Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
srebrny avance z 2002
Autor Wiadomość
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 04-04-2019, 15:11   

Odebrałem samochód od lakiernika. Wyszło ok, różnicy kolorów praktycznie nie ma ale szczeliny maski nie zostały idealnie spasowane (bo jeden bok jest lekko przekoszony).
Niestety ledwie udało mi się dojechać od lakiernika na parking. Silnik ładnie odpalił ale po nagrzaniu zaczął strasznie przerywać, zgasł na skrzyżowaniu i ogólnie masakra.
Przypominam że świece, przewody, palec i kopułka zostały niedawno wymienione. Dziś zaprowadziłem auto do mechanika (znowu po nagrzaniu zapalił się check engine i zaczęło szarpać). Ja obstawiam cewkę a mechanik - komputer (czy co tam steruje zapłonem). Co to będzie wg was?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-04-2019, 16:48   

Cytat:
obstawiam cewkę a mechanik - komputer (czy co tam steruje zapłonem). Co to będzie wg was?

To pierwsze.
_________________

 
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 09-04-2019, 09:24   

No wreszcie po 40 dniach bez samochodu zrobiłem dziś przegląd i odblokowałem dowód na policji. Cała akcja ze stłuczką wyniosła mnie 2500PLN było prostowanie i lakierowanie maski, spawanie i lakierowanie zderzaka, nowy kierunkowskaz, nadkole, trochę nowych spinek/zatrzasków i używany przedni błotnik.
Co do przerywającego silnika, to raczej nie była wina cewki tylko kopułki blueprint, którą wymieniałem 5 miesięcy temu a w której zmieliło ten węglik na sprężynce. Wymieniłem kopułkę, palec i cewkę (a pół roku temu przewody i świece ngk) i ... silnik nadal nie chodzi idealnie równo - widać taki jego urok :? .
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 18-04-2019, 14:35   

Niestety cewki lubią się sypać jedna po drugiej jeżeli nie wymienisz kompletu. Stare się wypalają przy nowych. Osobiście w przeciągu miesiąca wymieniłem cały komplet w GDI.
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 30-09-2020, 22:03   

Wczoraj po roku zabierania się za wymianę padniętego podświetlenia klimatronika wreszcie udało się. Poszło nadspodziewanie szybko i już chyba wszystkie żarówki we wnętrzu wymieniłem na ledy.
Niestety w życiu nie może być zbyt lekko. Od kilku miesięcy po szybszej trasie czuć było zapach spalonego oleju. Wczoraj po podjechaniu pod dom zapach zrobił się silniejszy i aż dym zaczął lecieć spod maski. Zajrzałem a tam cały kolektor wydechowy zachapany olejem i spora część silnika koło maglownicy również w oleju. Co to może przeciekać, na jaki wydatek się przygotować?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2020, 23:13   

Na 99,9% uszczelki pokryw zaworów do wymiany.
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 01-10-2020, 07:18   

To będzie ich trzecia wymiana w ciągu 4 lat :roll: .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 01-10-2020, 08:25   

dołożyłbym uszczelkę korka wlewu oleju jeśli przedni kolektor wydechowy też zalany
a dym na pewno niebieski? bo mogły puścić węże przy chłodnicy oleju i też kupa dymu będzie
na pocieszenie dodam, że u mnie te uszczelki były robione 2x na przestrzeni 10 lat - zaraz po kupnie (chociaż nie ciekło) i 4 lata temu podczas montażu LPG - wszystko własnoręcznie, więc z dbałością o szczegóły
ale raz miałem montaż u kolegi i uszczelki były ewidentnie za duże, firma elring jeśli dobrze pamiętam, efekt to uszczelka przecięta przez pokrywę, ponieważ przy skręcaniu wysunęła się na bok
lało się na alternator
pewnie by się ułożyło samo, ale tamte pokrywy były mocno pogięte od zbyt mocnego dokręcania (i nie mówię o gniazdach śrub, ale o tej wewnętrznej ich części)
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-10-2020, 10:01   

awas, skoro to już 3 wymiana w ciągu 4 lat to może to nie jest wina uszczelek tylko masz pogięte pokrywy zaworów?
_________________

 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 03-03-2023, 18:03   

Hej, przymierzam się do remontu silnika (bo cały czas cieknie olej i troszkę ubywa płynu chłodniczego). Uszczelki zaworów, planowanie głowicy i przy okazji rozrząd. Ile mniej więcej mogą mnie skasować za części + robociznę w galu 2.5 ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-03-2023, 09:42   

awas, masz LPG? Jak tak to ubytki płynu są pewnie na trójnikach gdzie wpięte są węże wodne reduktora w węże nagrzewnicy, jeśli nie masz LPG a masz jeszcze oryginalną chłodnicę wody to ubytki płynu są z jej powodu. Wycieki oleju s tym silniku są spod pokrywy zaworów, zaślepki przedniej głowicy i spod aparatu zapłonowego. To typowe miejsca. Dlaczego chcesz demontować głowice?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 04-03-2023, 20:20   

Płyn chłodniczy może jeszcze wyciekać z "okularków" w obudowie termostatu - tam, gdzie się rozdziela na 2 głowice, okolice aparatu zapłonowego to są. Tam są 2 oringi. Czasem któryś wężyk ogrzewania przepustnicy puści.
Natomiast zdjęcie czapek to raczej w tym silniku rzadkość i wg mnie oznacza szybkie kłopoty. Rzadko kto zrobi to dobrze.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-03-2023, 09:06   

Krzyzak, zgadza się, wycieku z tych rurek mogą się pojawić z 2 powodów: pierwszy to jeśli cokolwiek było robione z wężami do nagrzewnicy (wymiana węży, wymiana nagrzewnicy, montaż trójników LPG) i ktoś się szarpał z nimi, wtedy obruszają się rurki na oringach i czasami cieknie. Drugi powód to korozja rurek, miałem 2 przypadki, że rurka przegniła w miejscu wspawania króćca do wężyka od przepustnicy.
Ostatnio zmieniony przez Hugo 12-03-2023, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 12-03-2023, 11:21   

Mam LPG, a planowanie głowicy zasugerował mi jedne mechanik, bo uszczelki pokryw wymieniałem 2 x w ciągu 2 lat i nadal cieknie (na kolektor i śmierdzi spalonym olejem).
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-03-2023, 12:56   

awas, przed montażem uszczelek pokrywy zaworów, nawet nowych, trzeba posmarować uszczelkę lub głowicę w miejscu styku z uszczelką pastą uszczelniającą, np. Dirko i jeśli pokrywy nie są pogięte, szczególnie w miejscu śrub mocujących, lub przegnite to nie ma prawa nic cieknąć czy się pocić.

A jeśli mechanik sugeruje wymianę uszczelek pod głowicami z powodu wycieków oleju na kolektory wydechowe to moje gratulacje. Problem tylko w tym, że miejsce łączenia głowicy z blokiem silnika jest poniżej kolektora wydechowego, a nie widziałem jeszcze żeby olej płynął do góry. Nawet wczoraj jak przypadkowo wylałem olej z bańki to wylał się na ziemię, a nie poleciał pod sufit :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.