 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1,6DI-D] bargrafy temperatury i ilości paliwa |
Autor |
Wiadomość |
MarekC
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 DI-D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-03-2019, 08:24 [1,6DI-D] bargrafy temperatury i ilości paliwa
|
|
|
Czy ktoś orientuje się:
1. przy jakiej temperaturze silnika pojawia się pierwsza belka na lewym bargrafie
1a. co ile stopni pojawiają się/znikają kolejne (rozdzielczość wskazania temperatury) ?
2. przy jakiej ilości paliwa w baku - na bargrafie prawym zostaje ostatnia (najniższa) belka ?
2a. jaka jest rozdzielczość tego bargrafu ??
Chodzi mi przede wszystkim o temperaturę i AS&G. W serwisówce wyczytałem, że system ten powinien pracować w zakresie temperatur 50-90 stC (dla diesla 1,6). Potrafi wyłączyć silnik, gdy na lewym bargrafie nie widzę ani jednej belki.. czasem chwile póxniej wyświetla pierwszą, czasem trzeba na to wyświetlenie trochę poczekać.
Jeśli pierwsza belka pojawiałaby się przy 50stC (tak by podpowiadała logika), to uderzę do ASO by sprawdzili dlaczego AS&G zaczyna działać gdy temperatura silnika jest za niska.
jeżeli rozdzielczość to 5 stC, to maksymalne wskazanie temperatury jest ok 85 stC, czyli silnik nie dogrzewa się (nigdy belki nie osiągały połowy skali - jak jest w instrukcji w j. ang) |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 06-04-2019, 14:32 Re: [1,6DI-D] bargrafy temperatury i ilości paliwa
|
|
|
Na wskaźniku temperatury przy nagrzanym silniku (połowa skali) świecą się 42 pixele.
Pierwsze wskazanie temperatury (silnik zaczął się nagrzewać) zajmuje 6 pixeli i potem podnosi się chyba właśnie co 6 pixeli.
Jeżeli normalna temperatura nagrzanego silnika jest 90°C, to wynikało by z tego, że pierwsza sześciopixelowa "belka" pojawia się przy 60°C, a każda następna co 5°C i tak, aż do 90°C.
Wskaźnik poziomu paliwa przy pełnym baku to 94 pixele.
U mnie pierwsza rezerwa pojawia się przy wskazaniu 12 pixeli (pierwszy sygnał dźwiękowy + wolne miganie dystrybutora) - wtedy w baku mam jeszcze jakieś 8 - 9 l paliwa.
Druga rezerwa (kolejny sygnał dźwiękowy + szybkie miganie dystrybutora) pojawia się, gdy w baku jest jakieś 4 - 6 l paliwa, a na wskaźniku jest wtedy 6 pixeli.
Nigdy jeszcze nie udało mi się zejść do 0 pixeli na wskaźniku, nawet jak odbierałem ASX'a z salonu i po przejechaniu jakichś 2 km do stacji zatankowałem 62.97 l to wydaje mi się, że przed tankowaniem coś tam na wskaźniku było, ale na 100% pewien nie jestem.
Wszystko to przy założeniu, że pojemność baku jest 63 l.
ASX 1.6 benzyna rocznik 2016. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
MarekC
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 DI-D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI
|
Wysłany: 08-04-2019, 08:33
|
|
|
Pisząc 6 pikseli - miałeś na myśli grubość, czy szerokość "belki" ?
Gdyby w moim dieslu bargraf temperatury zachowywał się tak samo - to mogłoby znaczyć, że AS&G może wyłączać silnik bez żadnej belki (50 stC chłodziwa vs 60 stC przy pierwszej belce). Z drugiej silnik NIGDY jeszcze nie nagrzał się (nawet po 1h jazdy 120km/h na tempomacie po S-8) do połowy, tylko o beklę niżej.. czyli byłoby do jakichś 85 stC
U mnie zbiornik paliwa ma 60l (wersja z AWD) - więc pierwszy sygnał mam gdy zasięg spada z 100km do 90 km. To drugie wskazanie trwa sobie trochę. Czyli byłoby przy jakisś 6..7l ON w baku. Mam wtedy 2 belki.
