Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa
Autor Wiadomość
kendziro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CZ3 2006 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-03-2019, 09:54   Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa

Witam, dzisiaj podczas normalnej jazdy wywaliło mi check engine. Auto jechało normalnie, nic się nie działo. Podjechałem pod dom, podpiąłem kompa i wyświetliło mi błąd P0170 Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl. 1). Co to może być? Błąd skasowałem i na razie się nie wyświetla. Samochód bez instalacji gazowej.
https://photos.app.goo.gl/6uKJJF3KUoda9GXS7 link do screena
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-03-2019, 10:03   

Przyczyn może być wiele, info z manuala dotyczące błędu P0170 dla rocznika 2008.

Cytat:
Probable causes:
-Failed intake air temperature sensor
-Failed purge control solenoid valve
-Failed injector
-Air drawn in from gaps in gasket, seals, etc.
-Failed engine coolant temperature sensor
-Failed manifold absolute pressure sensor
-Exhaust leak
-Incorrect fuel pressure
-Failed engine-ECU
-Harness damage in injector circuit, or connector damage
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2019, 11:02   

Trzeba by podejrzeć jak zachowują się korekty paliwowe oraz co pokazuje sonda lambda co by podpowiedziało czy błąd pojawił się z powodu ubogiej czy bogatej mieszanki. Znacznie by to zawęziło by to teren poszukiwań.
Najczęściej jednak taki błąd powoduje zbyt uboga mieszanka co może być spowodowane albo jakąś nieszczelnością w dolocie lub słabą wydajnością układu benzynowego, padającą pompą lub zapchanym filtrem paliwa.
Ale żeby dokładnie stwierdzić to trzeba przynajmniej sprawdzić te korekty i pracę pierwszej sondy lambda.
 
 
kendziro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CZ3 2006 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-04-2019, 12:19   

Dzięki za odpowiedz. Błąd skasowałem i jak na razie się nie powtarza. Może faktycznie filtr paliwa należy wymienić, ponieważ auto jest z 2006 roku i założę się że ten filtr nie był jeszcze zmieniany. Też myślałem o wymianie świec, prawdopodobnie też nikt ich nie dotykał. Auto mam od października więc muszę przy nim trochę pogrzebać.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-04-2019, 13:16   

Sprawdź jakie wartości mają STFT i LTFT na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pracującym bez obciążenia. To sprawdzenie pomoże dokładniej podpowiedzieć co może być przyczyną.
 
 
kendziro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CZ3 2006 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-08-2019, 13:11   

Nie zgadniecie co było powodem walenia checka. Po wymianie filtra powietrza źle domknąłem pokrywę filtra i zaciągał lewy luft. Po prawidłowym domknięciu puszki i przejechaniu kilkunastu kilometrow check sam zgasł.

[ Dodano: 17-10-2019, 09:13 ]
Kule, nie fajnie. Znowu wywala P0170. Zauważyłem że dzieje się tak tylko jak jadę ze stałą prędkością trzymając pedał gazu w jednym położeniu. Jak deptam w pedał i jeżdżę agresywnie to jest ok, a jak jadę po emerycku to wywala checka. Może to auto jest przystosowane tylko do ostrej jazdy: :badgrin: :mrgreen: :mrgreen:
A tak serio. Nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania przyczyny błędu. Przyczyn może być kilka, tylko wymienić 1/3 osprzętu silnika jest głupotą.
Może miał już ktoś taki problem i podzieli się informacją co pomogło usunąć pomarańczową lampkę.
Dodam jeszcze że auto jeździ normalnie (nawet w momencie wywalenia checka), spalanie też chyba w normie (8 - 8,5 litra po mieście), oleju trochę łyknie, ale nie kopci.
Zamieniłem już cewki, nie pomogło. Nieszczelność na puszcze filtra powietrza zlikwidowana, sprawdziłem wszystkie wężyki ( nie są uszkodzone), kolektor ssący wydaje być się ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.