[II 2.4 MIVEC] Dziwne działanie skrzyni CVT |
Autor |
Wiadomość |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 28-02-2019, 15:10
|
|
|
Dzięki. Info zostanie dla potomnych |
|
|
|
 |
dojo
Nowy Forumowicz
Auto: OII 2.4MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2019, 16:09
|
|
|
Hmm,
po remoncie skrzyni CVT pojawił mi się podobny problem.
Przy przyśpieszaniu lekkim przy prędkości 40-50 km/h spadają obroty i czuć jak go przymula na chwilę i za chwilę ponownie obroty wzrastają. Wyczuwalne jest to najbardziej na zimnym i przy lekkim przyśpieszaniu - raz w cyklu.
W ASO testowali i im to nie przeszkadzało - bez błędów, od skrzyni też nie wiedzą co to.
Czy te objawy łańcucha u Ciebie były podobne? |
|
|
|
 |
Siwy21
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 28-02-2019, 21:17
|
|
|
juniorkm7 jakie Ty miałeś dokładne objawy, że ostatecznie wymieniłeś ten łańcuch rozrządu? O jakim falowaniu obrotów pisałeś, bo chyba o falowaniu na wolnych obrotach przy załączonej lub nie klimatyzacji, tak? To inna sprawa niż u mnie i teraz chyba również u kolegi dojo, gdzie jest problem z działaniem skrzyni i pojedynczym spadkiem obrotów w trakcie przyspieszania na zimnym.
Ja w dalszym ciągu nic z tym nie poradziłem - serwisant od dynamicznej wymiany oleju odradził mi taką wymianę i stwierdził, że najprawdopodobniej to wyrzucenie pieniędzy w błoto i akurat wymiana dynamiczna niewiele poprawia i zmienia działanie CVT. Różnica jest widoczna w klasycznych automatach.
Poza tym tak dla pewności sprawdziłem jeszcze ten potencjometr pedału gazu, o którym również było w tym temacie- wymieniłem na inny sprawny jednak żadnej różnicy |
|
|
|
 |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-03-2019, 20:38
|
|
|
kolego Siwy, zmień mechanika skoro Ci mówi, ze wymiana oleju metoda dynamiczna nic nie zmienia. Pomyśl (sorry) sam. metodą statyczną nie usuniesz całego oleju ze skrzyni. Przyjmuje sie , ze przy metodzie statycznej w skrzyni pozostaje od 40% do 50% starego oleju, Czy w zwiazku z tym jest to dobre czy nie ? Oczywiście jest lepiej niz nie wymienic oleju w ogóle ale dlaczego ktoś miałby zaoszczędzać 400-500 zł na wymianie oleju , którą prowadzi sie co kilka lat? Jakie wzgledy za tym przemawiaja? Tylko te 500 zł? Przy swiadomości, że wlany olej jest ostatecznie mieszanina starego płynu i nowego czy mozna oczekiwać długiej, bezawaryjnej pracy od mechaniżmu, w którym prym wiedzie skomplikowana hydraulika? W taki sam sposób mozna w silniku wymieniać nie 100% oleju a tylko 50%, nie 100% płynu hamulcowego a 50% i nie komplet klocków a tylko te bardziej zużyte itp, itd, uzasadniając to stwierdzeniem, ze zawsze to lepiej niz w ogóle. Kolego zmień troche filozofie i pomyśl co chcesz docelowo osiągnąć.
[ Dodano: 02-03-2019, 20:51 ]
koledzy wróciłem do watku i nic nie rozumiem z tego , swobodnie przeplatacie w Waszych dyskusjach pojecie łańcuch rozrządu i remont skrzyni CVT z wymianą łancucha jak rozumiem w skrzyniCVT. W końcu dla zrozumienia tematu mam pytanie , czy ktoś wymieniał łańcuch w skrzyni CVT i po co? Co do łańcucha rozrzadu to rzeczywiście w silnikach 2,4 sam producent zaleca wymianę łańcucha po 200 tys z podkreśleniem słowa "zaleca" ale nie spotkałem sie z obowiazkiem wymiany paska bardziej niż łańcucha w skrzyni CVT. Jezeli ktos z Was to zrobił to dlaczego? Ten pasek jest w zasadzie niezniszczalny, jeżeli nie pojawiła sie wcześniej awaria układu hydraulicznego. Jezeli sie pojawiła to wymiena sie pasek i koła stożkowe a także remontuje hydraulikę. Wymiana paska bez wymiany kół stożkowych jest moim zdaniem nieracjonalna. |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
Siwy21
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 03-03-2019, 12:48
|
|
|
Rzeczywiście temat dotyczy skrzyni CVT, a mieszają się tu różne inne wątki więc ciężko już się połapać o co chodzi i kto do czego się odnosi.