Do drugiego wskazania jeszcze nie czekałem. Widziałem tylko raz - gdy kupowałem auto - była jedna cieniutka belka, ale wtedy nie zalałem do pełna, tylko za 150 zł |
_________________  |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 08-04-2019, 11:41
|
|
|
MarekC napisał/a: | Pisząc 6 pikseli - miałeś na myśli grubość, czy szerokość "belki" ? |
Pisząc 6 pixeli mam na myśli WYSOKOŚĆ ...znaczy długość w pionie |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
MarekC
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 DI-D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI
|
Wysłany: 09-04-2019, 08:31
|
|
|
Ok 6 px to grubość, czyli wysokość, lub długość w pionie - jak ktoś woli
Zgodnie z biuletynem serwisowym dla silnika 9HD - termostat zaczyna się otwierać przy 82stC(-/+ 2stC), pełne otworzenie jest przy 85 stC (skok popychacza zaworu to 8,5mm), Stąd pewnie nigdy nie widziałem tych 42px, czyli połowy skali...
Wygląda na to, że MMC nie zmieniało skalowania bargrafu (jest jak opisałeś) dla tego silnika i faktycznie AS&G może zatrzymywać silnik bez wskazania na bargrafie (zakres pracy 50-90 stC)
Po pierwszej belce włącza się dopiero nadmuch w trybie automatycznym.
Paliwo - wg instrukcji (PDF w j. ang. str 5-16) - pierwszy sygnał rezerwy (a więc i te 12px - 2 belki) powinien pojawiać się przy 7l ON (10l dla Pb) w baku. Co ma się nijak do obserwacji na S-ce.
Jechałem na tempomacie 120 km/h wg prędkościomierza (116 wg GPS), średnie zużycie było 5,8l/100km. Więc pierwsze ostrzeżenie powinno pojawić się przy zasięgu ok 110 km na wskaźniku. Pojawiło się przy 100km - czyli jakby przy 6l ON w baku, 1l mniej niż w instrukcji
Zatankowałem ok 15 km od tego momentu (wskazanie zasięgu 80 km - pewnie było jakieś 85, więc OK przy rozdzielczości 10km) - weszło mi 49,8 l do odstrzelenia. Jeśli wierzyć tym wskazaniom, to w baku powinno wtedy być jeszcze 0,85*5,8=4,9, a do baku wchodzi niecałe 55l do pierwszego odstrzału..
Co by było ok 90% max pojemności (60l w AWD). Podobnie tankowałem na full Suzuki - wchodziło ok 50l przy baku 55l.
Nie będę się pałował z ASO o ten 1l mniej przy zapalaniu rezerwy, ale trzeba mieć to na uwadze, bo na takiej S-ce mogłoby zabraknąć jakieś 17 km do dystrybutora. Nie jeżdżę do "ostatniej kropli", ale ze 2 razy zdarzyło mi się, że ostatnie km do najbliższej stacji jechałem z "duszą na ramieniu" czy nie będę musiał pchać, albo dymać ileś km z kanistrem
Dzięki za pomoc z tymi px
[ Dodano: 09-04-2019, 09:40 ]
Jeśli paliwo ma na full 94px, może to oznaczać 15 belek po 6px, oraz jedna (najwyższa) 4px
Najniższa wyświetlana 3 wysokościach/grubościach (1px, 3px, 6px), pozostałe tylko 6px.
Czyli u mnie 1 belka (6px) to coś (na podstawie obserwacji zużycia vs przejechane na S-ce odległości na ODO) ok 3,3l ON. max wskazanie byłoby w okolicach 15*3,3 + 2,2 = ok 51,7l ON (powyżej tego poziomu nadal 94px - trochę trwa zanim ta najwyższa belka zgaśnie, by spalić jakieś 2,8 l ON do full)
Oczywiście to do obserwacji, weryfikacji |
|
|
|
 |
Fredi1
Forumowicz
Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019 Posty: 70 Skąd: Niemcza
|
Wysłany: 13-03-2021, 13:54
|
|
|
Ja ostatnio zatankowałem pod korek zrobiłem 715 km z tego 15 km już ze wskazaniem komputera -----km i baragrafem 0 pixeli ,po zatankowaniu pod korek dystrybutor wskazywał 47,76 l. Tankowanie na tej samej stacji .
Jestem ciekawy ile tak naprawdę sie mieści w tym zbiorniku.
Jak miałem Passata to zbiornik 62l a po odpowietrzenie można było napompować 70l. |
|
|
|
 |
|
|