| 
		Amerykanin z Sochaczewa by marcin.art | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 marcin.art  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2019, 20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam Was po przerwie.
 
Potrzebuję waszej opinii, zaczęła hałasować mi pompa wody i wstawiłem miśka na wymianę rozrządu z wymianą pompy i płynu chłodniczego. Powiedzieli mi 1150brutto za samą robociznę czy to dużo jak na taki silnik? Wydaję mi się, że sporo    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2019, 20:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moim zdaniem tak o połowę za dużo    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2019, 20:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | marcin.art, 500 zł to max. Wymiana rozrządu bardzo prosta, jest jedna niespodzianka, ale jak mechanik ma głowę na karku to będzie wiedział. Poza tym rozbiórka rozrządu spoko, bardzo dobre dojście. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcin.art  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2019, 20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Teraz już za późno na szczęście mam możliwość zwrotu vatu.
 
Dostanę też gwarancję na piśmie. W Sochaczewie jest masakra z tymi mechanikami najlepiej robić wszystko samemu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcin.art  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2019, 21:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ale dzięki za każdą opinię będę się jeszcze targować    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2019, 21:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | O cholera, myślałem, że piszę o silniku 2,5 V6 w EA. Tak czy inaczej 3,8 V6 to prawie to samo. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcin.art  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2019, 21:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak bym miał swój garaż nie było by problemu teraz z poziomu parkingu ciężko ogarnąć rozrząd. W miedzy czasie galant dostał dwie rolki prowadzace i dwa paski od strony pomy wspomagania i od strony sprężarki klimatyzacji, to już robilem sam a i wpadł też nowy termostat wybór padł na behr. Z powodu wycieraczek na wykonczeniu zakupilem dwie nowe bosha póki co są ok | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcin.art  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2019, 20:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poz rozrządem do galanta wleciały nowe uszczelki pokryw zaworów i uszczelki świec. Niestety podczas zimowych mrozów urwałem tylną klamkę. I tu moje zdziwienie z Usa przyleciała w 8 dni   
 
Ciągle mam problem z rozrządem może mi pomożecie. Problem tkwi w tym, że podczas dodawania gazu słychać za mocno naciągnięty pasek. Wymienili mi w poniedziałek pompę wody, podejrzewam, że padła z powodu nieodpowiedniego naciągnięcia paska. Jutro znów umawiam się na reklamację. Może coś im podpowiedzieć. Żeby się upewnić, że to rozrząd zdemontowałem wszystkie paski.
 
link z dzwiękiem https://www.youtube.com/watch?v=12OAYDHZ6tw | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomchuck  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: FTO, RVR, Elise 111R 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2019, 21:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               po demontażu dolnej osłony rozrządu byłoby wszystko jasne, bo tam jest napinacz paska,
 
ale na parkingu to cięzka operacja    
 
Z tym że ciężko źle naciągnąć pasek, bo napinacz hydrauliczny ma spora tolerancję. 
 
Musieliby tak naciągnąć że nie było żadnego luzu na napinaczu. Wtedy po rozgrzaniu może być zbyt mocno napięty.  
 
A na filmie faktycznie słychać szum jak ze zbyt mocnego naciągu. 
 
Bo rozumiem że wszystkie rolki też były wymieniane przy rozrządzie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcin.art  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2019, 21:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zgadza sie kompletny rozrząd był wymieniony z pompą wody | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomchuck  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: FTO, RVR, Elise 111R 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2019, 21:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To musieli coś nie tak zrobić, Rolki koyo czy gmb jeszcze mnie nie zawiodły, gorzej z pompą wody bo Aisin doczekał się podróbek i trafiają sie kiepsko wykonane, ale niby chodzą. 
 
Robiłem kilka 6g74, 6g75 co prawda jednego i w mivecu, ale wszystkie te silniki sa podobne. Takiej sytuacji w żadnym nie miałem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2019, 13:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zapytaj jak ustawili napinacz, na ile milimetrów
 
jak nie będą wiedzieć to pewnie zrobili to źle | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcin.art  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2019, 19:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W wtorek wstawiam ponownie dzięki za podpowiedzi
 
A na ile milimetrów powinien być ustawiony? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomchuck  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: FTO, RVR, Elise 111R 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2019, 21:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Trzeba sprawdzić dokładnie dla tego silnika w serwisówce, ale zazwyczaj jest to zakres 4-5mm przy wszystkich mitsu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2019, 19:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               3.7-4.5 mm
 
BTW - w obudowie są wzierniki, które pozwalają sprawdzić napinacz bez demontażu obudów - tylko napinacz od alternatora trzeba ściągnąć (aczkolwiek może nawet i tego nie trzeba jak się patrzy od dołu - z podnośnika powinno być dostępne bez problemu)
 
tu masz na czerwono
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |