolka zachowywała się jak przy normalnym włączeniu zapłonu. |
|
|
|
 |
Hanys00
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2018 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 22-03-2019, 15:28
|
|
|
Nie wiem czy wiesz co mam na myśli ponowne zapalenie już Ci mówię wsiadajac do samochodu przekrecam stacyjke i zapala się kontrolki olej akumulator src i engine po czym gasną src oraz engine i właśnie jak gasna jest ok A jak po sek zapala się spowrotem to lipa moge kręcić do rana gaz mam koltec necam czyli oryginał
[ Dodano: 22-03-2019, 15:39 ]
Widzę że starasz się mi pomóc jeśli masz fb to szukaj Ryszka Artur na msg będzie łatwiej |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-03-2019, 06:37
|
|
|
Rozumiem co masz na myśli. Jak zapala się kontrolka silnika to oznacza ona jakąś niesprawność uniemożliwiającą odpalenie. Moim zdaniem może to być immomo, może też być wina sterownika LPG bo podczas pracy na LPG odcina on wtryskiwacze benzynowe więc jak coś jest nie sprawne to może nie załączać wtryskiwaczy i nie odpali.
Skąd wiesz że w kluczu nie ma pestki, klucz jest dorabiany? Niektórzy jak rozpadnie im się klucz to wyciągają pestkę i przyklejają ją do anteny przy stacyjce i dorabiają najtańsze kluczyki po około 30zł za sztukę a nie po 250. A nawet jak immo jest zdezaktywowane jakimś emulatorem to też może to czasem błędnie działać i immo może blokować. Dlatego tak się upieram przy sprawdzeniu błędów bo to pozwoli dokładnie określić usterkę. Dlatego jak wiesz jak były sprawdzane błędy to napisz? Bo może była to robione niewłaściwie dla tego auta.
[ Dodano: 23-03-2019, 06:38 ]
Na fejsie mogę się odezwać albo dziś wieczorem albo jutro bo nie kożystam z niego na fonie i teraz nie mam czasu wejść na kompie. |
|
|
|
 |
|