Wracając jednak do tematu skrzyni CVT, kolego alegator - oczywistą oczywistością jest, że wymiana dynamiczna ma sens jak najbardziej pod tym względem, że wymienia się cały olej, a nie tylko jego połowę i docelowo jest to najlepsze dla skrzyni, więc nawet z tym nie dyskutuję. Jednak mi chodziło o co innego, a dokładnie o to, że przy moim problemie sama wymiana oleju najprawdopodobniej możne nie przynieść żadnego widocznego efektu i nie rozwiąże dziwnego spadku obrotów. W klasycznych automatach często dynamiczna wymiana daje skrzyni drugie życie, gdzie mechanicy każą naprawiać skrzynie, a problemy rozwiązuje już właśnie dynamiczna wymiana. Jednak w CVT raczej tak nie będzie.
To właśnie serwisant miał na myśli. Oczywiście to tylko przypuszczenia i nic nie zaszkodzi zrobić taką wymianę, zanim ktoś zdecyduje się na pchanie dużych pieniędzy w remont skrzyni, jeśli przyczyna problemów nie jest w ogóle znana, tak jak u mnie. |
|
|
|
 |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-03-2019, 20:56
|
|
|
W porządku kolego Siwy, nie ma sprawy. Nie rozumiem tylko dlaczego w skrzyni CVT wymiana oleju byłaby mniej istotna niż w innych skrzynkach automatycznych. Obawiam się, że to jest mit opowiadany klientom przez niektórych mechaników. Moim zdaniem jest nie mniej ważne. |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
Pablo1982
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2.156km 2010r auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2019 Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-04-2019, 09:49
|
|
|
Witam kupiłem Outlandera 2.2 156km 2010r z automatyczną skrzynia biegów zaczął pojawiać sie komunikat transmission service required co jakiś czas i zaraz gaśnie skrzynia chodzi ładnie zmienia czysto i płynnie bez poślizgu w aso gościu powiedział ze skrzynia do dalszej diagnozy ale sam koszt wyjęcia to 3 tyś więc łał może ktoś miał podobny komunikat o błędzie i cos podpowie z góry dzięki pozdrawiam. |
_________________ Pablo |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-04-2019, 23:37
|
|
|
Ja dzisiaj dostałem wezwanie na akcję serwisową - wymiana napinacza paska osprzętu. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-04-2019, 23:49
|
|
|
Pablo1982 napisał/a: | może ktoś miał podobny komunikat o błędzie i cos podpowie z góry dzięki pozdrawiam. |
Wypadałoby poznać kod błędu bo określenie: transmission service required jest bardzo ogólnikowe i znaczy tyle, żeby zacząć diagnostykę .
W ASO sprawdzali MUT-em błędy .
Wydaje mi się, że ASO nie zna się na automatach i postanowili zniechęcić klienta do ich usług . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Miszel
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-09-2019, 23:06
|
|
|
Cześć,
na forum jestem nowy, choć Mitsu używam od lat. Przyniosła moją obecność tu automatyczna skrzynia CVT.
Auto przestało jechać, zwolniło. Zapaliła się kontrolka silnika. Serwis poinformował o ' ciele obcym w skrzyni biegów'.
Wymieniono olej (dynamicznie), po przejechaniu 200 km sytuacja powtórzyła się.
Wierzyć mi się nie chce w ciało obce w samochodzie z przebiegiem 120 tys km.
Przerabialiście podobne przypadki?
pozdrawiam,
Michał |
_________________ Lancer, Outlander 1, Outlander III |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 04-09-2019, 13:37
|
|
|
Czytam forum pare lat i raczej nikt nie wspominał o ciele obcym. Raczej pasy czy łańcuchy cierne były do wymiany . |
|
|
|
 |
Miszel
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2019, 00:25
|
|
|
Cześć,
Mógłbyś nieco przybliżyć co to za elementy i z jakimi kosztami trzeba się mierzyć? |
_________________ Lancer, Outlander 1, Outlander III |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 06-09-2019, 10:31
|
|
|
Nie bede za kogoś sie wypowiadał bo nie ja to naprawiałem. Łańcuch cierny z czasem sie wyciera, z tego co czytałem naprawy sie zaczynają od 5tys jeżeli mówimy o wyciąganie i rozebraniu skrzyni |
|
|
|
 |
|