Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 D mivec] biały dym i brak mocy.
Autor Wiadomość
xavi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019
Posty: 7
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 07-04-2019, 21:39   [II 2.2 D mivec] biały dym i brak mocy.

Ręce mi już opadają.
Diesel 177 km z DPF. Kupiony miesiąc temu. Przebieg prawie 200 tys. km. salon Polska.
Na zimnym silniku, czasami chodził normalnie, a czasami i coraz częściej puszczał biały bym i nie reagował na pedał gazu.
Dym szedł nawet z pod maski i smierdziało w kabinie.
Czasami było ok. Ale czasami wstyd było jechać, bo z tyłu chmura białego dymu.
Wizyta u dobrego mechanika:
- na kompie 0 błędów.
- diagnoza parametrów w trasie OK.
- bardzo częste wypalanie DPF.
- dodatkowo rozrzedzony olej.
Diagnoza: zapchany DPF.
Filtr został wycięty i chemicznie oczyszczony. Po zabiegu podciśnienia w wydechu bardzo dobre. Auto nabrało wigoru i ładnie jeździło... 3 dni.
Na 4 dzień przy - 2 st. Celsjusza odpalam. Głośno chodzi silnik. Ale jedziemy do pracy. 2 bieg, gaz, auto nie przyspiesza i z tyłu za autem czarna chmura! Po 10 min, po rozgrzaniu wszystko wraca do normy.
Na 2 dzień rano bez problemów, na 7 dzień znowu rano przy obciążeniu za autem czarny dym.
Po ok 2 tyg. i przejechaniu łącznie ok. 300 km za autem znowu chmura, ale biała! Włączyło się dopalanie DPF.
Co teraz wziąć na tapetę: wtryski? turbinę? Egr? Głowicę?
Bo jak dalej będę jeździł, to zaraz czyszczenie DPF będzie powtórnie konieczne....
 
 
raptor 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: się biorą dzieci ?
Wysłany: 08-04-2019, 06:02   

Co to za ćwoki diagnozowały Ci auto. Turbo masz do regeneracji, odstaw go jak najszybciej do obeznanego mechanika a nie jakiegoś ułoma bo jak kawałek wirnika wpadnie przez dolot do silnika to będziesz nowego motoru szukał :?
 
 
xavi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019
Posty: 7
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 08-04-2019, 08:53   

Raptor możesz uzasadnić swoją opinię?
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 09-04-2019, 21:12   

Sprawdź czy nie ubywa płynu w chłodnicy. Może masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i się chłodziwo do cylindrów dostaje.
 
 
xavi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019
Posty: 7
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 10-04-2019, 20:51   

Poziom płynu chłodniczego stabilny. Powoli przybywa oleju silnikowego przez dostawanie się paliwa do miski olejowej.
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 11-04-2019, 11:47   

Ewidentnie problem DPF nie wypala do końca i paliwo zmieszane z olejem wpada do miski musisz iśc tym tropem
_________________

 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 11-04-2019, 12:30   

a moze jest tak ze ciagle jakies konklawe masz tam :mrgreen:
dobry kaznodzieja sie przyda :p
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
raptor 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: się biorą dzieci ?
Wysłany: 11-04-2019, 16:59   

Dziura na rurze od turbo, dla tego mocy nie ma, kopci na biało i auto nie uruchamia procedury wypalania dpf.

Już wyjaśniam - przez dziurę jest spadek ciśnienia przed dpf'em, i dla tego auto nie uruchamia wypalania. W grudniu miałem podobnie, dpf poszedł się grzmocić, dziura w wężu miała 3cm.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 11-04-2019, 22:25   

nie wiem jak francuzie ale...
w innych starszych autach jak byl nie szczelny dolot to po dodaniu gazu silnik wlasnie na czarno dymil

no ale warto sprawdzic wszystkie weze od sprezarki do silnika
tam gdzie bedzie nieszczelnosc zawsze bedzie mokre i brudne od oleju
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
xavi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019
Posty: 7
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 25-04-2019, 20:06   

Temat rozwiązany.
Jazda z mechanikiem z podpiętym kompem diagnostycznym pokazała, że EGR jest otwarty stałe na 19 stopni.
Równolegle czujnik przepustnicy podawał przepływ powietrza poniżej normy.
Podczas intensywnej jazdy oraz prób wysterowowania go kompem EGR się częściowo domknął i auto lekko ożyło.
EGR został więc zdemontowany, oczyszczony i rozruszany. Chłodnica spalin, która się na nim znajduje, również była zapchana.
Po montażu jest bardzo ok.
 
 
drurbus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu 2.2 MIVEC 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2019
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-05-2019, 17:28   

xavi78 napisał/a:
Temat rozwiązany.
Jazda z mechanikiem z podpiętym kompem diagnostycznym pokazała, że EGR jest otwarty stałe na 19 stopni.
Równolegle czujnik przepustnicy podawał przepływ powietrza poniżej normy.
Podczas intensywnej jazdy oraz prób wysterowowania go kompem EGR się częściowo domknął i auto lekko ożyło.
EGR został więc zdemontowany, oczyszczony i rozruszany. Chłodnica spalin, która się na nim znajduje, również była zapchana.
Po montażu jest bardzo ok.


xavi78, podaj kontakt do mechanika, jak na razie nie trafiłem na żadnego konkretnego a już mam dość przepychanek i wymian za miliony. Nawet do Bełchatowa podjadę. Chyba że ktoś zna mega konkret we Wrocławiu albo okolicach to bardzo chętnie przygarnę info
 
 
xavi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 D 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2019
Posty: 7
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 10-05-2019, 10:40   

Proszę bardzo:
Auto-Market-Serwis
Ul. Czapliniecka 129,
97-400 Bełchatów
Tel. 44 634 81 14
Tel. Kom. 509762229.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.