Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuk przy hamowaniu 3.2
Autor Wiadomość
jurandw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2009 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 12
Skąd: Kamienna Gora
Wysłany: 25-01-2019, 16:57   Stuk przy hamowaniu 3.2

Proszę poradzcie gdzie szukać przyczyny?

Za każdym razem podczas hamowania / dohamowywania za każdym razem pojawia się taki metaliczny jeden stuk w kole.
Wystarczy puścić hamulec, lekko dodać gazu i znów przy wduszeniu nawet delikatnym hamulca pojawia się jeden stuk.
Hamulce były czyszczone i na chwilę był spokój, lecz znów stuk powraca.
Czy jest jakieś specjalne miejsce gdzie może się dostawać bród i np. luzować klocki?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-01-2019, 17:49   

Może prowadnice zacisków są wyrobione :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jurandw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2009 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 12
Skąd: Kamienna Gora
Wysłany: 25-01-2019, 22:50   

Czyli całe szczęki będą do wymiany?
Ew. Czy można to jakoś sprawdzić, tak organoleptycznie?
Macając i lekko stukając w klocki, zaciski i co się da nic nie stuka i nie widać żadnych luzów na klockach.
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 26-01-2019, 12:28   

jurandw napisał/a:
Czyli całe szczęki będą do wymiany?
Ew. Czy można to jakoś sprawdzić, tak organoleptycznie?
Macając i lekko stukając w klocki, zaciski i co się da nic nie stuka i nie widać żadnych luzów na klockach.
Można sprawdzić, demontujesz jarzmo zacisku ,łapiesz za prowadnicę i poruszając wyczujesz czy jest nadmierny luz. Od 3 min masz interesujący Ciebie fragment. https://youtu.be/Nn6dBZ4FOYo
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 28-01-2019, 09:34   

Ale czy hamulce szarpią przy hamowaniu czy tylko słyszysz stuk ?
Wyrobione jarzma/prowadnice to najczęściej objawem jest szarpanie - wyraźnie czuć to na kierownicy.
Jak tylko stuk i to pojedynczy to wcale nie musza być hamulce - może być element zawieszenia - sworzeń wahacza itp.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-01-2019, 22:27   

Miałem to samo. lewe przednie koło , hamowanie = jedno pstyknięcie, takie głuche uderzenie metal o metal. Mechanicy, a było ich trzech, nie ogarniali przez rok od czego to. Rozbierali, składali. Przy większym serwisie w Carmoncie coś tam zrobili i było ok. Po prostu jedni się na robocie przy Pajero znają, inni się nie znają. Takie czasy.
 
 
jurandw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2009 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 12
Skąd: Kamienna Gora
Wysłany: 30-01-2019, 10:11   

Gshesiu a pamiętasz co zrobili?
Stuk jest jeden, a co do szarpania to tak do prędkości ok 70km nic się nie dzieje, ale przy wyższych prędkościach czuć takie szarpanie i trzęsienie kierownicy.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 30-01-2019, 10:19   

Były robione tuleje wahaczy, śruby zbieżności, w przednich zaciskach nowe tłoczki i jakieś zestawy naprawcze zacisku, czyli tak jak pisałem , większy serwis - przy czym na szarpaku przed tym serwisem wszystko było ok, ale szarpak nie wszystko chyba pokaże.
I po tych pracach pojedynczego stuknięcia przy hamowaniu nie było.
 
 
KrzysiekC 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-03-2019, 10:09   

Witam jurandw zapraszam do Nas do Parchowa, gdzie powinniśmy rozwiązać ten problem.
Carmont Serwis 692 886 336
Parchowo Kartuska 64
_________________
Krzysiek CarMitsu
 
 
 
dziobaku 
Nowy Forumowicz
dziobaku

Auto: pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 16
Skąd: chrzanów
Wysłany: 16-03-2019, 08:21   

szarpaki pokażą, obsługa musi tylko zwrócić na to większą uwagę, skoro ostatnio na przeglądzie woła mnie na dół i pokazuje że tuleja jest zmęczona bo sie rusza, a prawie tego nie widać - ale jak przyłożyłem palec to czułem,
u mnie jak był luz na dolnej gałce wahacza osi przedniej to szarpało w zależności czy hamowałem, czy przyśpieszałem, ale nie nie stukało metalicznie prędzej tak głucho

możesz zerknąć na strone https://tedgum.pl/katalog/44/303/6398
masz tam schemat całego przodu
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-03-2019, 09:06   Re: Stuk przy hamowaniu 3.2

jurandw napisał/a:
Proszę poradzcie gdzie szukać przyczyny?

Za każdym razem podczas hamowania / dohamowywania za każdym razem pojawia się taki metaliczny jeden stuk w kole.
Wystarczy puścić hamulec, lekko dodać gazu i znów przy wduszeniu nawet delikatnym hamulca pojawia się jeden stuk.
Hamulce były czyszczone i na chwilę był spokój, lecz znów stuk powraca.
Czy jest jakieś specjalne miejsce gdzie może się dostawać bród i np. luzować klocki?

Sprawdź czy półosie sa dokręcone przy piastach.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jurandw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2009 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 12
Skąd: Kamienna Gora
Wysłany: 09-04-2019, 13:09   

Problem rozwiązany, winne okazały się prowadnice zacisków, a dokładnie luz na nich jak sugerował Bizi78 i
Zuzia.
Prowadnice wymienione i nastała cisza :D
Dzięki wielkie za porady wszystkim.



KrzysiekC - dzięki za ofertę, jednak wiesz.... ta odległość :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.